اوایل صبح امروز، پلتفرم فیوز هک شد: طی این هک ۸۰ میلیون دلار به سرقت رفت

سرقت ۸۰ میلیون دلار از پلتفرم دیفای فیوز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

طبق اعلام شرکت بلاسک، یک هکر ناشناس پلتفرم دیفای فیوز (Fuse) را که متعلق به شرکت رری کپیتال (Rari capital) است، هدف خود قرار داده و بیش از ۸۰ میلیون دلار از این پلتفرم دزدیده است. سرقت ۸۰ میلیون دلار از پلتفرم دیفای فیوز در اوایل امروز رخ داد. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

سرقت ۸۰ میلیون دلار از پلتفرم دیفای فیوز

فیوز (fuse) پروتکلی است که توسعه دهندگان با استفاده از آن می‌توانند بازارهای وام دهی ایجاد کنند. براساس گزارشات، این پلتفرم اوایل صبح امروز هک شده که طی این هک ۸۰ میلیون دلار به سرقت رفته است.

گفتنی است که این خبر توسط شرکت بلاسک در توییتر تایید شد.  این شرکت بیان کرد یک هکر ناشناس وجوه را از استخرهای وام دهی پلتفرم فیوز دزدیده است.

سرقت ۸۰ میلیون دلار

طبق اعلام بلاک‌سک، این هکر با استفاده از یک اشکال ساختاری که در قراردادهای هوشمند این پروتکل وجود داشت، موفق به انجام سرقت شده است. علاوه بر این، بلاک‌سک افزود تعدادی دیگر از پروتکل‌ها نیز هک شدند. برای مثال پروتکل Fei (تیم توسعه استیبل‌کوین Fei USD) یکی از قربانیان این هک است.

گفتنی است که تیم توسعه این پروتکل، بازارهای وام دهی در فیوز را مدیریت می‌کند.

پروتکل Fei نیز با انتشار یک توییت، این هک را تایید و بیان کرد که تیم توسعه آن‌ها علت اصلی این هک را پیدا کرده‌ است. تا اطلاع ثانوی تمامی وام‌گیری‌ها از این پلتفرم متوقف شده است. در این توییت تیم از هکر درخواست کرده تا وجوه به سرقت رفته را در ازای دریافت ۱۰ میلیون دلار برگرداند.

با وجود اینکه از راه‌اندازی DeFiها سه سال می‌گذرد، همچنان مورد هدف هکرها قرار می‌گیرد. گفتنی است که در ماه مارس پلتفرم DeFi Li Finance نیز هک شده بود.

منبع: crypto

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.