۴ آلت کوین با احتمال سوددهی در هفته پیش رو

۴ آلت کوین با احتمال سوددهی در هفته پیش رو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

این روزها شاهد رکوردزنی‌‌های متعدد و رشد برخی آلت کوین‌های بازار هستیم؛ قیمت آدا دو روز پیش توانست مجددا به بالای سطح ۲ دلار برسد و توکن AXS نیز حدود پنج روز پیش با ثبت رکوردهای پیاپی در یک روز، به بالای سطح ۷۰ دلار رسید. اکنون سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا روند صعودی آلت کوین‌ها ادامه خواهد داشت و این رقبا می‌توانند سرمایه را از بازار بیت کوین به سمت خود بکشانند؟

در ادامه به تحلیل تکنیکال رمزارزهای اتریوم کلاسیک (ETC)، لونا (LUNA)، کلیتن (KLAY) و توکن AXS که ممکن است طی چند روز آینده روند صعودی خود را با قدرت بیشتری ادامه دهند، می‌پردازیم.

تحلیل قیمت اتریوم کلاسیک (ETC)

نمودار ارز دیجیتال ETC در ۲۲ مرداد (۱۳ آگوست) به بالای سطح مقاومت بالاسری (۶۳/۵۶ دلار)  رسید و با بسته شدن در همین سطح، یک الگوی مثلث صعودی را کامل کرد. شایان ذکر است که تارگت قیمتی بعدی این الگوی صعودی، سطح ۹۴/۹۱ دلار است.

قیمت ETC

معمولا پس از شکستن مقاومت یک الگوی افزایشی، قیمت کاهش پیدا می‌کند و سطح برک‌اوت را مجددا لمس می‌کند. بنابراین ممکن است که اتریوم کلاسیک تا چند روز آینده دوباره به سطح ۶۳/۵۶ دلار برگردد. اگر گاوها موفق شوند این سطح را به یک حمایت خوب تبدیل کنند، ممکن است اتریوم کلاسیک وارد روند صعودی جدیدی شود.

صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۷ دلار) و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها بازار ETC را در دست دارند. در این شرایط اگر قیمت ETC به زیر سطح ۶۳/۵۶ دلار برسد، قیمت این رمزارز ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بریزد.

  • در صورتی که از این سطح شاهد یک جهش ناگهانی باشیم، می‌توان گفت احساسات حاکم بر بازار اتریوم کلاسیک همچنان صعودی است. در این شرایط خریداران دوباره تلاش می‌کنند تا روند صعودی را آغاز کنند. 
  • با این حال اگر خرس‌ها نمودار اتریوم کلاسیک را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بکشند، روند صعودی ذکر شده رخ نخواهد داد و قیمت ETC  تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۱ دلار) کاهش می‌یابد.

قیمت ETC

نمودار چهار ساعته بالا نشان می‌دهد که به صورت کلی اتریوم کلاسیک در یک روند صعودی قرار دارد. خرس‌ها در تلاشند تا این روند صعودی را در سطح ۷۶/۱۶ دلار متوقف کنند، اما نکته مثبت موجود این است که گاوها نیز دست از تلاش بر نداشته‌اند. صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری خریداران است.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت ETC را تا سطح ۷۶/۱۶ دلار بالا بکشانند، مقاومت بعدی در مسیر آن‌ها سطح ۸۴/۱۶ دلار خواهد بود.
  • در مقابل نیز اگر خرس ها قیمت را به زیر ۷۰ دلار بکشانند، ممکن است شاهد سقوط این رمزارز تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم. اگر از این سطح یک جهش قوی رخ دهد یعنی احساسات حاکم بر بازار مثبت است. با این حال در صورت شکست این سطح ممکن است شاهد ریزش قیمت ETC تا سطح ۶۳/۵۶ دلار باشیم.

تحلیل قیمت لونا (LUNA)

رمزارز لونا متعلق به به پروتکل Terra، طی چند روز گذشته در داخل یک کانال صعودی (ascending channel) قرار داشته است. یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای خط روند نزولی (downtrend line)، نشان دهنده آغاز یک روند جدید است.

قیمت LUNA

  • خرس‌ها در چهار روز گذشته در تلاش بودند تا از مقاومت بالاسری (۱۸ دلار) دفاع کنند. اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد و یا از سطح حمایتش یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت LUNA را به بالای سطح ۱۸ دلار برسانند. در صورت رخ دادن این پیش‌بینی مقاومت بعدی سطح ۱۹/۵۴ و سپس ۲۲ دلار است.
  • در مقابل نیز اگر قیمت LUNA به زیر این کانال و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴ دلار) برسد، می‌توان گفت مومنتوم این روند صعودی ضعیف شده است. در این شرایط ممکن است رمزارز لونا دوباره تا سطح برک‌اوت خط روند ریزش کند.

قیمت لونا

در نمودار بالا می‌بینیم که خرس‌ها دو مرتبه توانستند روند صعودی را در سطح ۱۸ دلار متوقف کنند؛ بنابراین این سطح مهم است و باید با دقت آن را زیر نظر داشت. در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریبا افقی است و شاخص RSI نیز کمی بالاتر از سطح ۵۰ قرار دارد؛ این موضوع نشان دهنده تثبیت کوتاه مدت قیمت ارز دیجیتال لونا است.

  • اگر نمودار از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشد، قیمت LUNA می‌تواند مدتی بین بازه ۱۵/۸۱ و ۱۸ دلار در نوسان باشد. در صورت برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای سطح ۱۸ دلار، ممکن است روند صعودی بعدی لونا با تارگت ۲۰/۸۱ دلار آغاز شود.
  • در مقابل نیز با شکست سطح ۱۵ دلار، ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت عمیق تا سطح ۱۳ دلار باشیم.

تحلیل قیمت کلایتن (KLAY)

کلایتن در ۲۳ مرداد (۱۴ آگوست) توانست به بالای مقاومت ۱/۸۱ دلاری برسد، اما گاوها نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند و خرس‌ها با تمام قوا در حال دفاع از این مقاومت بالاسری هستند.

قیمت KLAY

با رالی قوی که در چند روز گذشته شاهد بودیم،  شاخص RSI وارد منطقه اشباع خرید شده است، که می‌تواند نشان دهنده احتمال رخ دادن یک اصلاح جزئی یا تثبیت قیمت در چند روز آینده باشد. در صورت رخ دادن روند ریزشی، سطوح ۱/۶۰ و ۱/۴۰ دلار به عنوان سطح حمایت عمل خواهند کرد.

  • اگر نمودار از این دو سطح حمایت برگردد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت KLAY را به بالای سطح ۱/۸۱ دلار برسانند. با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای این سطح، یک الگوی کف گرد (rounding bottom) با تارگت قیمتی ۲/۹۰ دلار کامل می‌شود.
  • با این حال اگر نمودار برگردد و به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۳۲ دلار) برسد این روند صعودی رخ نخواهد داد و ممکن است شاهد ریزش قیمت KLAY تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱/۰۷ دلار) باشیم.

قیمت KLAY

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها دو بار اجازه ندادند تلاش گاوها برای سوق دادن قیمت کلایتن به بالای سطح ۱/۸۱ دلار به سرانجام برسد. 

  • در صورتی که خرس‌ها به تلاش خود ادامه دهند و نمودار رمزارز کلیتن را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، شاهد ریزش قیمت کلایتن تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خواهیم بود.
  • با این حال اگر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ یک جهش رخ دهد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت KLAY را به بالای مقاومت ۱/۸۱ دلاری سوق دهند. در صورت موفقیت گاوها، قیمت کلیتن می‌تواند تا سطح ۲/۱۸ دلار رشد کند. 

صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه مثبت، نشان دهنده برتری گاوها است.

تحلیل قیمت توکن AXS

ارز دیجیتال AXS، توکن بومی پلتفرم بازی اکسی اینفینیتی، طی چند هفته گذشته در یک روند صعودی خوب قرار داشته است و در ۲۰ مرداد (۱۱آگوست) نیز رکورد ۷۷/۴۸ دلاری خود را ثبت کرد.

قیمت AXS

در نمودار بالا می‌بینیم که رمزارز AXS تا سطح حمایت ۶۳ دلاری اصلاح شده است. اگر خرس‌ها بتوانند توکن AXS را به زیر این حمایت بکشانند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱ دلار) بریزد. گفتنی است که پیش از این، دو اصلاح قبلی از این سطح با یک رشد ادامه داشته است.

  • بنابراین احتمال دارد که گاوها مجددا با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اقدام به خرید کنند. یک جهش ناگهانی از این سطح نشان دهنده مثبت بودن احساسات حاکم بر بازار است و پس از آن گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا روند صعودی را آغاز کنند.
  • با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای سطح ۷۷/۴۸ دلار، ممکن است روند صعودی AXS با تارگت ۹۱ و سپس ۱۰۰ دلار شروع شود. در مقابل نیز با رسیدن نمودار به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است شاهد اصلاح قیمت عمیق‌تری باشیم.

قیمت AXS

در نمودار چهار ساعته بالا می‌بینیم که در روند توکن AXS یک الگوی مثلث نزولی تشکیل شده است که زیر سطح حمایت ۶۳ دلار کامل می‌شود. گفتنی است که هدف این الگوی معکوس سطح ۴۸/۵۲ دلار است. با توجه به مسطح شدن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI  در نزدیکی نقطه میانی‌اش، می‌توان گفت که مومنتوم این روند صعودی در حال ضعیف شدن است.

با این حال اگر قیمت AXS از سطوح کنونی‌اش افزایش یابد و به بالای خط روند نزولی برسد، این پیش‌بینی نزولی رخ نخواهد داد و ممکن است شاهد رسیدن مجدد این توکن به رکورد قیمتی ۷۷/۴۸ دلاری‌اش باشیم.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.