آلت‌ کوین‌های صعودی بازار کدامند؟

تحلیل قیمت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

 

با رشد اخیر بیت ‌کوین، اتر و برخی دیگر از آلت کوین‌های بازار هم وارد یک روند صعودی شده‌اند. قیمت اتر در این چند روز پس از مدت‌ها انتظار، به بالای سطح ۳۰۰۰ دلار رسید. در این مقاله به تحلیل قیمت آلت کوین‌های، ICP ،LTC THETA و FTT, که ممکن است در روزهای پیش رو عملکرد قابل توجهی داشته باشند پرداخته‌ایم.

 

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

نمودار لایت کوین در ۱۵ مرداد (۶ آگوست)، به بالای مقاومت ۱۴۶/۵۴ دلاری رسید و یک الگوی دو دره (double bottom) را تکمیل کرد. اگر گاوها بتوانند جایگاه لایتکوین را بالای این سطح برک‌اوت حفظ کنند، می‌توان گفت که یک روند صعودی جدید آغاز شده است.

نمودار قیمت ۱

 

با توجه به قرار داشتن شاخص RSI در منطقه مثبت و صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۰ دلار)، می‌توان گفت فعلا بازار این آلت کوین در دست گاوها است.

  • اگر نمودار قیمت لایت کوین از سطوح کنو‌نی‌اش یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، این رمزارز می‌تواند وارد یک روند صعودی با تارگت ۱۸۹/۲۵ دلار شود که درست زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۱۹۰ دلار)، قرار دارد.

 

  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند نمودار را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، یعنی روند قبلی یک دام برای گاوهای بازار بوده است. در این شرایط ممکن است شاهد ریزش قیمت LTC تا سطح ۱۲۰ و سپس حمایت مهم ۱۰۳/۸۳ دلاری باشیم.

نمودار قیمت رمزارز ۲

 

نمودار چهار ساعته بالا نشان می‌دهد که گاوها قیمت لایت کوین را به بالای سطح مقاومت ۱۵۰ دلاری سوق داده‌اند و همچنان در تلاشند تا این جایگاه را حفظ کنند. خرس‌ها نیز در تلاشند تا نمودار را به زیر این سطح برک‌اوت برگردانند.

 

  • اگر خرس‌ها به هدف خود برسند، قیمت لایت کوین می‌تواند تا ۱۳۵ دلار بریزد. 
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطوح فعلی‌اش برگردد، گاوها تلاش می‌کنند تا روند صعودی با تارگت ۱۶۵ و سپس ۱۸۰ دلار را آغاز کنند.

 

تحلیل قیمت توکن ICP

 

توکن ICP در حال حاضر در تلاش است تا یک الگوی معکوس را ایجاد کند. گاوها در ۱۶ مرداد (۷ آگوست) توانستند نمودار این رمزارز را به بالای سطح مقاومت ۵۹/۴۲ دلاری برسانند و در این سطح یک الگوی دو دره تکمیل شد.

نمودار قیمت آلت کوین ۱

 

  • با این حال خرس‌ها دست به کار شدند و قیمت ICP را به زیر سطح ۵۹/۴ دلار کشاندند. در‌حال حاضر احتمال دارد که قیمت توکن ICP تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳ دلار) بریزد. شکستن این سطح حمایت می‌تواند باعث تثبیت چند روزه قیمت ICP شود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطوح کنونی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا قیمت این رمزارز را به بالای سطح ۵۹/۴۲ دلار برسانند. در این شرایط ICP می‌تواند وارد یک روند صعودی جدید با هدف ۹۰/۵۳ دلار شود.

نمودار قیمت آلت کوین ۲

با توجه به نمودار ۴ ساعته بالا می‌توان گفت که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی است و شاخص RSI در ناحیه مثبت قرار دارد و این موضوع نشان دهنده بازگشت خریداران است. 

  • اگر نمودار از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها تلاش می‌کنند تا روند صعودی را مجددا شروع کنند. در این شرایط خرس‌ها سعی می‌کنند تا از ناحیه ۶۶ الی ۷۲/۲۷ دلاری دفاع کنند. 
  •  اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این ناحیه برسانند، سرعت روند صعودی افزایش می‌یابد. رسیدن نمودار به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین نشانه از ضعیف شدن این روند صعودی است که می‌تواند منجر به ریزش قیمت ICP تا سطح ۵۰ دلار شود.

تحلیل قیمت تتا (THETA)

نمودار رمزارز تتا در ۱۳ مرداد (۴ آگوست) به بالای خط روند نزولی (downtrend) رسید و نشان داد که فشار فروش در حال کاهش یافتن است. در ۱۴ مرداد (۵ آگوست) نیز نمودار به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۷/۴۲ دلار) رسید که این موضوع نشان‌دهنده تلاش خرس‌ها برای در دست گرفتن بازار است.

نمودار آلت کوین ۳

 

رمزارز تتا در ۱۶ مرداد (۷ آگوست) یک الگوی کندل استیک دوجی (Doji) تشکیل داد که نشان دهنده بلاتکلیفی بین خرس‌ها و گاوها بود؛ با این حال این بلاتکلیفی روز گذشته با آغاز یک روند نزولی برطرف شد و در این شرایط قیمت تتا می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶/۰۷ دلار) بریزد.

 

  • اگر نمودار از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت THETA را به بالای مقاومت بالاسری، یعنی میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه سوق دهند. اگر آن‌ها به هدف خود برسند، ممکن است شاهد افزایش قیمت تتا تا سطح ۱۰ دلار باشیم.

 

  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت تتا را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح ۵/۲۸ دلار بریزد.

 

نمودار قیمت آلت کوین ۵

در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا این رالی را در مقاومت بالاسری، یعنی سطح ۷/۵۰ دلار متوقف کنند. 

 

  • آن‌ها نمودار تتا را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده‌اند و اکنون در تلاشند تا آن را به زیر سطح حمایت ۶/۳۰ دلاری هم بکشانند. اگر موفق شوند قیمت تتا می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بریزد.
  • در مقابل نیز اگر قیمت از سطح ۶/۳۰ دلار یک جهش ناگهانی داشته باشد، یعنی خریداران در سطوح پایین اقدام به خرید کرده‌اند. در این شرایط خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت رمزارز تتا را به بالای سطح ۷/۵۰ و سپس ۹  دلار سوق دهند.

تحلیل قیمت رمزارز FTT

رمزارز FTT بعد از برک‌اوت به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۳۴/۶۰ دلار)، وارد یک روند بهبود قیمت قوی شد. خرس‌ها در ۴ آگوست (۱۳ مرداد) تلاش کردند تا قیمت FTT را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند، اما موفق نشدند. این موضوع نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار این آلت کوین صعودی شده است.

نمودار قیمت آلت کوین ۶

 

رالی قدرتمند رمزارز FTT در چند روز گذشته باعث شده که شاخص RSI وارد منطقه اشباع خرید شود. با مثبت شدن احساسات حاکم بر بازار، تریدرها با افت قیمت تا سطح ۳۵/۸۱ دلار اقدام به خرید می‌کنند.

 

  • اگر نمودار از این سطح حمایت برگردد، گاوها تلاش می‌کنند تا روند صعودی را دوباره آغاز کنند و قیمت FTT را به مقاومت روانی، یعنی سطح ۵۰ دلار، برسانند. 
  • با این حال با ریزش قیمت و رسیدن آن به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

نمودار قیمت آلت کوین ۸

 

نمودار چهار ساعته بالا نشان می‌دهد که بعد از صعود قیمت FTT به بالای سطح ۳۷ دلار، مومنتوم روند صعودی این رمزارز افزایش یافته است. در فاز اصلاح قیمت توکن FTT، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به عنوان سطح حمایتی عمل کرده و این موضوع نشان دهنده افزایش خرید در ریزش قیمت است.

  • در حال حاضر اگر قیمت بریزد اما نمودار از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، می‌توان گفت روند قیمتی FTT همچنان صعودی است. در این شرایط قیمت FTT می‌تواند تا مقاومت ۵۰ و سپس ۵۲ دلاری رشد کند.
  • در مقابل نیز برای اینکه خرس‌ها بتوانند قیمت توکن FTT را تا سطح ۳۷ دلار کاهش دهند، باید بتوانند نمودار این رمزارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند.
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.