تحلیل قیمت پنج رمزارز جذاب این هفته

قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

این روزها، در حالی که بیت کوین در تلاش است تا یک کف قیمتی مناسب پیدا کند، آلت کوین‌ها یک روند نزولی را تجربه می‌کنند؛ این موضوع می‌تواند برای تریدرها فرصت‌های معاملاتی لانگ و شورت خوبی را ایجاد کند.

حجم بازار کریپتوکارنسی‌ها در ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور)، تقریبا به ۳۱۴ میلیارد دلار رسید و در حال حاضر در تلاش است تا  از مرز ۳۵۰ میلیارد دلار بگذرد؛ این موضوع نشان می‌دهد که در سطوح بالا، افراد همچنان اقدام به فروش می‌کنند.

پس از رشد چشم‌گیر توکن‌های دیفای، تسلط بیت کوین بر بازار کاهش یافت و از ۶۸ درصد به ۵۶ درصد رسید.

با این حال در هفته گذشته، دارایی‌های دیفای نوسانات زیادی داشته‌اند و این موضوع می‌تواند باعث توجه مجدد تریدرها به بیتکوین شود. 

 

در حالی که در روزهای پیشین، بیت کوین در تلاش بوده تا سیر صعودی پیدا کند، حجم سهام این رمزارز در یک بازار بورس آتی بیتکوین در آمریکا  به نام Bakkt، افزایش یافت و تعداد نهنگ‌هایی که آن را مبادله می‌کنند تقریبا به کم‌ترین میزان سالانه رسید. این موضوع نشان می‌دهد که تریدرها و نهنگ‌ها بیشتر اقدام به ذخیره این دارایی می‌کنند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

رالی بیت کوین با سطح مقاومت ۱۱,۱۴۷/۶۰ دلاری یعنی فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی روبه‌رو شده است و این نشان می‌دهد که خرس‌ها از این رالی برای ایجاد پوزیشن کوتاه مدت استفاده کرده‌اند.

قیمت بیتکوین

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر خط روند صعودی (uptrend line) و حمایت ۱۰,۶۲۵ دلاری برسانند، روند بیت کوین ضعیف خواهد شد و اگر قیمت زیر ۱۰,۶۲۵ دلار باقی بماند، می‌تواند سطح ۹,۸۳۵ را ری‌تست کند.

با این حال اگر بیت کوین بتواند از سطح ۱۰,۶۲۵ دلار یک جهش عمیق داشته باشد، احتمالا این اصلاح به پایان خواهد رسید و با رسیدن نمودار به بالای خط روند نزولی (downtrend line)، رالی صعودی آغاز خواهد شد.

اگر قیمت بتواند به بالای خط روند نزولی برسد، احتمال دارد که مقاومت ۱۲۰۰۰ دلاری را رد کند و سطح ۱۲,۴۶۰ دلار را هم تاچ کند.

قیمت بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین در تلاش است تا از خط روند صعودی جهش کند که این موضوع نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین اقدام به خرید کرده‌اند. در حال حاضر خریداران در تلاشند تا قیمت را به بالای مقاومت ۱۱,۱۴۷/۶۰ دلاری برسانند.

اگر این جهش رخ ندهد و خرس‌ها قیمت را زیر خط روند صعودی برسانند، احتمالا شاهد کاهش قیمت تا ۱۰,۶۲۵ دلار خواهیم بود. این قیمت یک سطح حمایتی بسیار مهم برای گاوها خواهد بود، زیرا اگر این حمایت بشکند، یک فروش گسترده رخ خواهد داد.

از طرفی نیز اگر قیمت از سطح ۱۰,۶۲۵ دلار جهش کند، احتمال دارد برای چند روز در یک محدوده گیر کند. شیب میانگین متحرک در نمودار چهار ساعته در حال افقی شدن است که این موضوع نشان‌دهنده تعادل بین تقاضای خرید و فروش است.

 

تحلیل قیمت نئو (NEO)

نئو اخیرا با سطح مقاومت قوی ۲۵/۲۳ دلاری روبه‌رو شده است که نشان می‌دهد خرس‌ها به صورت تهاجمی از این سطح مقاومت دفاع می‌کنند. با این حال ممکن است تریدرها این سطح قیمتی را یک فرصت خوب ببینند و اقدام به خرید کنند.

قیمت نئو

 

در سطوح پایین، ممکن است یک سطح حمایتی فوری ۲۳ دلاری ایجاد شود و پایین‌تر از آن، سطح حمایتی بعدی میانگین متحرک ساده ۱۰ روزه (10-day simple moving average)، یعنی ۲۲/۲۶ دلار خواهد بود. اگر نئو از این سطح حمایت بجهد، نشان می‌دهد که گاوها برای خرید، بیش از این منتظر نمانده‌اند و اقدام به خرید کرده‌اند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی ۲۵/۲۳ تا ۲۵/۷۸۹۲۳ دلار برسانند، احتمالا یک روند صعودی و با تارگت ۲۹ دلار، از سر گرفته خواهد شد. با این حال در صورتی که یک برگشت روند، به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰ روزه رخ دهد، روند صعودی ضعیف خواهد شد و یک کاهش قیمت تا ۲۰/۹۶۳۳ دلار رخ خواهد داد.

قیمت نئو

 نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها دو مرتبه قیمت را به بالای مقاومت ۲۵/۲۳ دلار رسانده‌اند، اما نتوانستند این سطح بالا را حفظ کنند و این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش کرده‌اند رالی را در این سطح مقاومت متوقف کنند.

با این حال، در سطوح پایین گاوها اجازه نداده‌اند تا قیمت زیر ۲۳ دلار باقی بماند که نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین است.

این رمزارز، ممکن است برای چند روز در ناحیه ۲۳ تا ۲۵/۵۰ دلار به دام بیفتد و در این محدوده نوسان کند؛ شیب میانگین متحرک تقریبا صاف است که نشان‌دهنده برابری خریدارن و فروشندگان است.

 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

از ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور)، تصحیح مونرو از سطح ۷۴/۱۰۱۲ دلار قوی‌تر شده و گاوها تلاش کرده‌اند تا قیمت را دوباره به بالای میانگین متحرک برسانند؛ این اتفاق احتمالا می‌تواند نشانه‌ای از تمام شدن تصحیح قیمت این رمزارز باشد.

قیمت مونرو

 

با این حال امکان ندارد که خرس‌ها میدان را خالی کنند و از سطح مقاومت ۹۷/۴۶۱۵ دلار حمایت نکنند. اگر نئو از سطح کنونی یک سقوط ناگهانی داشته باشد، احتمالا شاهد رسیدن آن به ۸۴ و حتی ۷۴/۱۰۱۲ دلار خواهیم بود.

اگر گاوها بتوانند در سطح پایین بعدی یعنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (20-day exponential moving average)، در ۸۹ دلار، روند را تغییر دهند، احتمالا شاهد این خواهیم بود که یک برک‌اوت تا ۹۷/۴۶۱۵ دلار رخ دهد. اگر قیمت بتواند این سطح مقاومت را رد کند، احتمالا تا سطح ۱۰۷/۳۷۴۲-۱۰۵/۹۱۳۱ دلار پیش خواهد رفت و شکستن این سطح نیز می‌تواند منجر به یک رالی صعودی تا ۱۲۰ دلار شود.

قیمت مونرو

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که از سطح ۷۴/۱۰۱۲ دلار، یک تصحیح قیمت به صورت تدریجی شروع شده است. با این‌که خرس‌ها چند بار تلاش کرده‌اند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه برسانند، اما موفق نشدند از این موقعیت استفاده کنند و منجر به فروش گسترده شوند. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین اقدام به خرید کرده‌اند. 

اخیرا مونرو دوباره به زیر میانگین نمایی ۳۰ روزه سقوط کرده است و اگر بتواند از این سطح جهش کند، گاوها تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای سطح مقاومت بالایی، یعنی ۹۷/۴۶۱۵ دلار برسانند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر سطح حمایت فوری، یعنی ۸۷/۵۶۲۹ دلار برسانند و آن را حفظ کنند، این روند صعودی کوتاه مدت بی نتیجه خواهد ماند.

 

تحلیل قیمت آدا (ADA)

آدا، در ۶ سپتامبر(۱۶ شهریور)، از سطح ۰/۰۸۵۵۹۸۲ دلار، روند صعودی خود را آغاز کرد و در ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور)، با مقاومت قوی ۰/۰۹۹۷۴۴۴ دلار روبه‌رو شد. شیب میانگین متحرک در حال افقی شدن است که این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها پیروز میدان بوده‌اند.

قیمت آدا

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر سطح حمایت ۰/۰۸۵۵۹۸۲ دلار برسانند، یک روند نزولی از سر گرفته خواهد شد. سطح حمایت بعدی ۰/۰۷۴ دلار خواهد بود و اگر این سطح بشکند، یک کاهش قیمت تا ۰/۰۵ دلار خواهیم داشت. 

با این حال اگر آدا از سطح ۰/۰۸۵۵۹۸۲ دلار جهش کند، این روند خرسی بی نتیجه خواهد ماند و گاوها احتمالا قیمت را به بالای ۰/۱۰ دلار برسانند و این موضوع نشان می‌دهد که روند نزولی به پایان رسیده است. 

از طرفی همیشه بعد از به پایان رسیدن یک روند نزولی، روند صعودی از سر گرفته نمی‌شود، زیرا گاهی ممکن است وقتی که روند  در تلاش است تا یک کف قیمت را پیدا کند، در یک محدوده به دام بیفتد. 

قیمت آدا

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت به تدریج در حال نزدیک شدن به سطح حمایت بحرانی ۰/۰۸۵۵۹۸۲ دلار است و اگر به این سطح برسد یا از آن بگذرد، احتمالا یک روند نزولی آغاز خواهد شد.

با این حال اگر قیمت از این سطح حمایت جهش کند، گاوها تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای ۰/۱۰ دلار برسانند و یک رالی صعودی ممکن است رخ دهد و اگر قیمت مجددا از این سطح پایین‌تر بیاید، احتمالا برای چند روز در یک محدوده در نوسان خواهد بود.

 

تحلیل قیمت لینک (LINK)

در روزهای گذشته لینک تشکیل یک الگوی سقف پایین‌تر (lower high) و کف پایین‌تر (lower low) داده  و در یک روند نزولی قرار داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالای قیمت، اقدام به فروش کرده‌اند.

قیمت لینک

شیب نزولی میانگین متحرک نشان می‌دهد که در حال حاضر روند به نفع خرس‌ها است و اگر آن‌ها بتوانند قیمت را به زیر ۹/۶۵ دلار برسانند‌‌‌‌‌، احتمالا لینک تا ۹ دلار هم سقوط کند. این سطح، یک حمایت مهم است که باید حفظ شود، زیرا اگر قیمت از این سطح حمایت بگذرد، روند نزولی بعدی آغاز خواهد شد. سطح حمایت بعدی احتمالا ۷ دلار خواهد بود و این قیمت می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند.

اگر این رمزارز بتواند از سطح فعلی، یعنی از سطح قیمتی ۹ دلار جهش کند و به بالای خط روند نزولی برسد، این حرکت خرسی بی نتیجه خواهد ماند.

قیمت لینک

در ۵  و ۶ سپتامبر (۱۵ و ۱۶ شهریور)، گاوها نتوانستند لینک را زیر ۱۰/۵۰ دلار نگه دارند و این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها از این سطح دفاع کرده‌اند. با این حال در دو روز گذشته، قیمت زیر سطح ۱۰/۵۰ دلار باقی مانده بود که این موضوع نشان می‌دهد تقاضای خرید کم شده است.

در حال حاضر میانگین متحرک به تدریج در حال کم شدن است و قیمت زیر این میانگین قرار دارد؛ این موضوع نشان دهنده برتری خرس‌ها می‌باشد.

اگر روند برگردد و قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه بالاتر رود، احتمالا این روند خرسی به پایان خواهد رسید، اما فعلا مسیرِ حداقل مقاومت به صورت نزولی است.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

خرید بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.