سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند بیت‌ کوین‌های‌خود را هولد کنند

هولدرهای بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۰

افزایش جریان‌ خروج بیت کوین از صرافی‌های متمرکز نشان می‌دهد که احتمالا بازارهای بیت کوین در یک فاز انباشت باشند و سرمایه‌گذاران قصد هولد کردن این دارایی را دارند.

از اواخر ماه می (اردیبهشت) تاکنون و به دنبال خروج روزانه حدود ۲۰۰۰ بیت کوین (با توجه به قیمت فعلی حدود ۶۶ میلیون دلار) از صرافی‌ها، تعداد بیت کوین نگه‌داری شده در صرافی‌های متمرکز به صورت مداوم کاهش یافته است.

بر اساس گزارش درون زنجیره‌ای هفتگی Glassnode، ذخایر بیت کوین در صرافی‌های متمرکز در روز ۱۲ جولای (۲۱ تیر)، به قدری کاهش یافت که از ماه آوریل (فروردین) مشاهده نشده بود، یعنی ماهی که شاهد ثبت رکورد تاریخی بیت کوین و‌ رسیدن آن به سقف ۶۵ هزار دلار بودیم.

محققان خاطر نشان کردند در طول روند صعودی که به ثبت این رکورد ختم شد، خالی شدن بی وقفه ذخایر بیتکوین در صرافی‌ها یک موضوع کلیدی بود. Glassnode خاطرنشان کرد که بسیاری از این بیت کوین‌های خارج شده از صرافی‌ها در صندوق Grayscale GBTC سپرده‌گذاری شده و یا توسط موسسات انباشت شدند.

با این حال وقتی که قیمت بیتکوین در ماه می (اردیبهشت) کاهش یافت، شاهد معکوس شدن روند قبلی و افزایش ارسال بیت کوین به صرافی‌ها برای فروش بودیم. در حال حاضر نیز با افزایش جریان خروجی بیتکوین، حجم انتقال خالص دوباره به محدوده منفی رسیده است.

قیمت بیت کوین

در این گزارش همچنین اشاره شده که میزان کارمزدهای تراکنش درون شبکه برای واریز به صرافی‌ها در هفته گذشته، از حدود ۱۷ درصد از ماه می، به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

در ادامه نیز بیان شده است که میزان کارمزدهای درون شبکه‌ای مربوط به برداشت در این ماه حدود ۳/۷٪ الی ۵/۵٪ افزایش یافته است؛ این موضوع نشان می‌دهد که تردیدرها ترجیح می‌دهند به جای فروش فعلا بیت‌کوین‌های خود را ذخیره کنند.

نکته‌ی شایان ذکر این است که به نظر می‌رسد کاهش بیتکوین در صرافی‌ها، با افزایش ورود سرمایه به پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (defi) در طول دو هفته گذشته همزمان بوده است.

بر اساس گزارش DeFiLlama، میزان کل سرمایه قفل شده در دیفای از ۲۶ ژوئن (۵تیر)، ۲۱ درصد افزایش یافته و از ۹۲ میلیارد دلار به ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.