تحلیل روند ۴ آلت‌کوین ETH ،MATIC ،FTT و ETC: بهبود جزئی وضعیت بازار آلت‌کوین‌ها

تحلیل روند آلت کوین های ETH ،MATIC ،FTT و ETC
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: بازارهای سهام ایالات متحده در هفته گذشته توانسته بودند که روند خود را بهبود ببخشند. بیت‌کوین نیز از سطح ۱۸ هزار دلار بازگشت که نشان می‌دهد علاقه معامله‌گران برای ورود به بازارهای پر ریسک مثل ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. حال تلاش‌های بیت‌کوین برای بهبود روند، موجب شده که قیمت دیگر رمزارزها نیز تغییر پیدا کند. ETH ،MATIC ،FTT و ETC از جمله این رمزارزها هستند. در ادامه قصد داریم به تحلیل روند آلت کوین های ETH ،MATIC ،FTT و ETC بپردازیم.

بازار سهام ایالات متحده در هفته گذشته بهبود یافت. بیت‌کوین نیز توانست از سطح ۱۸ هزار دلار بازگردد. بهبود وضعیت بازارهای مالی نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری است.

برای مشاهده تحلیل قیمت بیت‌کوین، به لینک زیر مراجعه کنید

تحلیل قیمت بیت‌کوین

خرسی بودن وضعیت بازار موجب شده تا احساسات بازار در وضعیت ترس شدید قرار بگیرد. جالب است بدانید که از ۶ می، احساسات بازار در منطقه ترس شدید باقی مانده. به گفته فیلیپ سوئیفت، خالق پلتفرم تحلیلی LookIntoBitcoin، مدت زمان صرف شده در منطقه ترس شدید (در سال جاری) بسیار طولانی‌تر از سال ۲۰۱۸ است.

حال این سوال پیش آمده که آیا احساسات بازار در جهت بهبود روند ارزهای دیجیتال به خصوص ۴ آلت‌کوین ETH ،MATIC ،FTT و ETC تغییر خواهد کرد؟ در ادامه به تحلیل قیمت این آلت‌کوین‌ها خواهیم پرداخت.

ETH در مسیر رسیدن به سطح 1700 دلار

زمانی که گاوها در ۱۶ ژوئیه قیمت را به بالای ۱۲۸۰ دلار رساندند، اتریوم (ETH) یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل کرد. خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر سطح مقاومت بازگردانند تا بتوانند به این شکل گاوهای بازار را به دام بیندازند.

ETH در مسیر رسیدن به سطح 1700 دلار

اگر قیمت از سطح ۱۲۸۰ دلار باز گردد، نشان می‌دهد که گاوها موفق شده‌اند این سطح را به یک سطح حمایتی تبدیل کنند. همین امر می‌تواند نشانه‌ای برای از سرگیری روند صعودی باشد. در روند صعودی رمزارز اتریوم خواهد توانست که به سطح ۱۷۰۰ دلار برسد، دقیقا همان سطحی که باید منتظر فعالیت و دفاع شدید خرس‌ها باشیم.

در مقابل اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲۰۶ دلار) برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان به فروش خود در رالی‌ها ادامه می‌دهند تا قیمت را به زیر سطح حمایتی الگوی مثلث بکشانند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار ۴ ساعته در حال افزایش است و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها در حال فعالیت هستند. اگر قیمت بالا رود و به بالای سطح ۱۴۲۳ دلار برسد، این رمزارز حرکت خود را سریع‌تر خواهد کرد تا ابتدا به ۱۵۵۰ دلار و سپس ۱۷۰۰ دلار برسد.

ETH در مسیر رسیدن به سطح 1700 دلار

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، گاوها تلاش خواهند کرد تا این روند را در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه متوقف کنند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سطح مهمی است، چرا که شکسته شدن آن و تثبیت قیمت زیر این سطح می‌تواند موجب شود که اتریوم تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز سقوط کند.

شروع روند صعودی رمزارز MATIC

رمزارز متیک (MATIC) زمانی که قیمت آن در ۱۳ جولای از مقاومت سربار ۰/۶۳ دلار عبور کرد؛ موفق شد یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل کند که می‌تواند اولین نشانه‌ی شروع یک روند صعودی جدید باشد.

شروع روند صعودی رمزارز MATIC

میانگین متحرک‌ها یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند که نشان می‌دهد خریداران کنترل را در دست گرفته‌اند. با این حال، عملکرد قیمت در چند روز گذشته، موجب شده تا RSI به منطقه اشباع خرید نزدیک شود. همین امر نیز نشان می‌دهد که احتمال عقب نشینی جزئی در کوتاه مدت وجود دارد.

اگر قیمت از سطح ۰/۶۳ دلار پایین‌تر رود و گاوها در سطوح پایین‌تر اقدام به خرید کنند، احتمال از سرگیری روند صعودی افزایش خواهد یافت. در این حالت MATIC می‌تواند به سمت ۰/۹۵ دلار حرکت کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۵۴ دلار) سقوط کند، دیدگاه روند صعودی باطل خواهد شد. ریکاوری قیمت بالاتر از مقاومت سربار ۰/۷۵ دلار افزایش یافته، اما RSI همچنان در منطقه اشباع خرید قرار دارد. همین عامل نشان می‌دهد که احتمال بروز یک اصلاح قیمت یا تثبیت قیمت در کوتاه مدت وجود دارد.

شروع روند صعودی رمزارز MATIC

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، MATIC ممکن است به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از ۰/۷۵ دلار یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در دست دارند. این امر احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می‌دهد.

روند FTT، به نفع خریداران و گاوهای بازار

فعالیت FTT در چند روز گذشته منجر به تشکیل یک مثلث متقارن شده است که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می‌کند.

روند FTT، به نفع خریداران و گاوهای بازار

میانگین متحرک‌ها در آستانه یک کراس اوور صعودی قرار دارند و RSI به منطقه مثبت صعود کرده است که نشان می‌دهد خریداران برتری اندکی دارند. شکست خط مقاومت مثلث نشان می‌دهد روند به نفع خریداران و گاوها است.

همین امر می‌تواند بیانگر شروع یک روند صعودی جدید باشد تا FTT ابتدا به ۳۲ دلار و سپس ۳۶/۵۰ دلار برسد.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت FTT به خط مقاومت مثلث رسیده، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها دفاع قوی داشته باشند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، اما از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان می‌دهد که معامله گران همزمان با کاهش قیمت در حال خرید هستند. این امر می‌تواند دورنمای شکست بالای مثلث را افزایش دهد.

روند FTT، به نفع خریداران و گاوهای بازار

البته اگر قیمت پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت صعودی در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

تلاش گاوها و خریداران ETC برای در دست گرفتن کنترل قیمت

اتریوم کلاسیک (ETC) از محدوده ۱۲/۵۰ تا ۱۸ دلاری که در چند روز گذشته در آن قرار داشت، خارج شد. این امر نشان می‌دهد که گاوها و خریداران در تلاش هستند تا یک الگوی کف دو قلو تشکیل دهند.

تلاش گاوها و خریداران ETC برای در دست گرفتن کنترل قیمت

متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵/۸۷ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به منطقه خرید بیش از حد نزدیک شده است. همین امر نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در دست دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای سطح ۱۸ دلار حفظ کنند، ETC خواهد توانست به سمت ۲۳/۵۰ دلار و بعد ۲۵ دلار حرکت کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱۸ دلار برسد، ETC می‌تواند به سطح میانگین متحرک نمایی سقوط کند. اگر قیمت در زیر این سطح باقی بماند، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

تلاش گاوها و خریداران ETC برای در دست گرفتن کنترل قیمت

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را به زیر سطح شکست باز گردانند، در حالی که گاوها به دنبال دفاع از این سطح هستند.

اگر قیمت از ۱۸ دلار بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها این سطح را به یک سطح حمایتی تبدیل کرده‌اند. در این حالت احتمال از سر گیری روند صعودی افزایش پیدا می‌کند. در مقابل، سقوط به زیر ۱۸ دلار می‌تواند موجب تقویت قدرت خرس‌هایی شود که سعی می‌کنند ETC را به سطح ۱۶ دلار بکشند.

برای مشاهده به روز‌ترین قیمت و معامله ETH ،MATIC و ETC به لینک زیر مراجعه کنید

معامله ETH ،MATIC و ETC

منبع: cointelegraph

اتریوم ماتیک اتریوم کلاسیک
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.