چه چیز بلاک چین ترون را منحصر به فرد می‌کند؟

بلاک چین ترون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ اسفند ۱۴۰۰

بلاک چین ترون یک پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر ارز دیجیتال خاص خود به نام Tronix یا TRX است. Tron در سال ۲۰۱۷ توسط یک سازمان غیردولتی در سنگاپور به وجود آمد؛ هدف Tron پشتیبانی از یک سیستم جهانی برای به اشتراک گذاری مقرون به صرفه محتوای دیجیتال است.

فناوری بلاک چین چیست؟

بلاک چین فناوری پایگاه داده است که در قلب تمام ارزهای دیجیتال قرار دارد. بلاک چین با توزیع کپی‌های یکسان از یک پایگاه داده در کل شبکه، هک یا تقلب در سیستم را بسیار دشوار می‌کند. در حال حاضر ارز دیجیتال بیشترین استفاده را در بلاک چین دارد، این فناوری پتانسیل انجام طیف گسترده‌ای از معاملات را دارد.

بلاک چین در هسته‌ی خود، یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز توزیع شده است که داده‌ها را از هر نوع ذخیره می‌کند. یک بلاک چین می‌تواند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال، مالکیت NFT یا قراردادهای هوشمند DeFi را ثبت کند.

این دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز اغلب به عنوان یک “زنجیره” توصیف می‌شود که از “بلوک”های جداگانه‌ای از داده‌ها تشکیل شده است. همانطور که داده‌های تازه به طور دوره‌ای به شبکه اضافه می‌شوند، یک “بلوک” جدید ایجاد شده به “زنجیره” متصل می‌شود.

چگونگی ایجاد این بلوک‌های جدید کلیدی است که چرا بلاک چین بسیار امن در نظر گرفته می‌شود. قبل از اینکه یک بلوک جدید به دفتر کل اضافه شود، اکثر گره‌ها باید صحت داده‌های جدید را تأیید کنند. به طور مثال برای تایید یک ارز دیجیتال، باید تضمین شود که تراکنش‌های جدید در یک بلوک تقلبی نبوده اند. این با یک پایگاه داده‌ی معمولی و متمرکز متفاوت است، بلاک چین جایی است که یک نفر می‌تواند بدون نظارت شخصی خاص تغییراتی ایجاد کند.

ترون چیست؟

?what is tron

Tron یک سیستم عامل مبتنی بر بلاک چین است که بر اساس آن می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد کرد. بلاک چین ترون یک پلتفرم برای ذخیره ارزش است و می‌تواند در صرافی‌ها معامله شود.

ترون به عنوان یک ارز دیجیتال به سرعت در حال رشد در نظر گرفته می‌شود. بلاک چین ترون مورد توجه کارشناسان بازار ارز دیجیتال قرار گرفته و ارزش بازاری بالایی دارد.
Tron یک فناوری و پلتفرم است که مبتنی بر بلاک چین است، سیستم پایگاه داده غیرمتمرکز که به عنوان پشتوانه‌ای برای ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. ترون در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی است که بر روی فناوری بلاک چین اجرا می‌شود. ترون با ایده کاهش نیاز به پلتفرم‌های متمرکز به عنوان راهی برای تراکنش آنلاین توسعه داده شد.

Tron برای ارائه یک سیستم غیرمتمرکز توسعه یافته است که در درجه اول بر ارائه محتوای دیجیتال تمرکز دارد. همه اینها با استفاده از یک سری پروتکل‌، همراه با پلتفرم‌ها و ابزارهایی که ویژگی‌های یکسانی دارند، به دست می‌آیند.

ترون چگونه ایجاد می شود؟

تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال از رویکردی استفاده می‌کنند که به عنوان اثبات سهام یا اثبات کار شناخته می‌شود. این روش ها در گذشته نتایج موثری داشته اند. با این حال، اکوسیستم ترون رویکرد متفاوتی را توسعه داد.

بلاک چین ترون در مجموع شامل ۲۷ گره است. این گره‌ها بخش مهمی از شبکه را تشکیل می‌دهند و امکان دستیابی به اطلاعات فراهم می ‌کنند. با این حال این نمایندگان، ثابت نیستند، زیرا به طور مکرر عوض می‌شوند. در هر ۶ ساعت، نمایندگان جدیدی در شبکه ترون انتخاب می‌شوند که سپس به عنوان نمایندگان سوپر تبدیل می‌شوند.
این نحوه ایجاد توکن‌های TRX در این فرآیند است. کسانی که به عنوان نمایندگان سوپر برای شش ساعت آینده انتخاب می‌شوند، فرصتی برای کسب توکن در شبکه در طول مدت زمان به دست می‌آورند. این یک شکل جایگزین در مقایسه با استخراج است که در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال یافت می‌شود که از مفهوم اثبات کار استفاده می‌کند.

در حالی که بیت کوین هر ۱۰ دقیقه یک بلاک جدید ایجاد می‌کند، در شبکه ترون، هر سه ثانیه یک بلوک جدید ظاهر می‌شود. هنگامی که یک نماینده سوپر یک بلوک جدید در شبکه Tron ایجاد می کند، در مجموع ۳۲ توکن TRX به وی تعلق می‌گیرد.

ارتباط بلاک‌ چین ترون با بلاک‌ چین اتریوم

Connection of tron blockchain with Atrium blockchain

بلاک چین ترون بر استفاده از قراردادهای هوشمند متمرکز است. Solidity زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای قراردادهای هوشمند ترون است – که زبانی است که در ابتدا برای شبکه اتریوم توسعه داده شد. این بدان معناست که قراردادهای هوشمندی که برای بلاک چین ترون برنامه ریزی شده اند، با اتریوم نیز سازگار خواهند بود.

علاوه بر این سازگاری، Tron دارای چند ویژگی اضافی برای قراردادهای هوشمند است. چیزی که ترون را خاص‌تر می‌کند این واقعیت است که قراردادهای هوشمند ترون مقیاس‌پذیرتر هستند و سرعت پردازش در بلاک چین ترون در مقایسه با شبکه اتریوم سریع‌تر است. همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌تری وجود دارد که توسعه دهندگان می‌توانند برای توسعه dApps و شروع قراردادهای هوشمند با ترون از آن‌ها استفاده کنند.
ترون را می‌توان برای توسعه صرافی‌های غیرمتمرکز، پلتفرم‌های وام دهی، بازی‌های آنلاین، پخش فیلم و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد.

ویژگی‌های بلاک چین ترون

امروزه رایج‌ترین استفاده از بلاک چین به عنوان ستون فقرات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم است. هنگامی که مردم ارزهای دیجیتال را خریداری، مبادله یا خرج می‌کنند، تراکنش‌ها روی یک بلاک چین ثبت می‌شوند. هرچه مردم بیشتر از ارز دیجیتال استفاده کنند، بلاک چین می‌تواند گسترده‌تر شود.
از آنجایی که ارزهای رمزنگاری شده غیرمتمرکز هستند، هنوز برای خرید کالاها و خدمات از آن‌ها استفاده زیادی نمی‌شود.

ترون در دنیای ارزهای دیجیتال به امنیت مشهور است. مانند سایر ارزهای دیجیتال، از آن‌جایی که این یک شبکه غیرمتمرکز است، مسئولیت زیادی بر عهده افراد است.

تراکنش‌های سریع

تراکنش‌ها در بلاک چین ترون بسیار سریع هستند، زیرا شبکه می‌تواند تا ۲۰۰۰ در ثانیه پشتیبانی کند. چنین ظرفیتی برای تراکنش‌ها نوید خوبی برای آینده مقیاس پذیر و پتانسیل شبکه برای ایجاد انقلاب در رسانه‌های آنلاین است. این را با سکه‌های دیگری مانند اتریوم (۲۵ تراکنش) یا بیت کوین (۳-۶ تراکنش) مقایسه کنید و مشخص است که این چه شاهکاری است.

قادر به حمایت مستقیم از سازندگان محتوا

ترون معتقد است که حمایت از سازندگان محتوا مهم است و شبکه یک راه عالی برای انجام این کار است. لذتی که با چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید توسط سازندگان محتوا ممکن می‌شود، بنابراین عادلانه است که آن‌ها به اندازه کافی در قبال تلاش‌های خود حمایت شوند.

لیست کیف‌ پول‌هایی که شبکه trc20 را پشتیبانی می‌کنند

List of wallets that support the trc20 network

اگر یک سرمایه گذار Tron هستید، قرار دادن دارایی‌ها در یک کیف پول ایمن گزینه بهتری نسبت به داشتن آنها در صرافی است.

TronWallet

TronWallet یک برنامه کیف پول تلفن همراه است که توسط Getty.io در سال گذشته ایجاد شد. این تنها یکی از پنج کیف پولی است که فقط از شبکه Tron پشتیبانی می‌کنند.
تجربه کاربری TronWallet روان است، از TRX و از انواع توکن‌های TRC مبتنی بر شبکه Tron پشتیبانی می‌کند، همچنین دارای یک مرورگر داخلی است که به کاربر اجازه می‌دهد از Tron DApps در کیف پول استفاده کند.

Exodus Wallet

Exodus یک کیف پول چند زنجیره‌ای است که به طور رسمی در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۶ راه اندازی شد. برای مقایسه این کیف پول با TronWallet باید گفت ترون تنها یکی از چندین زنجیره‌ای است که Exodus از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که Exodus روی ترون تمرکز نمی‌کند، برخی از عملکردهای اساسی مانند پشتیبانی از TRC Token و پشتیبانی DApp به وضوح وجود ندارد.

Bitpie Wallet

Bitpie پشتیبانی خوبی از شبکه‌ی ترون دارد. از TRX و تمام توکن های TRC-۱۰ و TRC-۲۰ پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد USDT-Tron یا BTT خود را در این کیف پول نگه دارید.

Trust

تجربه کاربری ترون در کیف پول Trust خوب است، اما پشتیبانی آن از توکن مبتنی بر Tron به TRC-۱۰ محدود می‌شود. اگرچه کیف پول Trust دارای یک بازار برنامه داخلی و برنامه‌های کاربردی غنی است، اما این برنامه‌ها همه بر اساس پلتفرم مرتبط با اتریوم هستند، Tron DApp در حال حاضر در Trust Wallet پشتیبانی نمی‌شود.

Atomic Wallet

کیف پول اتمی نیز یک کیف پول چند زنجیره ای است. اگرچه 1 سال پیش راه اندازی شد، اما Atomic از غنی ترین پشتیبانی سیستم عامل در بین تمام کیف پول ها برخوردار است. ۷ نسخه از کیف پول اتمی وجود دارد: Android، IOS، Windows، MacOS، Ubuntu، Debian و Fedora.

کیف پول Atomic به طور خاص روی ترون تمرکز نمی‌کند و فقط از ارسال، دریافت و مبادله پشتیبانی می‌کند. با این حال، می‌توانید چند توکن محبوب مبتنی بر شبکه ترون مانند BTT را در این کیف پول پیدا کنید.

ترون
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.