بحران بیکاری امروز، سرعت رشد بیشتری نسبت به رکود بزرگ قبلی دارد!

بحران کرونا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ تیر ۱۳۹۹

آنتونی پولیانو (Anthony Pompliano، ملقب به پمپ)، یکی از موسسان شرکت دیجیتالی مورگان کریک (Morgan Creek) در ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر) طی مصاحبه‌ای با یک کانال یوتیوب درباره وضعیت اقتصادی فعلی و پیش رو اظهار کرد که رشد بیکاری ناشی از بحران کووید ۱۹، بیشتر از چیزی است که  آمریکا در دوران رکود بزرگ در سال ۱۹۲۹، تجربه کرده است. در این مصاحبه، همچنین این سوال مطرح شد که این افزایش بیکاری، چه تاثیراتی بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟

«در سال ۱۹۲۹ میلادی، یعنی در رکود بزرگ امریکا، نرخ بیکاری در یک روند ناگهانی از ۳/۱ درصد به بیش ۸/۵ درصد و طی ۲ سال، به بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت.»

بر اساس داده‌های تحلیل‌گران اقتصادی:

نرخ بیکاری در آمریکا از ماه ژانویه  ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۸)، تا آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۱۳۹۹)، از ۶/۳ درصد، به ۷/۱۴ درصد افزایش یافته است.

پس از همه‌گیری بیماری COVID-19، بسیاری از مشاغل به صورت موقت تعطیل شده و شهروندان نیز به خانه‌نشینی تشویق شدند. در ما‌ه‌های بعد، دولت آمریکا مجبور شد که به منظور پیشبرد اقتصاد متوقف شده، به بازار تزریق سرمایه کند.

به اعتقاد پمپ، آن‌ها با پمپاژ نقدینگی به بازار، منجر به افزایش قیمت ناگهانی دارایی‌ها شدند. همچنین پس از افت بازار ناشی از بحران کرونا، ارزش سهام بورس نیز سقوط چشم‌گیری داشته است. با این حال نرخ بیکاری ۱۱/۱ درصدی در ماه ژوئن (تیر) و کاهش حدود ۳ درصدی آن، نشان می‎‌دهد که اقتصاد در حال مبارزه با این بحران است.

با این‌که اکثر مردم دوست دارند فکر کنند که دنیای رمزارزها فارغ از اتفاقات سیستم‌های اقتصادی سنتی می‌باشد، اما دارایی‌ها و اموال دیجیتال نیز، می‌توانند تحت تاثیر رخدادهای اقتصادی قرار بگیرند. بدیهی است که اگر افراد دستمزد و درآمد کمتری داشته باشند، کمتر نیز در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی شرکت می‌کنند.

با این حال، اتفاقی که در واقعیت افتاده، خلاف این است. بازار ارزهای دیجیتال، عملکرد خوبی داشته و تحت تاثیر این اتفاقات قرار نگرفته است. با توجه به افزایش معاملات بورسی و رشد بازار رمز ارزها از سال ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد که افزایش نرخ بیکاری، کمترین تاثیر را بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است.

 منبع خبر : کوین‌تلگراف

خرید بیت کوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.