ارزش بازار USDC تا ۱۲ درصد افت کرد

افت ۱۲ درصدی ارزش بازار USDC
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ مهر ۱۴۰۱

پس از این که ماه گذشته بایننس اعلام کرد که موجودی مبادلات را به صورت خودکار به استیبل‌کوین BUSD تبدیل می‌کند، USDC نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش بازار خود را از دست داد. علاوه بر اطلاعیه بایننس، روند استیبل‌کوین‌های رقیب مثل UST Terra و USDT تتر نیز در افت ۱۲ درصدی ارزش بازار USDC بی‌تاثیر نبودند. برای خواندن جزئیات بیشتر خبر با بیتستان همراه باشید.

ماه گذشته بایننس اعلام کرد که موجودی مبادلات را به صورت خودکار به استیبل‌کوین BUSD خود تبدیل خواهد کرد. همین قضیه باعث شد USDC نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش بازار خود را از دست دهد.

روز دوشنبه، ارزش بازار USDC به ۴۶ میلیارد دلار که پایین‌ترین میزان از ژانویه سال جاری بود، رسید که این قضیه می‌تواند برای آینده‌ی این استیبل‌کوین شدیدا نگران کننده باشد.

ضربه شدید بایننس به USDC

USDC اخیراً حین تلاش برای افزایش نقدینگی و کارایی سرمایه خود در بایننس ضربه شدیدی را متحمل شد.

در آغاز ماه سپتامبر، بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات، اعلام کرد که موجودی استیبل‌کوین‌های رقیب خود از جمله USDC ،Pax Dollar و TrueUSD را به طور خودکار به استیبل‌کوین بایننس USD یا BUSD  تبدیل خواهد کرد.

زمان اعلام این قضیه Jeremy Allaire، مدیر عامل Circle در توییتر نوشت که این امر می‌تواند منجر به انتقال مقدار زیادی USDC به بایننس شود. البته فعلا به قطع نمی‌توان این اظهارات Jeremy Allaire را تایید کرد.

تبدیل خودکار استیبل‌کوین‌های USDC ،Pax Dollar ،TrueUSD و دیگر استیبل‌کوین‌های رقیب به استیبل‌کوین BUSD  در ۲۹ سپتامبر به پایان رسید. طبق گزارشات CoinGecko، از ابتدای سپتامبر، ارزش بازار BUSD تا ۱۲ درصد افزایش و ارزش بازار USDC نزدیک به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

تاثیرات UST Terra و USDT تتر بر تغییرات ارزش بازار USDC

در اوایل سال جاری، ارزش USDC پس از اینکه استیبل‌کوین الگوریتمی UST Terra ارزش دلاری خود را از دست داد و به صفر رسید، افزایش یافت. UST Terra پس از دست دادن ارزش دلاری خود در نهایت ۴۰ میلیارد دلار به کاربران خود ضرر زد.

در همین پروسه سرمایه گذاران بیشتر به سمت USDC به عنوان یک گزینه‌ی امن  روی آوردند و این قضیه موجب افزایش ارزش بازار این استیبل‌کوین شد.

یکی از سخنگویان Circle در آن زمان اعلام کرد که استیبل‌کوین USDC، توسط پول نقد و تعهدات کوتاه مدت دولت ایالات متحده پشتیبانی می‌شود.

با توجه به آمار می‌توان گفت سرمایه گذاران نیز با این سخنگوی Circle هم عقیده بوده‌اند. بر اساس گزارش CoinGecko، بین ۹ می تا ۱۹ ژوئن، ارزش بازار استیبل‌کوین Circle از ۴۸ میلیارد دلار به ۵۶ میلیارد دلار رسید.

این افزایش در ارزش بازار USDC ترس زیادی در بین سرمایه‌گذاران رقیب خود USDT تتر ایجاد کرد که باعث شد USDT برای مدت کوتاهی پیوند دلاری خود را از دست داد. بر اساس گزارش CoinGecko، طی ماه‌های می و ژوئن، تتر از ارزش بازار ۸۳ میلیارد دلاری به ۶۸ میلیارد دلار سقوط کرد.

برای مدتی به نظر می رسید که USDC ممکن است USDT را پشت سر بگذارد و به بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار تبدیل شود. اما شکاف بین دو استیبل‌کوین بزرگ بازار از ۱۰ میلیارد دلار در ماه جولای به ۲۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

طبق شواهد و آمار موجود دلیل اصلی افزایش شکاف بین USDC و   Tether را می‌توان کاهش ارزش USDC دانست تا رشد استیبل‌کوین تتر.

منبع: decrypt

بایننس کوین تتر ترا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.