YAT چیست و چرا مردم برای ایموجی‌های آن پول پرداخت می‌کنند؟

YAT چیست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

YAT چیست؟ این سوالی است که این روزها ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده. سازندگان Yat مدعی هستند که در Web3، ایموجی‌های Yat شما، نه تنها یک شناسه دیجیتال جهانی خواهد بود، بلکه می‌تواند به عنوان URL، آدرس کیف پول نیز استفاده شده و حتی می‌تواند به عنوان یک NFT بر روی بلاک‌چین اتریوم اضافه شود. با بیتستان همراه باشید.

آیا ایموجی‌ها در Web3 به یک نام کاربری تبدیل می‌شوند؟

YAT ایموجی‌هایی هستند که به عنوان نام کاربری دیجیتال، URL وب‌سایت و به عنوان آدرس پرداخت برای کیف پول دیجیتال شما استفاده خواهند شد. این همان چیزی است که Yat، استارتاپ فناوری مبتنی بر Nashville، به آن اعتقاد دارد.

قوی بودن این باور با فروش ۱۶۰۰۰۰ ایموجی به ارزش مجموع ۲۰ میلیون دلار به ما ثابت می‌شود و به نظر می‌رسد بسیاری از مردم عادی با این طرز فکر موافق هستند.

YAT چیست و چرا اخیرا پرطرفدار شده؟

Yat رشته‌ای از یک تا پنج ایموجی است که می‌تواند به عنوان نام کاربری دیجیتال، URL وب‌سایت و به عنوان آدرس پرداخت برای کیف پول دیجیتال شما استفاده شود. این نوعی تلاقی بین یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) و آدرس دامنه است . البته باید این نکته را فراموش نکرد که همه Yatها توکنیزه نمی‌شوند.

این شرکت در سرور Discord خود نوشت:

Yat به شما این امکان را می‌دهد که از ایموجی‌ها به عنوان نام کاربری و هویت جهانی خود در اینترنت استفاده کنید.

پست دیگری نیز با این محتوا منتشر شد که:

تصور کنید به جای coffeequeen98 یا jake2456@emailxyz.com با داشتن یک Yat که برای همیشه مال شماست به عنوان fire-snake یا robot-ghost-crown شناخته شوید. همچنین تصور کنید شما تنها کسی روی زمین هستید که صاحب این ایموجی‌ها است.

از نظر تئوری، Yat می‌تواند جایگزین غیرمتمرکز برای DNS باشد که توسط تنظیم کننده اینترنت ICANN اداره می‌شود. DNS از یک سیستم متمرکز و سلسله مراتبی برای سازماندهی و کمک به کاربران برای یافتن هر چیزی در اینترنت استفاده می‌کند.

YAT چیست

تبدیل Yat به NFT

دارندگان Yat از جولای ۲۰۲۱ این گزینه را دارند که رشته ایموجی‌های خود را به عنوان یک NFT در بلاک‌چین اتریوم با هزینه اضافی تبدیل به توکن کنند، اما خرید Yat در واقع مثل NFT نیست.

برای تبدیل Yat به NFT، مالکان باید ابتدا Yat خود را در “visualizer tool” به یک انیمیشن کوتاه از رشته ایموجی تبدیل کنند.

برای تبدیل Yat به NFT،

در Yat طراحی‌ یک تا پنج کاراکتر می‌تواند در ابتدا از ۴ دلار تا صدها هزار دلار هزینه داشته باشد. البته برای تبدیل Yat به NFT باید هزینه‌ای جدا پرداخت شود. هر چه این ترکیب کوتاه‌تر و به یاد ماندنی‌تر باشد، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

گران‌ترین Yat، تک شخصیت یک کلید طلایی بود که در حراج Yat Destiny در اواسط سال ۲۰۲۱ به قیمت ۴۲۵۰۰۰ دلار به فروش رسید. در زمان نگارش این مقاله، Yat دارای حجم معاملاتی ۴۱۰ ETH (1,258,622 دلار آمریکا) در Opensea است.

Yat در حال حاضر چندین سرمایه‌گذار مشهور از جمله پاریس هیلتون (queen crown-sparkle)، لیل وین (alien-music note) و کشا (rainbow-rocket ship-alien)، دارد.

چالش‌های بزرگ این پروژه

با این حال، این پروژه با چالش‌هایی نیز روبرو بوده است که شامل موارد پیش پا افتاده‌ای هستند. چالش‌هایی مانند انتقادات در مورد این که یافتن URL های Yat ممکن است دشوار باشد، زیرا همیشه تایپ یک دنباله ایموجی در صفحه کلید استاندارد QWERTY آسان نیست.

مدیرعامل سابق و بنیانگذار Yat، ریکاردو اسپاگنیا “Fluffypony”، در اوت ۲۰۲۱ در ایالات متحده به جرم کلاهبرداری دستگیر شد. البته اتهامات کلاهبرداری ربطی به Yat نداشت. تیم Yat در فوریه ۲۰۲۱ راه اندازی شد و از آن زمان به یک تیم ۵۵ نفره تبدیل شده است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.