مایکل نووگراتز: «شور و هیجان مردم برای دی‌فای ترسناک است.»

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، مایکل نووگراتز (Mike Novogratz)، از مقایسه کریپتوکارنسی‌ها با  شرکت خودروهای الکتریکی، تسلا خسته نمی‌شود و اخیرا اظهار داشته است که دیفای (DeFi)، او را به یاد حباب عرضه اولیه سکه (ICO) در سال ۲۰۱۷ می‌اندازد.

وی در آخرین مصاحبه‌اش با BNN Bloomberg، شور و هیجان شک‌برانگیزِ پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) را با بهترین شرکت اتومبیل سازی جهان مقایسه کرده و خاطر نشان کرد:

«آن‌چه که در دیفای می‌بینید و خیلی هم جالب به نظرتان می‌رسد، یادآور آن‌چه است که در تسلا می‌بینید. این شور و هیجان شک برانگیز است. پروژه‌های جدیدی وجود دارد که کارهای بسیار جالبی هم انجام می‌دهند، اما اتفاقی که در انتها می‌افتد این است که با سرعتی عجیب، با نقدینگی رو‌به‌رو می‌شوند.»

نووگراتز در ادامه به SushiSwap، فورکِ Uniswap، به عنوان یکی از آخرین پروژه‌های مبهم و بررسی نشده در دیفای اشاره کرد و آن را نمونه‌ای از غیر منطقی بودن بازار کریپتو نام برد.

پس از آن‌که میزان ارز قفل شده در دیفای فقط در سه روز از یک میلیارد دلار گذشت، ارزش توکن SUSHI در تاریخ ۱ سپتامبر (۱۱ شهریور)، بیش از ۱۱۴ درصد افزایش یافت.

Uniswap یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین اتریوم و  یکی از پروژه‌های دی‌فای است که با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به واسطه‌ها، به مبادله اتریوم و توکن‌های ERC20 پرداخت. 

دیفای

نکته مثبت این‌که نووگراتز، اظهار کرده ارزهای دیجیتال  برای سودرسانی هستند و این را در سال ۲۰۱۷، که صنعت در بیشترین روند گاوی خود بود، نمی‌توانست بگوید و سال ۲۰۲۰ را یکی از مهم‌ترین سال‌ها برای رمزارزها دانست:

ما از Rubicon عبور کردیم، اما بیت کوین و پروژه اتریوم همچنان ادامه خواهند داشت.

بیتکوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.