چرا قیمت بیت کوین از ۲۰,۰۰۰ دلار فراتر نرفت؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ آذر ۱۳۹۹

بیت کوین در هفته‌ی جاری توانست رکورد قیمت قبلی‌اش در سال ۲۰۱۷ را بشکند اما نتوانست مقاومت ۲۰,۰۰۰ دلاری را رد کند و دوباره ریزش کرد. آن‌ها معتقدند که فروش نهنگ‌ها و ماینرها در نزدیکی سطح ۲۰,۰۰۰ دلار باعث شد تا قیمت بیت کوین نتواند این سطح مقاومت را رد کند. این موضوع تحلیل‌گران را به این فکر واداشت که آیا بیت کوین به زودی یک بهبود قیمت سریع انجام می‌دهد یا خیر؟

قیمت بیت کوین

چه عاملی باعث شد که نهنگ‌ها و ماینرها به فروش بیت کوین اقدام کنند؟

برای نهنگ‌ها و سرمایه گذاران بزرگ، نقدینگی یک عامل بسیار مهم است زیرا آن‌ها با معاملات بزرگ سروکار دارند. معمولا بهترین زمان برای فروش نهنگ‌ها موقعی است که جو بازار خوب است و تقاضا برای خرید زیاد است؛ این موضوع باعث می‌شود تا بدون این‌که آن‌ها باعث نوسانات زیادی شوند، بتوانند دارایی خود را بفروشند.

شایان ذکر است پس از این‌که قیمت بیت کوین در صرافی Coinbase رکورد زد، تقاضا برای آن به شدت افزایش یافت و احساسات بازار گاوی شد. بعد از آن نهنگ‌ها با اقدام به فروش منجر به لیکوئید شدن‌های قابل توجهی در صرافی‌های بزرگ شدند؛ همچنین نهنگ‌ها بیتکوین‌های خود را به صرافی‌ها آوردند که به معنای اقدام به فروش احتمالی است و علاوه بر این ماینرها نیز با اقدام به فروش، به روند نزولی آن دامن زدند.

 

آیا بهبود قیمت فعلی فقط یک جهش گربه مرده است؟

قیمت بیت کوین پس از سقوط تا حدود ۱۸,۲۰۰ دلار به سرعت بهبود یافت و در عرض چند ساعت دوباره به بالای سطح ۱۹,۴۰۰ دلار برگشت. این بهبود سریع به دلیل ماهیت افت قیمت قابل انتظار است؛ وقتی قیمت بیتکوین کاهش یافت، در صرافی‌ها شاهد لیکوئید شدن تریدرهایی بودیم که پوزیشن لانگ گرفته بودند زیرا انتظار رشد بیشتری را داشتند. اگر آن‌ها اقدام به پوزیشن‌گیری شورت کرده بودند این رمزارز سقوط قیمت بیشتری را تجربه می‌کرد. با این‌حال تریدرهایی که دیرتر شورت گرفته‌اند، با کاهش قیمت بیتکوین و اقدام به فروش آن ممکن است به روند نزولی آن دامن بزنند.

جهش گربه مرده (Dead cat bounce) به رشد کوتاه‌مدت قیمت پس از یک سقوط ناگهانی گفته می‌شود که البته دوامی ندارد و دوباره در مسیر نزولی قرار می‌گیرد.

بنابراین انتظار داریم که در کوتاه‌مدت دو اتفاق برای برترین رمزارز بازار بیفتد:

  • ممکن است قیمت بیت کوین بالای سطح ۱۹,۰۰۰ دلار تثبیت شود. این اتفاق می‌تواند به آرام شدن بازار مشتقات و افزایش درخواست برای قراردادهای باز بیت کوین منجر شود.
  • دوم این‌که بیت کوین می‌تواند به روند نزولی خود ادامه دهد زیرا تریدرها انتظار دارند که این رمزارز پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود سقوط کند.

با این‌حال اکثر افراد چشم انداز بلندمدت بسیار خوش‌بینانه‌ای برای بیت کوین دارند. اسکات ملکر (Scott Melker)، یک تریدر کریپتوکارنسی در این‌باره اظهار داشت:

ماه گذشته نمودار کندل‌استک بیتکوین در بالاترین سطح ماهیانه و این ماه نیز در بالاترین قیمتی که تاکنون داشته بسته شد. این نمودار واقعا بی‌نقص است.

از طرفی نیز سطوح حمایت بیت کوین در کوتاه‌مدت، ۱۸,۲۰۰، ۱۷,۷۰۰ و ۱۶,۲۰۰ دلار هستند؛ در این سطوح نهنگ‌های بزرگی وجود دارد که با هر اقدامی می‌توانند منجر به واکنش خریداران و تاثیر بر روند قیمت شوند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.