ویکی‌پدیا پذیرش کمک‌های مالی رمزنگاری‌شده را متوقف کرد

توقف پذیرش کمک‌های مالی با ارز دیجیتال توسط ویکی پدیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

توقف پذیرش کمک‌های مالی با ارز دیجیتال توسط ویکی پدیا بعد از رای‌گیری جامعه‌ی ویکی‌مدیا قطعی شد. ۷۱٫۲ درصد از جامعه‌ی ویکی‌پدیا به پیشنهاد توقف پذیرش ارزهای دیجیتال رای مثبت دادند. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

طی رای‌گیری اخیر جامعه‌ی ویکی‌مدیا، ۷۱٫۲ درصد از شرکت‌کننده‌ها به پیشنهاد توقف پذیرش ارزهای دیجیتال رای مثبت دادند. ویکی‌مدیا، بنیاد غیرانتفاعی است که ویکی‌پدیا را اداره می‌کند.

پس از یک گفت و گوی سه ماهه که تأثیر زیست‌محیطی بیت‌کوین در آن بحث اصلی بود، ویکی‌مدیا تصمیم گرفته است که از پذیرش کمک‌های مالی به صورت ارزهای دیجیتال خودداری کند.

این شرکت تصمیم گرفت پذیرش کمک‌های مالی به صورت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش و اتر را متوقف کند زیرا معتقد است پذیرش این ارزهای نشان دهنده‌ی تایید این ارزهای دیجیتال است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به مصرف بالای انرژی این رمزارزها، تایید این رمزارزها با تعهد پایداری زیست‌محیطی همسو نیست.

بدون احتساب حساب‌های جدید و کاربران ثبت‌نشده، از  ۴۰۰ کاربر که رای دادند، ۷۱٫۱۷ درصد از توقف پذیرش کریپتو پشتیبانی کردند.

توقف پذیرش کمک‌های مالی با ارز دیجیتال توسط ویکی پدیا

ویکی‌مدیا در را برای احتمال از سرگیری پذیرش رمزارز باز گذاشت

ویکی‌مدیا، در شرایط کلی بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش و اتر را از طریق BitPay می‌پذیرد.

وایت به نیاز بیت‌کوین و اتر به مقادیر بسیار زیاد انرژی را اشاره کرد و گفت که ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست نیز وجود دارند، اگرچه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماینرهای کریپتو که از قدرت محاسباتی زیادی برای تایید تراکنش‌ها با پروتکل PoW، استفاده می‌کنند و به دلیل آسیب رساندن به محیط زیست اخیرا مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

با این حال، استخراج‌کنندگان رمزارز با استفاده از منابع انرژی پایدارتر برای عملیات استخراج خود به طور فعال، با چنین انتقاداتی مقابله می‌کنند. علاوه بر این، حامیان بیت‌کوین استدلال می‌کنند که ماینرها می‌توانند به ایجاد تغییرات مثبت در انرژی پاک، کمک کنند.

در همین حال، شبکه اتریوم روی انتقال به پروتکل اثبات سهام یا PoS، برای اعتبارسنجی تراکنش‌های خود کار می‌کند، اگرچه این تغییر در پروتکل با تاخیرهای طولانی‌مدت مواجه شده است.

ویکی‌مدیا در را برای احتمال از سرگیری پذیرش رمزارز باز گذاشت و گفت که به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد.

منبع: coindesk

اتریوم بیت کوین بیت کوین‌ کش
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.