در ۷ روز آتی بیت کوین‌ به ۴۲ هزار دلار می‌رسد یا ۲۰ هزار دلار؟

در ۷ روز آتی بیت کوین‌ به ۴۲ هزار دلار می‌رسد یا ۲۰ هزار دلار؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

در حال حاضر سوال تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال این است که حرکت بعدی قیمت بیت کوین چیست و راجع به این موضوع اختلاف نظر دارند. فردی به نام جاش راجر (Josh Rager) معتقد است که بیت کوین می‌تواند مجددا رکورد قیمتی ۶۴,۵۰۰ دلاری را تاچ کند و رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» نیز اظهار داشت که بیتکوین می‌تواند تا سطح ۲۴ هزار دلار سقوط کند.

با وجود تمام این اختلاف نظرها، پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین، همچنان نسبت به این رمزارز دیدگاه صعودی دارد. بیشترین قیمتی که پلن‌بی برای برترین رمزارز بازار تا پایان سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرده ۴۵۰,۰۰۰ و کمترین قیمت نیز ۱۳۵,۰۰۰ دلار است.

از طرفی نیز سایر تحلیل‌گران با استناد به اطلاعات درون زنجیره‌ای اظهار داشتند که هولدرهای بلند مدت در چند روز گذشته اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند. آیا خرید توسط سرمایه‌گذاران بلند مدت می‌تواند فشار فروش ایجاد شده را جبران کند؟ 

در ادامه با استفاده از تحلیل تکنیکال به بررسی حرکت بعدی بیت کوین  می‌پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در روزهای گذشته بیت کوین در بازه‌ای بین سطوح ۳۱,۰۰۰ الی ۴۲,۴۵۱/۶۶ دلار در نوسان بوده است. در ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن) قیمت این رمزارز تا ۴۱,۳۳۰ دلار کاهش یافت و بعد از آن نیز خرس‌‌ها در ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) نمودار برترین رمزارز بازار را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ( ۳۷,۴۳۹ دلار) رساندند.

قیمت بیت کوین

در حال حاضر فروشندگان سعی دارند تا قیمت بیت کوین را به زیر سطح‌ حمایت ۳۱ هزار دلاری برسانند. با توجه به نمودار روزانه می‌توان گفت که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به نزولی شدن کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز زیر سطح ۴۱ قرار دارد؛ در نتیجه فعلا خرس‌ها بازار پادشاه رمزارزها را در دست دارند.

با این حال بیت کوین در روزهای ۲ خرداد (۲۳ می) و ۱۸ خرداد (۸ ژوئن) دو مرتبه از سطح ۳۱ هزار دلار برگشت، به همین دلیل گاوها تلاش خواهند کرد تا از این سطح دفاع کنند.

  •  در صورتی که که موفق شوند قیمت بیت کوین برای مدت بیشتری در این محدوده خواهد ماند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیتکوین را به زیر سطح ۳۱ هزار دلار برسانند، ممکن است شاهد سقوط این رمزارز تا ۲۸ هزار دلار و سپس ۲۰ هزار دلار باشیم. این سقوط تاثیر‌منفی زیادی خواهد داشت و آغاز روند صعودی جدید را به تاخیر می‌اندازد.

قیمت بیت کوین

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که خرس‌ها توانسته‌اند نمودار بیت کوین را به زیر حمایت ۳۴,۶۰۰ دلاری برسانند. 

  • در صورتی که خرس‌ها موفق شوند نمودار را زیر همین سطح نگه دارند، احتمالا بیت کوین تا سطح حمایت ۳۱,۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. با توجه به نزولی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش، می‌توان گفت که فعلا خرس‌ها بازار بیت کوین را در دست دارند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار بیت کوین از سطوح کنونی‌اش برگردد و به بالای ۳۶,۴۵۷ دلار برسد، می‌توان گفت که تریدرها در سطوح پایین در حال انباشت این دارایی هستند. در این شرایط ممکن است قیمت بیت کوین تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سپس ناحیه مقاومتی ۴۱,۳۰۰ الی ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلاری رشد کند. با شکسته شدن این ناحیه مقاومتی می‌توان گفت که اصلاح قیمت بیتکوین به پایان رسیده است.

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۳ دیدگاه برای “در ۷ روز آتی بیت کوین‌ به ۴۲ هزار دلار می‌رسد یا ۲۰ هزار دلار؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.