سطح ۲۸ هزار دلار کف قیمتی بیت کوین بود؟

تحلیل بیت‌کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ تیر ۱۴۰۰

روز گذشته قیمت بیت کوین به زیر سطح ۳۰ هزار دلار رسید و تا نزدیکی ۲۸ هزار دلار سقوط‌ کرد. با این حال تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که با توجه به ممنوعیت استخراج بیت کوین در کشور چین و کم بودن حجم خرید، بازار فعلا به کف قیمتی نرسیده و ممکن است رمزارزها بیش از این سقوط‌ کنند.

 

بیت کوین از ابتدای ماه می تاکنون تحت فشار زیادی قرار گرفته است؛ در این بین اقدامات دولت چین و ممنوع شدن فعالیت ماینرها را بزرگ‌ترین عامل برای ایجاد فشار فروش این رمزارز می‌دانند.

برترین رمزارز بازار بعد از سقوط تا سطح ۲۸,۸۰۰ دلار مجددا رشد کرد و دوباره به بالای سطح ۳۰ هزار دلار رسید. اکنون قیمت بیت کوین حدود ۳۴ هزار دلار است.

قیمت بیتکوین

بازگشت پرقدرت قیمت بیت کوین را می‌توان ناشی سخنان یکی از کاندیداهای معاونت دپارتمان خرانه‌داری بخش مبارزه با جرائم مالی و تامین تروریسم آمریکا، نلسون برایان (Brian Nelson) دانست. وی روز گذشته اظهار داشت که اگر به این مقام برسد اعمال قانون‌گذاری‌های جدید کریپتوکارنسی‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

 

سرکوب ماینرها در چین به این آشوب دامن زد!

الیل رست (Élie Le Rest) یکی از شرکای شرکت مدیریت دارایی ExoAlpha، طی مصاحبه‌ای با کوین تلگراف اظهار داشت که فعالان حوزه رمزارزها در چین‌، طی یک ماه گذشته اقدام به فروش گستره کرده‌اند و فشار فروش زیادی را به این بازار وارد کردند. وی همچنین به برنامه آزادسازی صندوق گری‌اسکیل (Grayscale) اشاره کرد که باعث پانیک برخی تریدرهای تازه‌کار و اقدام به فروش توسط آن‌ها شد.

افراد تازه وارد این بازار تحمل این نوسانات را ندارند و چون شاهد از دست رفتن سود و سرمایه اصلی خود بودند، دارایی‌های خود را با ضرر به فروش رساندند.

وی معتقد است که قیمت بیت کوین می‌تواند در ماه جولای بین محدوده قیمتی ۲۵۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰ دلار در نوسان باشد. از طرفی نیز حجم کم سرمایه در ماه آگوست می‌تواند این روند نزولی را سرعت ببخشد.

با این حال دیوید لفچیتز (David Lifchitz) یکی دیگر از اعضای مدیریت شرکت ExoAlpha معتقد است که نمی‌توان فعلا به صورت قطعی گفت که آیا این قیمت‌ها کف بازار هستند یا فقط یک کف موقت در روند نزولی بوده‌اند. درحال حاضرعدم وجود محرک‌های مناسب برای آغاز روند صعودی بزرگ‌ترین مانع برای افزایش قیمت‌ها است.

 

ریزش قیمت آلتکوین‌ها

به دنبال سقوط قیمت بیتکوین در روز گذشته، بازار آلتکوین‌ها در نیز ریزش‌ شدیدی را تجربه کرد و نمای آن قرمز شد؛ همچنین تریدرها با رو آوردن به استیبل کوین‌ها برای محافظت از دارایی خود به این ریزش قیمت دامن زدند.

قیمت آلت کوین ها

با این حال پس از این اصلاح اتر مجددا‌ رشد کرد و‌به بالای سطح ۱۹۰۰ دلار رسید. در این شرایط آشفته دو توکن توانستند قسر در بروند و رشد ۲۴ ساعته داشته‌اند؛ قیمت توکن LPT حدود ۱۵٪ و Celo نیز ۹٪ افزایش یافت.

در حال حاضر ارزش کل بازار رمزارزها ۱/۳۰۳ تریلیون دلار است و میزان تسلط بیت کوین بر این بازار نیز حدود ۴۷/۱٪ است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.