راه‌اندازی اولین ETF اتر در جهان

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

بر اساس گزارشی که در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) منتشر شد، شرکت مدیریت دارایی کانادایی Purpose Investments مستقر در تورنتو، توانست برای راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتر در جهان، از قانون‌گذاران بورس و اوراق بهادار کانادا تاییدیه بگیرد.

صندوق قابل معامله در بورس (Exchange-traded fund) یا  ETF، نوعی صندوق‌ سرمایه‌گذاری است که از دارایی‌های متنوع تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می‌شوند. شما در طول ساعات و روزهایی که بازار معاملات سهام باز است می‌توانید یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را بخرید، یا چند واحد از آن را بفروشید.

شایان ذکر است که دریافت تاییدیه راه‌اندازی ETF اتر در حالی رخ می‌دهد که دو ماه پیش کمیسیون اوراق بهادار انتاریو (OSC) در ماه فوریه (بهمن)، به این شرکت اجازه را‌ه‌اندازی ETF بیت کوین را داده بود.

 سام سیف مدیرعامل Purpose Investments خاطرنشان کرد که اتریوم «یکی از هیجان‌انگیزترین» تکنولوژی‌های امروز است:

در حالی‌که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، اتریوم و اکوسیستم آن هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین تکنولوژی جدید در جامعه را ارائه می‌دهند.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که اوایل همین ماه بود که سرمایه‌ی ETF بیت کوین این شرکت بعد از رونمایی بزرگ خود در ماه فوریه، از مرز یک میلیارد دلار فراتر رفت.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.