تجزیه و تحلیل قیمت ریپل: روی XRP ریسک کنیم یا خیر؟

تجزیه و تحلیل قیمت ریپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

ریپل یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی است که فعالیت اصلی آن، ساختن محصولات مالی غیرمتمرکز برای موسسه‌های مالی بوده و هدف آن برخلاف بیت کوین، ساخت شبکه پرداخت امن برای موسسات مالی در سطح جهانی است. این ارز دیجیتال از ابتدای عرضه تا به الان با پستی و بلندی‌های زیادی در نمودارها مواجه شده و ما به تازگی شاهد تکرار روند نزولی این ارز هستیم. در ادامه با تحلیل قیمت ریپل یا همان XRP  امروز همراه ما باشید.

ریپل/دلار آمریکا در بازار این روزها در یک روند نزولی قرار داشته است و در انتهای نمودار تجزیه و تحلیل قیمت ریپل، این ارز دیشب با قیمت منفی معامله شده است. از سوی دیگر، گاوهای بازار به محض شروع بازار روزانه این حرکت نزولی قیمت ریپل را معکوس کردند و قیمت قبل از رسیدن به مقاومت ۱٫۳ دلار در الگوی فنجان و دسته بالا رفت.

اینبار گاوها در برابر خرس‌ها قدرت گرفتند که نتیجه آن افزایش قیمت در الگوی سر و شانه شد. این افزایش قیمت با فشار محکمی به بالاترین سطح روزانه در ۱٫۳۹ دلار رسید که با مقاومت شدید خرس‌های خشمگین مواجه شد اما قیمت این ارز بر روی نمودار همچنان صعود کرد.

ریپل در این مدت با شتاب مثبت معامله شده است و این در حالی است که نوارهای بولینگر در بیشتر جلسات معاملاتی افزایش عرض داشته‌اند. در تحلیل قیمت ریپل در این بازه، نوسان سکه نیز به دلیل فعالیت‌های زیادی که در بازار انجام می‌شود، افزایش یافته است.

آیا پروژه کاردانو واقعا شکست خورده است؟

ادامه خبر را بخوانید

همچنین لازم به ذکر است که در تحلیل قیمت ریپل، میانگین متحرک ۱۰۰ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه عبور کرده است که این نشان دهنده یک سیگنال صعودی قوی است. شاخص‌های میانگین متحرک با عبور از ۱٫۲ دلار، باعث به وجود آمدن یک پایداری جزئی در بازار معاملات شده‌اند.

اینبار فروشندگان با در دست گرفتن کنترل بازار، قیمت و ارزش تمام ارزهای دیجیتال را به یک بازار خرسی و پررونق منتقل کرده‌اند. امروز بزرگترین دارایی دیجیتال، در حدود ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود و ۴۳٫۳% بر بازار تسلط دارد. XRP/USD پس از سقوط ۱٫۲۹ درصدی نسبت به روز گذشته، در حال حاضر با ۱٫۳ دلار و با اختلاف ۴ درصدی معامله می‌شود. ارزش جفت ارز اتریوم/دلار آمریکا ۳٫۷ دلار است که تقریبا ۵ درصد با قیمت روز گذشته فرق داشته. جفت ارز XRP/USD امروز با کاهش ۱٫۲۹ درصدی با ۱٫۳ دلار معامله شد.

تحلیل قیمت ریپل

تحلیل قیمت ریپل در ۲۴ ساعت گذشته: تسلط گاو بر بازار ریپل

در نمودار تجزیه و تحلیل قیمت ۲۴ ساعته ریپل، نوارهای بولینگر باریک هستند و این نشان می‌دهد که ریپل در یک بازار ناپایدارتر معامله شده است. اکثر مقیاس‌های تکنیکال نشان می‌دهد که طی چند ساعت آینده گاو نر بر بازار حاکم خواهد بود. همچنین در تحلیل قیمت ریپل، این ارز با قیمتی بالاتر از خط میانگین متحرک نمایی معامله می‌شود که این به معنی یک حرکت صعودی خفیف است.

تجزیه و تحلیل نمودار قیمت چهار ساعته XRP/USD و افت قیمت ریپل

در تحلیل قیمت ریپل در ۴ ساعت اخیر، شاخص BoP در روند منفی قرار دارد. این به این معنی است که بازار خرسی و نزولی بوده و به احتمال زیاد توسط چند خریدار گاوی مهار نمی شود.

همچنین نمودار تجزیه و تحلیل قیمت چهار ساعته نشان می‌دهد که جفت ارز XRP/USD در چند ساعت گذشته در الگوی سر و شانه بوده و کندل‌های قرمز بیشتر از کندل‌های سبز به نظر می‌رسد. این نشان می دهد که تعداد فروشندگان در مقایسه با خریداران زیاد است.

نتیجه گیری تجزیه

بر اساس نمودار قیمت ریپل، قیمت این ارز در حال حاضر در بازه زمانی ساعتی کاهش می‌یابد و به نظر می‌رسد روند بازار بدتر نیز می‌شود. همچنین اکثر شاخص های فنی نشان می‌دهند که این اوضاع کوتاه مدت کمی خوب پیش نمی‌رود و انتظار داریم روند نزولی بازار در طول روز ادامه داشته باشد.

کاهش ارزش XRP/USD فرصتی را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند تا ارز دیجیتال را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند. این ارز در صورت بازگشت گاوها به میدان، نوسان صعودی را آغاز خواهد کرد.

منبع: cryptopolitan

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.

اگه می‌خوای از مهم‌ترین خبرهای ارزهای دیجیتال جا نمونی به خبرستان سر بزن

خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.