پانزدهمین توکن سوزی BNB، قیمت این رمزارز را افزایش می‌دهد!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بایننس، از تازه‌ترین توکن‌سوزی رمزارز این شرکت خبر داد. چانگ‌پنگ ژائو، از ماه گذشته آمادگی خود را برای سوزاندن توکن بایننس‌کوین اعلام کرده است. بایننس‌کوین‌ (BNB) از زمان راه‌اندازی‌اش تاکنون چهارده توکن سوزی را پشت سر گذاشته و هر بار با افزایش قیمت مواجه شده است.

 

آخرین توکن‌سوزی BNB چه زمانی بود؟

 

 آخرین توکن سوزی بایننس‌کوین روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۳۰ دی ۹۹) انجام شد و به صعود قیمت این رمزارز انجامید. لازم به ذکر است بایننس در آخرین توکن‌سوزی‌اش ۳/۶ میلیون توکن BNB را از چرخه معاملات خارج کرده است. با کاهش ۱۶۵/۸ میلیون دلار توکن BNB قیمت این رمزارز افزایش یافت و رکورد بالاترین قیمت BNB را در تمام زمان‌ها شکست.

توکن سوزی بایننس مانند فنری است که قیمت BNB را در نمودار قیمتی رمزارزها جا‌به‌جا می‌کند و به این رمزارز ارزش بیشتری می‌دهد. 

 

چرا سوزاندن توکن BNB قیمت آن را افزایش می‌دهد؟

 

 هر بار خبر نزدیک شدن به توکن‌سوزی BNB  منتشر می‌شود، این رمزارز روندی صعودی را می‌پیماید. شکست رکوردهای قیمتی BNB یکی از مهمترین پیامدهای سوزاندن توکن‌های بایننس‌کوین است. رمزارز بایننس‌کوین امروز ۲۳ فروردین ماه باز هم رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها را شکست و با قیمت ۶۳۷/۴۴ دلار معامله شد.

دلیل رشد قیمت BNB، نزدیک شدن به زمان توکن‌سوزی این رمزارز است. براساس تاریخی که در سایت کوین‌مارکت‌کل اعلام شده است، پانزدهمین توکن‌سوزی بایننس‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) انجام می‌شود.

 

با اینکه تاریخ مشخصی برای سوزاندن توکن‌های BNB در نظر گرفته شده است، این امکان وجود دارد که زمان این توکن‌سوزی تغییر کند و زودتر از زمان تعیین شده انجام شود.

 چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، دیروز در توییتی درباره این توکن‌سوزی نوشت:

 

«وقتی توکن‌ها را می سوزانید،‌ آن‌ها برای همیشه از چرخه خارج می‌شوند. این کار  ارزش توکن‌های باقیمانده را افزایش می‌دهد. #BNB در چند روز آینده! این یک توصیه سرمایه‌گذاری نیست.»

 

توییت چانگ‌پنگ ژائو حاکی از آن است که به زودی فرایند سوزاندن توکن در BNB  انجام می‌شود. ژائو در یکی از مصاحبه‌هایش  ادعا کرده که ابتدا می‌خواستند ۱۰۰ میلیون  BNB بسوزانند. دلیل آن‌ها برای سوزاندن ۱۰۰ میلیون BNB نصف کردن میزان BNBهای موجود بوده است.  به عبارت بهتر بایننس قصد داشت نیمی از  رمزارزهایش را نابود کند. با این حال حجم معاملات افزایش یافت و دامنه زمانی توکن‌سوزی نیز تغییر تغییراتی کرد. دوره‌های  توکن‌سوزی BNB سه ماهه هستند و تعادلی را میان عرضه و تقاضای این رمزارز  ایجاد می‌کنند.

استراتژی بایننس در توکن‌سوزی، افزایش توجه بازار به رمزارز آن‌ها بود. مدیرعامل بایننس باور دارد که طرح پیشنهادی‌ آن‌ها برای سوزاندن توکن بر روی بازار تاثیر مثبت می‌گذارد. بایننس می‌خواست ۱۰۰ میلیون BNB  را در مدت ۵ تا ۸ ساله بسوزاند اما سرعت توکن‌سوزی افزایش یافت. شتاب در توکن‌سوزی موضوعی است که بایننس در ابتدا آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.

 

چرا دوره توکن‌سوزی ۳ ماهه است؟

 

براساس توضیحاتی که در وایت‌پیپر (whitepaper) بایننس‌کوین‌ آمده، صرافی بایننس به اندازه ۲۰ درصد از سود سه ماهه‌اش، توکن می‌سوزاند. به عبارت ساده‌تر، هر سه ماه، صرافی بایننس توکن BNB خریده و آن‌ها را نابود می‌کند. 

با افزایش قیمت این توکن‌ها، ارزش توکن‌های سوزانده شده نیز بیشتر می‌شود. توکن‌سوزی فصلی بایننس به  حجم معاملات BNB بستگی دارد و توکن‌هایی که در داخل شبکه بلاک‌چین در گردش هستند را نابود می‌کند.

 

توکن‌سوزی چطور انجام می‌شود؟

فرایند سوزانده شدن توکن‌های BNB  به این صورت است که رمزارز را به آدرسی ارسال می‌کنند که به آن (Eater Address) می‌گویند. این آدرس فاقد کلید خصوصی است و توکن‌هایی که در آن وجود دارند را می‌بلعد. حتما از خودتان می‌پرسید مگر می‌شود یک آدرس در شبکه بلاک‌چین بتواند رمزارزها را قورت بدهد، جواب بله است. با ورود توکن‌ها به آدرس خورنده  (Eater Address)، آن‌ها برای همیشه از دسترس خارج می‌شوند و همه‌ی این‌ها به خاطر عدم وجود کلید خصوصی در این آدرس است.

فرایند توکن‌سوزی قابل بازگشت نیست. با این حال، می‌توانید توکن‌های سوزانده‌ شده را پیگیری کنید. 

 

 

توکن‌سوزی یک تبعید ابدی است. کوین‌های شما به جایی شبیه مثلث برمودا فرستاده می‌شوند و دیگر هیچ نام و نشانی از آن‌ها نخواهد بود. شما می‌دانید توکن‌هایتان در منطقه مثلث برمودا هستند اما نمی‌توانید آن‌ها را بازگردانید. 

 

مزایای توکن‌سوزی چیست؟! چرا BNB‌ها باید سوزانده شوند؟

 با توکن‌سوزی، ارزش رمزارز بیشتر می‌شود. هر چه تعداد توکن‌های عرضه شده کمتر باشد به همان نسبت قیمت آن افزایش می‌یابد. بایننس با سوزاندن توکن‌هایش، آن‌ها را در برابر اسپم‌ها محافظت می‌کند. همچنین، مکانیزم اجماع این رمزارز عملکرد بهتری خواهد داشت و صرافی بایننس می‌تواند نسبت به پروژه‌‌اش تعهدی طولانی مدت داشته باشد.

 

وضعیت بایننس‌کوین در آستانه پانزدهمین توکن‌سوزی

با نزدیک شدن زمان پانزدهمین توکن‌سوزی بایننس‌کوین، تعداد تراکنش‌های روزانه این رمزارز در هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته است. گفتنی است میزان این تراکنش‌های روزانه در زنجیره هوشمند بایننس از تعداد تراکنش‌های اتریوم ۴ برابر بیشتر بوده است. کارمزد کم BNB عاملی است که علاقه به آن را افزایش داده است. لازم به ذکر است در یک هفته اخیر قیمت BNB از ۳۵۰ دلار به ۵۸۴ دلار رسیده است. 

 

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.