بررسی دلایل روند صعودی اتر

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ آذر ۱۳۹۹

قیمت برترین آلت کوین بازار در روزهای اخیر توانست از سطح ۵۸۰ دلار هم فراتر رود. عده‌ای نزدیک شدن به زمان راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ را دلیل این رالی می‌دانند، اما این موضوع تنها دلیل روند صعودی اتر نیست. 

براساس گزارشی که توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ منتشر شده علاوه بر تاثیر راه‌اندازی اتریوم ۲ در این حرکت صعودی، عوامل زیر نیز تاثیرگذار بوده‌اند:

  • عوامل تکنیکال: برک‌اوت در نمودار این رمزارز در تایم‌ فریم‌های طولانی‌تر
  • عوامل فاندامنتال: افزایش کارمزدهای روزانه‌ی شبکه

 

با نزدیک شدن به زمان راه‌اندازی اتریوم ۲ روند صعودی اتر شتاب می‌گیرد!

بر اساس گزارش‌ها پس از این‌که تعداد اترهای سپرده‌گذاری شده به ۵۴۲,۲۸۸ اتر رسید، شبکه اتریوم ۲ راه‌اندازی می‌شود. از طرفی نیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط کریپوکوانت (CryptoQuant)، ارزش سپرده‌های موجود در قرارداد سپرده‌ی اتریوم ۲ با قیمت اتر همبستگی مثبت دارند.

اتر

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل CryptoQuant، در این‌باره اظهار داشت که به نظر می‌رسد این همبستگی با نزدیک شدن به تاریخ راه‌اندازی قوی‌تر می‌شود:

به نظر می‌رسد که همبستگی بین قیمت اترهای سپرده‌گذاری شده و اتر با نزدیک شدن این تاریخ افزایش می‌یابد.

بنابراین با توجه به تاثیری که راه‌اندازی این شبکه در قیمت اتر دارد، تحلیل‌گران باید این تاریخ را در نظر داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود که با عرضه‌ی اتریوم ۲، ظرفیت تراکنش‌های شبکه اتریوم نیز افزایش یابد.

تایم‌فریم‌های طولانی‌تر

قیمت اتر برای اولین بار پس از خرداد ۱۳۹۷ توانست خودش را به بالای سطح ۵۰۰ دلار برساند و از محدوده‌ دو ساله خود خارج شود و در حال حاضر به نظر می‌رسد که برای رسیدن به سطح قیمتی ۶۲۰ دلار، با سطح مقاومتی جدی روبه‌رو نباشد.

اگر اتر بتواند خودش را به بالای این سطح مقاومت برساند، سطوح مقاومت بعدی ۷۸۲، ۹۱۵ و ۱۲۰۰ دلار خواهند بود.

اتر

یک تریدر با نام مستعار روکی (Rookie) اخیرا ادعا کرده که  بر اساس چند عامل تکنیکال فکر می‌کند قیت اتر تا چند روز آینده بتواند از سطح ۶۲۰ دلار فراتر رود.

تاثیر عوامل فاندامنتال

بر اساس اطلاعات درون زنجیره‌ای (on-chain) اتراسکن (Etherscan)، میزان هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم در حال رسیدن به بالاترین حدی است که تاکنون داشته و وقتی این مقیاس افزایش می‌یابد می‌توان نتیجه گرفت که استفاده‌ی کاربران از شبکه اتریوم افزایش یافته است.

اتر

علاوه بر این افزایش هزینه تراکنش‌ها را می‌توان به عوامل دیگری نظیر سپرده‌گذاری در آدرس‌های اتریوم ۲ و هجوم کاربران به امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) نسبت داد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.