نقش جدی صرافی‌های متمرکز، هنوز پابرجاست!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

طبق اطلاعات اخیر ارائه شده توسط Glassnode، تقریباً ده درصد از معاملات بیت کوین در صرافی‌های متمرکز انجام می‌شوند که این بالاترین میزان، پس از ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶) است.

این نشان می‌دهد که با وجود رونق یافتن DeFi و بحثی که درباره آینده صرافی‌های متمرکز ایجاد شده، آن‌ها همچنان نقش مهمی در فعالیت‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین دارند.

در آغاز سال ۲۰۲۰، تنها چهار درصد از کل درآمد ماینرها در اختیار صرافی‌ها قرار داشت و پس از آن بیش از دو برابر افزایش یافت اما هنوز به اوج ۱۴ درصدی خود، یعنی زمانی که قیمت بیت کوین ۲۰۰۰۰ دلار را تاچ کرده بود نرسیده است.

در آن زمان، افزایش تسلط تراکنش‌های بیت کوین در بازار، حتی از رالی ۲۰۱۷ هم فراتر رفت و تقریباً ۵۰ درصد از کل درآمد ماینینگ، برای فعالیت در صرافی‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

الکس ساندرز (Alex Saunders)، مدیر عامل ناگت نیوز، اظهار داشت که آخرین اوج تراکنش‌‌ها، مربوط به انتقال بیت کوین و توسط بیت کوین ماکسیمالیست‌ها به بلاک چین اتریوم بوده است.

صرافی‌های غیر متمرکز، برای مدت طولانی مورد استفاده کاربران دنیای کرپیتوکارنسی‌ها قرار می‌گرفته‌اند؛ با این وجود، این صرافی‌ها اخیرا با رشد دیوانه‌وار پروژه‌های دیفای و پیدایش پلتفرم‌های غیر متمرکزی مانند Uniswap که در بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده‌اند، مورد تهدید قرار گرفته‌اند. در اواخر ماه آگوست U.Today  گزارش داد که Uniswap توانست در حجم معاملات روزانه، از Coinbase پیشی بگیرد.

این اتفاق باعث شد که بایننس هم وارد بازی دیفای شود و مدیرعامل این صرافی، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، تصمیم بگیرد که با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت، CeDeFi را ایجاد کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “نقش جدی صرافی‌های متمرکز، هنوز پابرجاست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.