۴ آلت‌کوینی که این هفته باید زیر نظر داشت LEO، MANA، KLAY، XTZ

تحلیل قیمت ۴ آلت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۰

این هفته در صورتی که بیت کوین بتواند دوباره به بالای قیمت ۳۹هزار دلار برگردد و یک بازیابی محدود قیمتی را تجربه کند، ۴ آلت کوین LEO, MANA, KLAY, XTZ می‌توانند رشدهای خوبی را تجربه کنند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به تحلیل قیمت این ۴ آلت کوین بپردازیم.

تحلیل تکنیکال LEO در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال leo در تایم فریم روزانه

ارز LEO بعد از اینکه دوهفته‌ی پیش سقف تاریخی جدیدی در قیمت ۸.۱۴ دلار به ثبت رساند تا الان در حال اصلاح بوده است. خرس‌ها (Bears) تلاش کردند تا قیمت این رمزارز را به زیر سطح ۵۰ درصد فیبوناچی بکشانند اما با حمایت گاوها (Bulls) در میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه متوقف شدند.

بالا رفتن میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه و هم‌چنین مثبت شدن شاخص مقاومت نسبی RSI نشان می‌دهد که خریداران در صورت بالا بردن قیمت تا ۶.۴ دلار می‌توانند بار دیگر روند صعودی را آغاز کنند و تا ۷ دلار قیمت را بالا ببرند که یک ناحیه مقاومتی مهم است.

در صورتی که خریداران نتوانند قیمت را بالا ببرند، خرس‌ها از فرصت استفاده کرده و می‌توانند با فروش‌های سنگین، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را به سمت پایین بشکنند. در این صورت احساسات بازار خرسی‌ خواهد بود و احتمالا روند نزولی جدیدی برای LEO شروع شود.

تحلیل تکنیکال LEO در تایم ۴ ساعته

تحلیل تکنیکال LEO در تایم فریم ۴ساعته

در این تایم فریم، LEO در حال رنج زدن بین ۵.۵۲ دلار و ۶.۲۴ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه، افقی هستند و شاخص مقاومت نسبی هم در وسط و در ناحیه‌ی خنثی قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی میزان بودن عرضه و تقاضا به حساب می‌آید.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را زیر ۵.۵۲ دلار تثبیت کنند، روند بازار برخواهد گشت و در تایم فریم‌های پایین هم نزولی خواهد بود. در اینصورت قیمت تا محدوده‌ی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰روزه (EMA) پایین کشیده خواهد شد.

اما در صورتی که خریداران قیمت را دوباره بالا ببرند و بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) آن را تثبیت کنند، قیمت می‌تواند تا ۶.۲۴ هم بالا برود. در صورت شکستن این سطح مقاومتی می‌توانیم منتظر رشدهای خوبی برای رمزارز LEO باشیم.

تحلیل تکنیکال MANA در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال mana در تایم فریم روزانه

خرس‌های بازار رمز ارزها قیمت MANA را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کشانده‌اند. در صورتی که این حمایت از دست برود احتمال ریزش تا ناحیه حمایتی بسیار قوی MANA در حدود ۲.۴۴ و ۲.۲۲ دلار وجود دارد که میانگین متحرک ساده۲۰۰ روزه هم در این محدوده قرار گرفته است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را از محدوده‌ی فعلی بالا ببرند و SMA ۵۰ روزه را به سمت بالا بشکنند می‌توان به رشدهای آتی MANA امیدوار شد. در غیراینصورت خرس‌ها روند را در دست خواهند گرفت و قیمت را تا حمایت مهم ۲.۲۲ و سپس ۱.۷۰ دلار پایین خواهند کشاند.

تحلیل تکنیکال MANA در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل تکنیکال mana در تایم فریم ۴ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته MANA یک الگوی پرچم (Flag) مشاهده می‌شود. خرس‌ها توانستند قیمت را در این تایم فریم به پایین میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰ روزه بکشانند. در صورتی که قیمت زیر این خط تثبیت شود به معنی نزولی بودن روند خواهد بود و احتمالا با فروش‌های بیشتر محدوده‌ی حمایتی بعدی در ۲.۴۴ دلار لمس خواهد شد.

اگر قیمت از محدوده فعلی رشد کند و زیر SMA ۲۰۰ روزه تثبیت نشود، گاوها با خریدهای سنگین می‌توانند قیمت را تا سقف پرچم بالا ببرند. در صورتی که این سقف شکسته شود، روند صعودی MANA دوباره آغاز خواهد شد. البته اول باید میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه به سمت بالا قطع شود.

تحلیل تکنیکال KLAY در تایم فریم روزانه

Klay در تایم فریم روزانه

رمز ارز KLAY با برخورد به خط تریگر نزولی باز هم دچار ریزش شد اما گاوها توانستند جلوی ریزش بیشتر قیمت را روی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در قیمت ۱.۲۳ دلار بگیرند. که به معنی خریدهای گاوها در کف قیمتی است.

اگر قیمت در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی بالاتر از ۱.۲۷ دلار تثبیت شود، بار دیگر قیمت به سمت خط تریگر نزولی حمله خواهد کرد. در صورت موفقیت، قیمت این رمزارز تا مقاومت ۱.۵ دلار امکان رشد خواهد داشت.

در غیر اینصورت، اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، نشانه‌ی خرسی شدن این رمزارز خواهد بود. در اینصورت حمایت بعدی KLAY در ۱.۱۰ دلار حمایتی نسبتا قوی است.

تحلیل تکنیکال KLAY در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل klay در تایم فریم ۴ساعته

تایم فریم ۴ ساعته بوضوح نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از مقاومت ۱.۳۶ دلاری  هستند. در‌ آخرین برخورد با این مقاومت قیمت دچار ریزش شد اما گاوها اجازه‌ی شکسته شدن قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را ندادند.

اگر قیمت از محدوده فعلی رشد کند و دوباره برای حمله به محدوده مقاومتی خیر بردارد، در صورت حمایت قوی گاوها می‌تواند مقاومت ۱.۳۶ دلاری را بشکند و به سمت سقف بعدی یعنی ۱.۵ دلاری پیش برود. در غیر اینصورت احتمال ریزش بیشتر قیمت تا حمایت ۱.۱۵ دلاری با فروش‌های سنگین خرس‌ها وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال XTZ در تایم فریم روزانه

تحلیل XTZ در تایم فریم روزانه

رمزارز Tezos با نماد XTZ هم نتوانست خط تریگر روزانه را بشکند و با افتادن روند به دست خرس‌ها از این محدوده دچار ریزش شد. خرس‌ها در حال حاضر در تلاش هستند تا قیمت این رمزارز را به خط روند صعودی روزانه آن برسانند.

خط روند صعودی XTZ تابحال بعنوان یک حمایت بسیار قوی ظاهر شده است و توانسته از ماه مارس (اسفند) ۲۰۲۰ قیمت را بالا ببرد. بنابراین این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق حمایتی این رمزارز است. اگر قیمت در این طح مانند گذشته بخوبی حمایت شود دوباره می‌تواند با قدرت به خط تریگر نزولی حمله کند.

در صورتی که این محدوده حمایتی از دست برود، به معنی رکود چند ماهه XTZ خواهد بود چرا که مهم‌ترین خط روند تاریخ این رمزارز همین خط روند صعودی هست. در صورت شکست این خط روند نزدیک‌ترین حمایت، محدوده ۲ دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال XTZ در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل XTZ در تایم فریم ۴ساعته

تایم فریم ۴ساعته نشان می‌دهد که روند XTZ در چنگال خرس‌ها گرفتار شده است. قیمت از سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی دچار ریزش شد. در صورتی که گاوها نتوانند بخوبی از محدوده حمایتی دفاع کنند احتمال ریزش تا سطوح بالاتر فیبوناچی مانند سطح ۷۸.۶ درصد وجود دارد.

در صورتی که قیمت بتواند بخوبی بازیابی شود یعنی گاوها بخوبی آن را حمایت کرده‌اند و زهر فروش‌ها گرفته شده است. در اینصورت امکان رشدهای دوباره XTZ در تایم‌فریم‌های کوتاه مدت وجود دارد. البته قبل از آن قیمت باید بالای میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه تثبیت شود.

منبع: Cointelegraph

تزوس مانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.