در سال 2021 باید روی این رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کردید! موفق‌ترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

بهترین و بدترین رمزارزهای سال ۲۰۲۱
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ دی ۱۴۰۰

بیتستان: سال ۲۰۲۱ بدون شک یک بازار با روند صعودی بوده است و رمزارزهای محبوبی مانند بیت‌کوین چندین بار به بالاترین سطح خود رسیدند. اما همه رمزارزهای بازار این روند خوب و مثبت را نداشتند. با ما همراه باشید تا بدانید بهترین و بدترین رمزارزهای سال ۲۰۲۱ کدام رمزارزها بودند.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون ارزش کل بازار رمزارزها ۱۹۰ درصد افزایش یافته است، به طوری که در اوایل نوامبر ارزش بازار به بالاترین حد خود یعنی به بیش از ۳ تریلیون دلار رسید. ده رمزارز در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ روند متفاوتی نسبت به دیگر ارزها داشتند.

3 رمزارز موفق در سال 2021

ده رمزارز در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ روند متفاوتی نسبت به دیگر ارزها داشتند. نمونه‌ای از این‌ها لایت‌کوین، بیت‌کوین کش و چین‌لینک بود که تا پایان سال جای خود را به سولانا و اولنچ دادند.

دوج‌کوین (DOGE)

دوج‌کوین امسال در اثر پست‌های منتشر شده توسط ایلان ماسک رشد کرد. در روز سال نو رمزارز دوج‌کوین در قیمت ۰/۰۰۴ دلار معامله می‌شد. این رمزارز اولین جهش خود را در فوریه تجربه کرد.

قیمت دوج‌کوین در ماه‌های آوریل و مه افزایش یافت و این رمزارز را در نمودار ارزش بازار دیجیتال به رتبه چهارم رساند. اما در طی انتقاد ایلان ماسک از دوج‌کوین این رمزارز در برابر بیت‌کوین و دلار افت کرد.

نمودار قیمتی دوج کوین

سولانا (SOL)

بعد از دوج‌کوین رمزارز سولانا بود که در سال ۲۰۲۱ رشد خوبی داشت. در ابتدای سال ۲۰۲۱ در قیمت ۱/۵۲ دلار معامله می‌شد. امروز این رمزارز در قیمت ۱۵۰ دلار معامله شده است.

رمزارز سولانا در اوایل نوامبر به بالاترین سطح خود یعنی ۲۶۰ دلار رسید اما با شروع شدن اصلاح بازار در اواخر سال، افت کرد. این رمزارز در طول یک سال ۶۴۷۳ درصد افزایش یافته است.

نمودار سولانا

ترا (LUNA)

توکن بومی شبکه پرداخت مالی غیرمتمرکز Terra نیز برای مدت کوتاهی در میان ده رمزارز محبوب بازار قرار داشت. LUNA در اوایل سال در قیمت ۰/۶۵ دلار معامله می‌شد و تا حد زیادی برای معامله‌گران یک رمزارز ناشناخته بود.

قیمت این رمزارز نیز در ماه مارس و مه افزایش یافت اما تا آگوست این رمزارز رشد نکرد. رمزارز LUNA امسال ۵۸۱۵ درصد نسبت به بیت‌کوین افزایش یافته است.

نمودار قیمتی رمزارز لونا

چند مورد دیگر نیز قابل ذکر هستند ازجمله آن‌ها می توان به رمزارز AVAX با رشد ۲۳۳۰ درصدی در سال اشاره کرد. رمزارز MATIK که بیش از ۱۲۰۰۰ درصد صعود داشت و بایننس کوین که رشد ۱۲۷۱ درصدی را تجربه کرد.

3 رمزارز بازنده در سال 2021

در مقابل این رمزارزهای موفق در سال 2021 برخی رمزارزها نیز روند نزولی داشتند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

رمزارز ICP

همه‌ی رمزارزهای بازار روند خوبی نداشتند. رمزارز ICP بعد از رسیدن به بالاترین سطح خود عملا افت کرد. این رمزارز با افت ۹۶ درصدی به پایین‌ترین سطح خود در ۴ دسامبر رسید. همچنین در مقابل بیت‌کوین ۹۳ درصد ضرر کرده است.

بدترین رمزارزهای سال 2021

رمزارز EOS

یکی از بهترین و محبوب‌ترین رمزارزهای بازار، دوج‌کوین از نظر تغییرات قیمت عملکرد ضعیفی داشت.

رمزارز EOS در ۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ از بین ده رمزارز برتر بازار خارج شد و در تمام سال روند نزولی داشته است. قیمت EOS در طول سال تنها ۱۵ درصد رشد کرد.

نمودار قیمتی رمزارز eos

ارز دیجیتال مونرو (XMR)

توکن Block.one امروز در قیمت ۳/۲۵ دلار معامله می‌شد. در حال حاضر ۸۶ درصد نسبت به بالاترین سطح خود، افت کرده است.

ارز دیجیتال مونرو (XMR) نیز امسال روند نزولی داشت. قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۱ تنها ۱۷ درصد رشد کرد. در حال حاضر، در قیمت ۱۸۶ دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت مونرو

بیت‌کوین ۶۷/۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و اتریوم نیز ۴۴۰ درصد افزایش یافته است.

منبع خبر: cointelegraph

دوج کوین مونرو سولانا ماتیک بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.