نیمی از ماینرهای بیت کوین از انرژی پاک استفاده می‌کنند

نیمی از ماینرهای بیت کوین از انرژی پاک استفاده می‌کنند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ تیر ۱۴۰۰

شورای استخراج بیت کوین، که در اوایل سال جاری میلادی به منظور بررسی نگرانی‌های ایجاد شده درباره تاثیرات زیست محیطی استخراج بیت کوین تشکیل شد، با ارائه گزارشی ادعا کرد که ۵۶ درصد از نیروی برق برای ماینینگ این رمزارز از طریق منابع پایدار تامین می‌شود.

شایان ذکر است که این شورا اطلاعات خود را در قالب عدد و رقم گزارش داد و راجع به ماهیت انرژی پایداری که ادعا کرده است هیچ توضیحی نداده و این موضوع نیز باعث ایجاد شک و شبهه شده است. گفتنی است دلایلی وجود دارد که به صحت این اطلاعات بیشتر دامن می‌زند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 اعضای این شورا خود جز ماینرهای بیت کوین هستند و شایعاتی که راجع به صدمه ماینینگ بیتکوین به محیط زیست ایجاد شده می‌تواند به ضرر آن‌ها هم تمام شود و برای کسب و کارشان مضر باشد. این شورا گزارش خود را با این ادعا منتشر کرده است: «نظرسنجی شورای استخراج بیتکوین تایید می‌کند که برق استفاده شده برای استخراج بیتکوین از انرژی‌های پایدار تامین می‌شود.»

این شورا همچنین ادعا کرد که اطلاعات مذکور را از طریق نظرسنجی، از شرکت‌های استخراج بیت کوین که ۳۲٪ از هش پاور جهانی را در اختیار دارند جمع آوری کرده است. در این نظرسنجی ۶۷٪ از شرکت‌کنندگان ادعا کردند که انرژی استخراج بیتکوین از منابع پایدار است؛ نکته شایان ذکر این است که شرکت در این نظرسنجی به صورت داوطلبانه بود و این بدان معناست که ماینرهایی که نظر مخالف داشتند می‌توانستند در این نظرسنجی شرکت نکنند.

از طرفی ممنوعیت‌هایی که اخیرا توسط دولت چین علیه ماینرها ایجاد شده می‌تواند در این اطلاعات خطا ایجاد کرده باشد. به دنبال نقل مکان ماینرهای چینی مصرف برق شبکه به میزان  قابل توجهی طی دو ماه گذشته کاهش یافت.

 

مطالعه‌ای که در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط مرکز مالی دانشگاه کمبریج انجام شد نشان داد که فقط ۳۹٪ از انرژی استخراج رمزارز از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.