بررسی قیمت بیت کوین در ۷ روز آینده

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

براساس داده‌های Bybit، قیمت بیت کوین در یک ماه اخیر ۱/۹۸٪ افت داشته است. این میزان کاهش قیمت از آوریل ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) تاکنون سابقه نداشته است. در حالی که بیت کوین با مشکلات زیادی مواجه شده و اصلاح قیمت این رمزارز همچنان ادامه دارد، آلت‌کوین‌ها در حال پیشتازی هستند.

 

 

 

با وجود آنکه بسیاری از تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده بودند که بیت‌کوین در ماه آوریل (۱۲ فروردین الی ۱۱ اردیبهشت) صعود چشم‌گیری خواهد داشت، سختی استخراج شبکه بیت‌کوین در این ماه نزدیک به ۱۳٪ کاهش یافت و قیمت آن نیز به مسیر رشد خود باز نگشت. شروع ماه می، امید را در دل سرمایه‌گذاران این رمزارز زنده کرده است.

چه دلیلی برای امیدواری سرمایه‌گذاران بیت‌کوین وجود دارد؟ آیا احتمال سقوط بیت‌کوین در هفته جاری بیشتر است یا تحلیل‌گران از صعود می‌گویند؟
در این مقاله که ترجمه‌ای از دیدگاه تحلیل‌گران سایت کوین‌تلگراف است، نگاهی به بازار بیت‌کوین در هفته پیش‌رو خواهیم داشت.

بیت کوین در ماه می صعود می‌کند؟!

میانگین‌های متحرک نمایی و ساده بیت‌کوین در سه روز گذشته رشد داشته‌اند، اما به نظر نمی‌رسد گاوها قدرت بالا بردن قیمت این رمزارز را داشته باشند. گاوها هنوز در موقعیت مناسبی قرار نگرفته‌اند. در نتیجه نگرانی‌هایی مربوط به ریزش اولین رمزارز بازار وجود دارد. البته تریدرهای قدرتمند بیت‌کوین از این فرصت برای سرمایه‌گذاری بیشتر استفاده کرده و با کمترین قیمت رمزارز محبوبشان را خریداری کرده‌اند.
خبرها حاکی از آن است که شرکت گری‌اسکیل، یکی از موسسات سرمایه‌گذاری و از طرفداران پروپاقرص بیت‌کوین، یک بار دیگر در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است.
طبق الگوی کندل دوجی (The Doji candlestick) در روز اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) و کاهش میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، خرس‌ها در حال فروش بیت‌کوین‌های خود هستند و قصد تسلیم شدن ندارند.
کندل دوجی که نموداری شبیه به علامت جمع (به‌علاوه یا مثبت) است، معمولا به معنای خستگی و عملکردی خنثی در بازار است. کندل دوجی برای تعریف سهم یکسان یا نزدیک به هم خرس‌ها و گاوها از بازار به کار می‌رود.

 

اگر فروشندگان، بتوانند قیمت بیت‌ کوین را پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ببرند و قیمت این رمزارز کمتر از ۵۵,۷۲۳ دلار شود، شاهد ریزش دوباره بیت کوین خواهیم بود. در صورت کاهش دوباره قیمت بیتکوین، انتظار می‌رود این رمزارز ابتدا به ۵۲,۳۲۳ دلار و سپس به ۵۰۴۶۰ دلار سقوط کند.

میانگین‌های متحرک نمایی و ساده بیت‌کوین ساختاری مسطح را نشان‌ می‌دهند. همچنین شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی نقطه میانی، نشان‌دهنده تعادلی بین عرضه و تقاضاست. با توجه به تعادل میان عرضه و تقاضا، احتمال ثبات قیمت بیت‌کوین در روزهای آینده وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود محدود نگه‌داشتن قیمت اولین رمزارز بازار مدت زیادی طول نکشد. در صورتی که قیمت بیت‌کوین بیشتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، ممکن است قیمت این رمزارز به ۵۸,۴۶۹ دلار برسد.
اگر قیمت این رمزارز افزایش یابد، فرصت صعود بیت‌کوین وجود دارد. به طور کلی، گاوها در شرایطی که قیمت در حال کاهش است یا میزان عرضه و تقاضا در سطح متعادلی قرار دارد، تصمیم به خرید بیش از اندازه می‌گیرند.
در صورتی که گاوها بتوانند با خرید بیت‌ کوین، قیمت آن را به ۵۸,۴۶۹ دلار برسانند، پیش‌بینی‌ می‌شود قیمت بیت‌کوین با یک جهش رو به جلو به ۶۱,۸۲۵ دلار برسد. با این حال، گاوها باید تمام تلاش خود را برای شکست مقاومت خرس‌ها انجام دهند، زیرا با افزایش قیمت هر رمزارز، مقاومت خرس‌ها نیز شدید خواهد شد.
با اینکه برای تایید افزایش قیمت بیتکوین باید صبور بود و نتیجه‌گیری سریع نداشت؛ اما به نظر می‌رسد قیمت این رمزارز به زودی دوباره به روندی صعودی باز می‌گردد. با این همه، تریدرها باید مراقب باشند زیرا ممکن است خرس‌ها مسیر را به نفع خود تغییر دهند.

 

 

براساس نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین،‌ گاوها توانسته‌اند از مقاومت ۵۷,۵۰۰ دلار بگذرند. اگرچه صعود به ۵۷۵۰۰ در حال حاضر نشان‌دهنده امیدواری است، اما این وضعیت تثبیت‌شده نیست و احتمال ریزش دوباره وجود دارد.
خرس‌ها با تمام قوا سعی دارند قیمت اولین رمزارز بازار را تغییر دهند. آن‌ها در حال تلاش برای پایین آوردن قیمت و از بین بردن سطوح حمایتی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند. اگر خرس‌ها موفق به شکست میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شوند، احتمال ریزش میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز افزایش می‌یابد.
رسیدن به قیمت ۵۷,۵۰۰ دلار، نشانه خوبی برای گاوهاست تا سطوح حمایتی‌شان را حفظ کنند و مسیر صعودی را از سر بگیرند.
در صورت موفقیت گاوها، این رمزارز به زودی به ۶۱۸۲۵ دلار می‌رسد؛ اما اگر گاوها نتوانند با خرید بیت‌کوین به رشد این رمزارز ادامه دهند، بازاری راکد یا ریزشی را شاهد خواهیم بود.
اگر خرس‌‌ها بتوانند میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بیت‌کوین را کاهش دهند، پیش‌بینی می‌شود این رمزارز یک بار دیگر تا ۵۰,۴۶۰ دلار سقوط کند.

 

به نظر شما بیت‌کوین در هفت روز آینده صعود می‌کند یا سقوط؟

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.