بیت کوین نهمین دارایی از نظر مارکت‌کپ در جهان

بیت کوین نهمین دارایی از نظر مارکت‌کپ در جهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ تیر ۱۴۰۰

با وجود ریزش محسوسی که بیت کوین در سه ماه گذشته تجربه کرد، این کریپتوکارنسی همچنان از نظر مارکت‌کپ برترین رمزارز بازار است. از طرفی نیز بیت کوین می‌تواند به زودی از برترین دارایی‌ها و شرکت‌های جهان پیشی بگیرد زیرا در حال حاضر ارزش بازار آن تنها ۶۷ درصد با شرکت بزرگی مانند گوگل و چند شرکت بزرگ دیگر فاصله دارد.

 

بیت کوین حدود سه ماه پیش توانست رکورد قیمتی ۶۴,۸۹۵ دلاری را ثبت کند و پس از آن در این بازه زمانی ۴۵ درصد ریزش داشت و ده روز پیش نیز به پایین‌ترین سطح، یعنی ۲۸,۶۰۰ دلار رسید. با این حال بعد از رسیدن به این کف قیمت این رمزارز توانست ۱۴ درصد رشد کند. پس از این بازیابی در روز شنبه ارزش بازار بیتکوین از شرکت Berkshire Hathaway پیشی گرفت. 

بیتکوین

در حال حاضر بیتکوین با داشتن مارکت‌کپ ۶۴۸ میلیارد دلاری، از شرکت‌هایی مانند JPMorgan Chase   Nvidia ، Visa ، Alibaba و Taiwan Semiconductor Manufacturing پیشی گرفته است. 

ارزش بازار بیتکوین حتی دو برابر شرکت‌هایی مانند تویوتا، والت دیزنی و چهار برابر بیزینس‌هایی مانند فیلیپ موریس (Phillip Morris)، بانک سلطنتی کانادا، Anheuser-Busch و Citigroup است.

از طرفی نیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت assetdash.com، بیتکوین به زودی می‌تواند شرکت تسلا را پشت سر بگذارد زیرا تنها ۱٪ با ارزش بازار این کمپانی فاصله دارد.

ارزش بازار بیتکوین

با توجه به تصویر زیر ارزش بازار بیتکوین ۳۶٪ با فیس بوک، ۵۷٪ با مارکت کپ کلی بازار نقره و ۶۷٪ نیز با گوگل فاصله دارد. در این ارزیابی طلا با داشتن مارکت‌کپ ۱۰ تریلیون دلاری با ارزش‌ترین دارایی است و ارزش بازار بیتکوین ۹۴ درصد با مارکت کپ این فلز با ارزش فاصله دارد. 

ارزش بازار بیتکوین

با این حال فقط بیت کوین نیست که از نظر ارزش بازار عملکرد قابل توجهی داشته است؛ ارزش بازار برترین آلت کوین بازار، اتر نیز وضعیت مطلوبی دارد. در زمان نوشتن این خبر اتر با مارکت‌کپ حدود ۲۷۱ میلیارد دلاری در رتبه ۳۵ بازار و بالاتر از شرکت‌های مهمی مانند Netflix ، Verizon ، Coca-Cola و Vanguard قرار گرفته است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.