خرید از مک دونالد با بیت کوین در برزیل با قانونی شدن این رمزارز

خرید از مک دونالد با بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مهر ۱۴۰۰

برزیل در صدد این است که بیت کوین را در سراسر کشور آزاد کند تا افراد بتوانند با استفاده از این رمزارز، به معامله و خرید و فروش مشغول شوند. به تازگی نیز معاون فدرال برزیل عنوان کرده است که از این پس می‌توانید با بیت کوینی که دارید، از مک دونالد خرید انجام دهید. با بیتستان همراه باشید تا خبر خرید از مک دونالد با بیت کوین را بیشتر بررسی کنیم.

معاون فدرال برزیل:

به زودی می‌توانید مک دونالد را با استفاده از بیت کوین خریداری کنید

همزمان با نزدیک شدن برزیل به اجرای چارچوب قانونی در پذیرش بیت‌کوین، اخبار زیادی منتشر می‌شود که از این پس برخی از فروشگاه‌های بزرگ در این کشور مثل مک دونالد امکان خرید با ارز دیجیتال بیت کوین را در خود به وجود آورده‌اند.

به گفته Aureo Ribeiro معاون فدرال، برزیلی‌ها می‌توانند خانه، ماشین و حتی محصولات مک‌دونالد را با بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین خریداری کنند. این امر به لطف تصویب لایحه ۲.۳۰۳/۱۵ در چهارشنبه گذشته، که به دنبال ارائه یک چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال بود، امکان پذیر شده است.

اما این لایحه در روزهای آینده با یک مانع نهایی و بزرگ روبرو خواهد شد و آن نیز قرار گرفتن در صحن علنی مجلس نمایندگان (Cámara dos Diputados) است تا به تصویب نهایی و اجرا برسد.

ریبیرو گفت:

برزیل برای رسمی شدن استفاده از ارزهای رمزنگاری شده و جذب سرمایه گذاران خارجی در این حوزه، به تصویب لایحه نام برده شده نیاز دارد؛ تا در نتیجه آن، بیت کوین در معاملات روزانه مورد استفاده قرار گیرد

به گفته ریبیرو، این پیشنهاد در بین نمایندگان از حمایت زیادی برخوردار است و او معتقد است که سنگ اندازی زیادی در تصویب این لایحه انجام نخواهد گرفت.

طرفداری زیاد از بیت کوین در برزیل:

نظرسنجی اخیری توسط Sherlock Communications انجام شده، نشان می‌دهد تقریبا نیمی از شرکت کنندگان معتقدند بیت کوین باید قانونی باشد. در این نظرسنجی از ۲۷۰۰ فرد بالای ۱۸ سال از هفت کشور آمریکای لاتین مثل برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، السالوادور، ونزوئلا و مکزیک سوال شده است که آیا با قانونی شدن بیت کوین در کشورشان موافق هستند یا نه؟!

نتایج نشان داد که ۴۸ درصد از برزیلی‌ها معتقدند کشورشان باید بیت کوین را قانونی کند. برزیلی‌ها بزرگترین حامیان به رسمیت شناخته شدن بیت کوین در منطقه آمریکای لاتین بودند، زیرا ۵۶ درصد مردم از رویکرد السالوادور در پذیرش این رمز ارز به عنوان پول قانونی حمایت کردند و ۴۸ درصد نیز بیان داشتند که می‌خواهند برزیل نیز از برای این امر اقدامات لازم را انجام دهد.

ناآرامی‌های اجتماعی اقتصادی در برزیل و تاثیر آن در پذیرش بیت کوین:

از ماه فوریه نرخ تورم برزیل ماه به ماه افزایش یافته و این مقدار در حال دو رقمی شدن است و در حال حاضر میزان تورم در این کشور، ۹/۶۸ درصد اعلام شده است. با وجود این نا آرامی‌های اقتصادی، لایحه ۲.۳۰۳/۱۵ می‌تواند موجب شود که تورم کاهش پیدا کرده و سیاستمداران نیز آن را به عنوان راه حلی جهت حفظ منصب خود بدانند.

منبع: cryptoslate

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.