کوین‌ بیس به سپرده‌گذاران USDC، سود می‌دهد

کوین‌ بیس به سپرده‌گذاران USDC، سود می‌دهد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ تیر ۱۴۰۰

صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا همواره در پی این هستند که امکاناتی برای رضایت بیشتر به کاربرانشان اهدا کنند و چه چیزی بهتر از سود دادن به سرمایه‌گذاران در ازای سپرده‌گذاری‌ رمزارزهایشان؟

در همین راستا نیز صرافی بزرگ کوین بیس (Coinbase) روز گذشته پستی در وبلاگ خود منتشر کرد و اعلام کرد که کاربرانش می‌توانند از طریق قابلیتی که این شرکت آن را با حساب پس‌انداز ارزهای فیات مقایسه می‌کند و با استفاده از استیبل کوین USD Coin، سالیانه ۴ درصد سود دریافت کنند. در واقع به این کاربران به ازای قرض‌دهی USD Coin هایشان سود داده می‌شود.

 

گفتنی است که کوین بیس در این باره اظهار داشت که برخلاف حساب‌های پس انداز معمولی،  USDC های قرض داده شده توسط شرکت بیمه سپرده گذار فدرال و یا شرکت حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار محافظت نمی‌شود. 

با این حال سودی که کوین‌ بیس به کاربرانش می‌دهد بیشتر از سودی است که یک بانک در آمریکا به ازای سپر‌ده‌گذاری به سرمایه‌گذاران اعطا می‌کند. اکثر حساب‌های پس‌انداز در این کشور به ازای دلاری که سرمایه‌گذار سپرده‌گذاری‌کرده کمتر از ۱٪ سود می‌دهند و این در حالی است که پلتفرم‌های کریپتوکارنسی برای قرض دادن دادن استیبل کوین‌های با پشتوانه دلار، حدود ۸ درصد سود می‌دهند.

با این حال کوین‌ بیس در این باره هشدار داد:

ممکن است که نرخ بالای بهره برای کاربران جذاب باشد اما این کار دارای ریسک هم هست. افراد دارایی‌های خود را به اشخاص ثالث ناشناس وام می‌دهند و این موضوع می‌تواند منجر به از دست دادن کل دارایی‌های کریپتویی شما شود.

در زمان نوشتن این خبر استیبل کوین USDC با مارکت‌کپ حدود ۲۵ میلیارد دلار، هشتمین رمزارز لیسست شده در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ است. تتر با قرار داشتن در رتبه سوم و داشتن مارکت‌کپ ۲۶/۵ میلیارد دلاری، همچنان محبوب‌ترین استیبل کوین بازار است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.