هکرها از گوگل کلود برای استخراج رمزارز استفاده کرده‌اند

ستفاده هکرها از گوگل کلود برای استخراج رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ آذر ۱۴۰۰

گوگل در گزارشی اعلام کرده است که در هک اخیر ۵۰ پلتفرم گوگل کلود، از ۸۶ درصد از پلتفرم‌های هک‌شده برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده شده است. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات خبر استفاده هکرها از گوگل کلود برای استخراج رمزارز آگاه شوید.

براساس گزارشات اخیر، تیم امنیت سایبری گوگل بیان کرد که از ۵۰ پلتفرم ارزهای دیجیتال که به وسیله کلاهبرداران هک شده است، ۸۶ درصد از این پلتفرم‌ها برای استخراج رمزارزها استفاده می‌شود. به گفته گوگل این حملات شامل کلاهبرداری‌های مبتنی بر فیشینگ و سوءاستفاده از باج‌افزارها بوده است.

در ماه آگوست، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از  Poly Network به سرقت رفت، اما بخشی از مبلغ به سرقت رفته بازگردانده شد. علاوه بر این، Mt. Gox، بزرگترین صرافی بیت‌کوین جهان در آن زمان، در مارس ۲۰۱۴ پس از سرقت ۴۶۰ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط هکرها اعلام ورشکستگی کرد.

با وجود روند نزولی بازار یک نهنگ ۳۵ میلیارد شیبااینو خرید!

ادامه خبر را بخوانید

اقدامات ضعیف مشتریان منجر به حمله شد!

بیشتر این حملات صورت گرفته به دلیل اقدامات امنیتی ضعیف توسط کاربران است. در این گزارش بیان شد که  هکرها با استفاده از شیوه‌های امنیتی ضعیف مشتری در ۷۵ درصد موارد، به نمونه‌های Google Cloud دسترسی پیدا کردند.

برای جلوگیری از چنین حملاتی، تیم چندین رویکرد امنیتی مختلف از جمله اسکن برای آسیب‌پذیری‌ها، استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای و پیاده‌سازی محصول جدید گوگل Work Safer برای امنیت را توصیه کرد.

منبع خبر: coindesk

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.