اختلاف قیمت بالای ارزهای دیجیتال در اوکراین: بیت‌کوین ۳ هزار دلار گران‌تر از قیمت‌های جهانی معامله می‌شود!

اختلاف قیمت بالای ارزهای دیجیتال در اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: پس از اینکه بانک مرکزی اوکراین محدودیت‌هایی را برای برداشت پول نقد اعمال کرد، صرافی ارز دیجیتال Kuna که معاملات را به روبل و گریونا انجام می‌دهد، افزایش قابل توجهی در حجم تراکنش‌ها داشت. طبق داده‌های ارائه شده از سمت این صرافی، محدودیت‌ها و جنگ باعث اختلاف قیمت بالای ارزهای دیجیتال در اوکراین شده است. در حال حاضر برخی از ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین، اتریوم و … با قیمت بسیار بالاتری معامله می‌شوند.

پس از تهاجم روسیه به کشور اوکراین، بانک ملی این کشور (NBU) سقف برداشت پول نقد را روزانه ۱۰۰,۰۰۰ گریونا (۳,۳۵۰ دلار) اعلام کرد. NBU در ۲۴ فوریه، پس از اعلان حکومت نظامی توسط رئیس جمهور اوکراین این محدودیت را اعمال نمود.

بلافاصله پس از اعمال محدودیت NBU برای برداشت نقدی، صرافی ارز دیجیتال Kuna شاهد افزایش حجم مبادلات ۳/۵ میلیون دلاری در روز پنجشنبه بود. حجم تجارت این صرافی از ۱/۴ میلیون دلار به ۴/۸ میلیون دلار رسید.

اختلاف قیمت بالای ارزهای دیجیتال در اوکراین

حجم مبادلات Kuna همچنان بالاتر است، زیرا حجم تراکنش‌های این صرافی ۶ روز پیش، ۷۸۰ میلیون دلار بود، اما امروز به ۱.۴ میلیون دلار رسیده است.

در این صرافی ارز دیجیتال، علاوه بر اینکه امکان داد و ستد با پول ملی کشور یعنی hryvnia (UAH) وجود دارد، بلکه معامله گران می‌توانند رمزارزهای مد نظرشان را به روبل (RUB) نیز مبادله کنند.

اختلاف فاحش قیمت ارزهای دیجیتال در اوکراین با قیمت‌های جهانی:

جالب است بدانید که در همین حین، قیمت رمزارزهایی مثل بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و تتر (USDT) در صرافی Kuna بالاتر از میانگین جهانی است. به عنوان مثال تتر در این صرافی با قیمت ۱/۰۸ دلار معامله می‌شود، در حالی که خارج از اوکراین، این رمزارز (USDT) با قیمت ۰/۹۹ دلار در حال معامله است.

اختلاف فاحش قیمت ارزهای دیجیتال در اوکراین با قیمت‌های جهانی

اتریوم نیز در این صرافی در قیمت بیش از ۲,۹۸۲ دلار معامله می‌شود، در حالی که قیمت اتریوم در خارج از اوکراین، ۲,۷۷۰ دلار است. همچنین بیت‌کوین (BTC) با اختلاف بیش از ۳ هزار دلار معامله می‌گردد.

طبق داده‌های موجود در Localbitcoins.com، حجم تجارت در اوکراین کمتر از حد معمول ارزیابی می‌شود. این منبع فعلا هیچ افزایش قابل توجهی در حجم تجارت BTC در روسیه مشاهده نکرده است.

منبع: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.