حقایق‌های جالب در مورد بیت‌کوین!

حقایق جالب در مورد بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آبان ۱۴۰۰

۱۳ سال پیش، وایت‌پیپر رمزارز بیت‌کوین توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شد. سیزدهمین سالگرد تولد بیت‌کوین هم با منتشر شدن ۱۳ واقعیت جالب در رابطه با وایت‌پیپر این رمزارز همراه بود. برای اطلاع از خبر حقایق جالب در مورد بیت کوین با بیتستان همراه باشید.

حقایق جالب در مورد بیت کوین

بر اساس گزارشات ارائه شده از u.today، برخی حقایق جالب در رابطه با وایت‌پیپر بیت‌کوین کشف شده است. در اینجا به ۱۳ واقعیت در مورد سند تاسیس بیت کوین اشاره می‌شود.

بیشتر افراد در زمان انتشار وایت‌پیپر بیت‌کوین بر این باور بودن که این وایت‌پیپر در روز هالووین منتشر می‌شود، اما ساتوشی ناکاموتو همه افراد را متعجب کرده و در روز ۳۱ اکتبر وایت‌پیپر بیت‌کوین را منتشر کرد. این وایت‌پیپر در ساعت ۲:۱۰ بعد از ظهر منتشر شد.

ساتوشی قبل از رونمایی از وایت‌پیپر بیت‌کوین، همه کدهای آن را نوشته بود. وایت‌پیپر بیت‌کوین به ۳۶ زبان از جمله نروژی، پرتغالی و اسلوونیایی ترجمه شده است.

راجر ور (Roger Ver)، حامی بیت‌کوین‌کش (Bitcoin Cash)، در ترجمه وایت‌پیپر به زبان ژاپنی کمک کرد. علاوه بر این، یکی از بنیانگذاران بیت‌مین (Bitmain)، جیهان وو (Jihan Wu)، روی ترجمه چینی کار می‌کرد.

بیت‌کوین ۱۳ ساله شد!

ادامه خبر را بخوانید

جالب است بدانید که در این وایت‌پیپر هرگز به واژه «استخراج» اشاره نشده وساتوشی از این فرآیند به عنوان «تولید» یاد کرده است. ساتوشی در وایت‌پیپر خود ظهور استخرهای استخراج را پیش‌بینی نکرده بود.

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل توئیتر (Twitter)، وایت‌پیپر را «کار اصلی» علوم کامپیوتر توصیف کرد. یکی از بنیانگذاران بلاک استریم (Blockstream)، آدام بک (Adam Back) از افرادی است که در این وایت‌پیپر به او اشاره شده است.

ساتوشی کریگ رایت (Satoshi Craig Wright) ادعا می‌کند که وایت‌پیپر بیت‌کوین را نوشته اما سرمایه‌گذاران بیت‌کوین مخالف گفته او هستند.

«محاسبات» طولانی‌ترین بخش سند بیت‌کوین را که شامل ۵۵۹ کلمه است، تشکیل داده. چندین دولت و شرکت ملی، وایت‌پیپر بیت‌کوین را در وب‌سایت‌های خود آپلود کرده‌اند.

منبع خبر: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.