چرا از جاوا اسکریپت برای توسعه شبکه محبوب بلاک چین استفاده می‌شود؟

توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

از آنجایی که نوآوری برای هر شرکتی مهم‌تر از قبل شده است، پیشگامان فناوری باید بدانند که کدام تکنولوژی‌ها قدیمی می‌شوند و کدام یک از آن‌ها پاسخگوی نیازهای جدید هستند. این کار به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا از پیشرفت‎های جدید یکدیگر مطلع شوند، بنابراین می‌توانند با انتخاب‌های درست در مورد اینکه چه تکنولوژی را به کار گیرند، تصمیم بگیرند. توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت موضوعی است که در این خبر به آن خواهیم پرداخت.

ما باید به طور عمیق به دو قسمت جداگانه بپردازیم که هردو از بهترین موقعیت‌های پیشرفت در تکنولوژی و توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت هستند.

  1. غلبه بر جاوا اسکریپت
  2. صعود سریع بلاک چین.

همانطور که می‌دانید، جاوا اسکریپت پیشتاز در عرصه تکنولوژی است. جاوا اسکریپت، زبان و سیستم بیولوژیکی، به سرعت در حال پیشرفت هستند.  توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت، یک نوآوری جدید است که توسط Satoshi Nakamoto در سال ۲۰۰۸ برای استفاده در عرصه بیت کوین ایجاد شده است. با اینکه بلاک چین هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد، اما تبلیغات پیرامون آن باعث می‌شود تا احساس کنیم یک سیستم قدیمی است.

در کنفرانس بلاک‌چین BSV چه گذشت؟

در ادامه بخوانید

استفاده از جاوا اسکریپت چه مزایایی دارد؟

پیچیدگی جاوا اسکریپت یادگیری و استفاده موفقیت آمیز از آن را دشوارتر می‌کند. بنابراین بهتر است که این فناوری دائما درحال تازه سازی باشد. تیم‌های فناوری باید مسائل مقیاس پذیری، سازش و قابل استفاده بودن را درک کنند تا بتوانند از آن به نحو احسن استفاده کنند.

سیستم بیولوژیکی جاوا اسکریپت بسیار گسترده است. از جمله بهبود front-end، برنامه‌های رابط خط سیستم عامل (CLI)، برنامه‌های کاربردی رابط گرافیکی کاربر (GUI)، برنامه‌های تطبیق پذیر، پیشرفت back-end، به توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت وابسته است. این وابستگی‌ها باعث شده‌اند تا شرکت‌های فناوری علاقه زیادی به جاوا اسکریپت داشته باشند.

پیش از این، کد جاوا اسکریپت سفارشی “vanilla” برای کمک به هر پلتفرم، به صورت جداگانه ایجاد می‌شد.

در ایجاد بلاک چین React.js، بسیاری از ویژگی‌های تغییر ناپذیر به عنوان ویژگی‌های تگ HTML به ارائه دهنده قطعات منتقل می‌شود. این قسمت نمی‌تواند به طور مستقیم هر گونه ویژگی را تغییر دهد، اما می‌تواند برخی ویژگی‌ها را دوباره به کار بگیرد که با کمک آن می‌توانیم تغییرات مورد نظر را اعمال کنیم.

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو، اصلی‌ترین ارائه دهنده کنفرانس بلاک چین

در ادامه بخوانید

مسئله مهم در توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت فقط زبان است. بخش سخت این کار، حضور مهندسین متعدد برای انجام این کار است. این امر باعث ایجاد گویش‌هایی شده است که به جاوا اسکریپت منتقل می‌شوند یا به آن ترتیب می‌دهند. این گویش‌ها، از جمله TypeScript  Scala.js  Elm و ClojureScript، به نظارت بر جاوا اسکریپت کمک می‌کنند و توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت را مستحکم‌تر می‌کند.

قدرت توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت هیچگاه از بین نمی‌رود. علاوه بر این، پیشرفت سیستم‌هایی که طراحان را از استفاده از زبان‌های مختلف بی‌نیاز می‌کند، همچنان در حال رشد است. این سیستم‌ها ممکن است باعث شوند که استفاده از جاوا اسکریپت به تدریج کاهش یابد، زیرا مراکز بیشتر به سمت سیستم‌ها، ساختارهایی حرکت می‌کنند که باعث پیشرفت و ساده‌تر شدن زبان جاوا اسکریپت می‌شود.

دلیل اصلی توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت چیست؟

برای اغلب افراد در جهان، بلاک چین از بیت کوین جدا نیست و همه این دو را در کنار هم می‌شناسند. با این حال، استفاده از بلاک چین در بالادست‌ها بسیار گسترده‌تر از انواع ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین است. مشاغلی مانند ادارات مالی، مراقبت‌های پزشکی، رسانه‌ها، دولت‌ها، شبکه فروشگاه‌ها، اینترنت اشیا و مدیریت حسابداری که بسیار منظم هستند، تمایل دارند از بلاک چین استفاده کنند.

زیرا بلاک چین بستری است که تمامی اجزای آن به طور دقیق اجرا می‌شود و هیچ تقلبی در آن صورت نمی‌گیرد. به نظر اغلب کارشناسان، بلاک چین یک بستر امن و قابل اعتماد است.

در شبکه‌های تولید و هماهنگی، اطلاعات به بلاک چین ارسال می‌شود تا نحوه تولید و توزیع کالا را به راحتی دنبال کنند. این فناوری امکان سرقت و جعل را از افراد سودجو می‌گیرد.

در حوزه مالی، بلاک چین می‌تواند دستکاری در اطلاعات را کاهش دهد. پس از وارد شدن در بلاک چین، اطلاعات به بررسی کنندگان یک مسیر بازبینی معقول و قابل تشخیص نشان می‌دهد و باعث می‌شود به منابع دیگر نیازی نداشته باشند.

چرا شبکه بلاک چین شناخته شده و محبوب است؟

چرا شبکه بلاک چین شناخته شده و محبوب است؟

دلایل زیادی برای انتخاب بلاک چین وجود دارد اما با این حال، این دلایل نمی‌توانند به طور کامل نیاز یک تجارت به بلاک چین را توضیح دهند. توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت نیز یک موضوع بحث برانگیز جدید است که بسیاری از تکنسین‌ها و مهندسان برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

بلاک چین به طور کلی یک راه حل برای هر مسئله امنیتی نیست. اما برای درک مزایای بلاک چین، پایه‌های پشتیبانی و امنیت باید به طور مکمل برنامه ریزی شوند. یک فریم ورک به اندازه شکننده‌ترین اتصال آن محکم است.

بلاک چین باید در چارچوبی دموکراتیک اجرا شود، زیرا اگر اطلاعاتی که روی بلاک چین گذاشته می‌شود در بالادست تغییر کند، تمام بلاک چین به دنبال نتیجه آن اشتباه می‌کنند.

به همین ترتیب، اگر از بلاک چین در برنامه‌های کاربردی پرورش و باغبانی استفاده شود ولی سنسورها با یک دیگر ارتباط کامل نداشته باشند، بلاک چین اساسا اطلاعات نادرستی را ذخیره می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را عوض کرد.

یک نکته مهم اینکه، بلاک چین نمی‌تواند صحت اطلاعات ذخیره شده را تایید کند. بلاک چین نیز مانند هر پایگاه اطلاعاتی دیگر، نیاز به بینش دارد. اما این شبکه فقط می‌تواند اطلاعات را ذخیره کند و این اطلاعات را با اعضای مختلف در شبکه بلاک چین به اشتراک بگذارد. به همین دلیل است که استفاده از بلاک چین نیاز به تایید جزئیات قبل از گنجانده شدن در شبکه را دارد.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان

بلاک چین علاوه بر این برای هر برنامه‌ای مناسب نیست. برای درک استفاده مناسب از نوآوری توسعه بلاک چین با جاوا اسکریپت، در نظر بگیرید که آیا مساله‌ای که برای حل آن تلاش می‌کنید، به یک پایگاه اطلاعات مشترک نیاز دارد یا خیر. بهتر است قبل از استفاده از فناوری بلاک چین، از اینکه آیا این کار برای تجارت شما سودآور است یا نه اطلاعات لازم را کسب کنید.

منبع: techbullion

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.