تعداد خریداران NFT در ماه فوریه به زیر ۸۰۰ هزار نفر سقوط کرد

سقوط خریداران ماهانه NFT به زیر ۸۰۰ هزار نفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

تعداد خریداران NFT در ماه فوریه به ۷۹۶,۰۰۹ خریدار کاهش پیدا کرد. این تعداد خریدار تقریبا ۲٫۶ میلیارد دلار معامله انجام دادند. سقوط خریداران ماهانه NFT به زیر ۸۰۰ هزار نفر نشان‌دهنده کاهش شدید محبوبیت NFTها در مقایسه با ماه گذشته است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

ماه فوریه، ماه خوبی برای توکن غیرقابل تعویض (NFT) نبود. تعداد جستجوی NFTها در این ماه شدیدا کاهش یافت و حتی خریداران این توکن‌های غیر قابل تعویض نیز به زیر ۸۰۰ هزار نفر سقوط کرد. این کاهش شدید در تعداد خریداران می‌تواند ضربه بزرگی به این صنعت نوپا وارد کند.

بر اساس داده‌ها CryptoSlam، تعداد دقیق خریداران NFT به ۷۹۶۰۰۹ نفر رسیده که این تعداد خریدار حدود ۲٫۶ میلیارد دلار معامله طی این ماه انجام داده‌اند. این مقدار سرمایه معامله شده ۴۰ درصد از ماه گذشته کمتر است.

باید خاطرنشان کرد که ماه ژانویه ماه پرمعامله‌ای برای NFTها بود. با توجه این موضوع می‌توان گفت کاهش خریدار و حتی کاهش معاملات بخشی از عقب‌نشینی سالم برای این توکن‌ها محسوب می‌شود.

ماه ژانویه تعداد خریداران NFT، تقریبا ۹۰۴٫۱۳ نفر ثبت شد و رکورد شکست. همچنین در همان ماه OpenSea نیز رکورد فروش جدیدی ثبت کرد که حدود ۵ میلیارد دلار بود.

جستجو NFTها در موتورهای جستجوی

با نگاهی اجمالی به Google Trends، می‌توان به این نتیجه رسید که حجم جستجوی جهانی کلمات کلیدی برای “NFTs” به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

با بررسی نمودارهای این ابزار می‌توان گفت جستجوی‌های مربوط به NFT حدودا با ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش روبه‌رو شده است.

در بررسی حجم جست و جوهای گوگل، ایالات متحده بیشترین علاقه را به توکن‌های غیرقابل تعویض نشان داده است. برعکس آن ژاپن کمترین جستجو در مورد NFTها را در بین ۶۱ کشور مورد بررسی داشت.

اندرو استینوود (Andrew Steinwold)، یکی از شرکای صندوق سرمایه گذاری NFT Sfermion، عقب‌نشینی فعلی NFT را در بازار صعودی به سقوط آن در سال ۲۰۱۷/۲۰۱۸ تشبیه کرد.

سقوط خریداران ماهانه NFT به زیر ۸۰۰ هزار نفر

دلیل مشخصی برای کاهش شدید خریدار در ماه گذشته تعریف نشده است.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که پلتفرم OpenSea که برای خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض استفاده می‌شود، در ماه فوریه قربانی یک هک ۱٫۷ میلیون دلاری شد.

درگیری روسیه و اوکراین نیز می‌تواند یکی از دلایل کاهش محبوبیت NFTها باشد. زیرا توجه‌ها را بیشتر روی ارزهای دیجیتال معطوف کرده است.

وضعیت NFTها در ماه مارس

همچنین از داده‌های CryptoSlam می‌توان دریافت که ۱۰ مورد از ۱۲ بلاک‌چین برتر پشتیبانی کننده از NFTها شاهد کاهش حجم فروش در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

اتریوم ۴٫۲۴ درصد و سولانا ۱۱ درصد کاهش داشتند. این در حالی است که بیشترین صدمه را Avalanche  با کاهش ۲۷٫۷۹ درصدی و Panini با کاهش ۳۶٫۲۰ درصدی، تجربه کردند.

تنها شبکه‌هایی که در این شرایط افزایش داشتند Flow  با ۲۰٫۸۹ درصد افزایش و Arbitrum با ۵۳۹ درصد افزایش بودند.

جدول بلاک‌چین‌های NFT دار
آوالانچ اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.