بیش از نصف اترها، یک سال است که جابه‌جا نشده‌اند!

اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۳۹۹

طبق گزارش ارائه شده توسط کوین‌تلگراف، میزان اترهای ذخیره شده به بالاترین مقدار خود در سال ۲۰۲۰رسیده است. با این حال انتظار می‌رود که با راه‌اندازی اتریوم ۲، شرایط عوض شود.

اتریوم ۲ یک شبکه بلاکچینی است که به قصد بهبود ویژگی‌های شبکه اتریوم و ارتقا این شبکه قرار است راه‌اندازی شود. در اتریوم ۲ مکانیزم اجماع اثبات کار(Proof of stake)، به مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof of stake)، تغییر خواهد کرد.

طبق این گزارش، بیش از نیمی از اتر موجود در بازار، یک سال است که معامله نشده و فقط ۳۹/۶ درصد از اتر ها در معاملات استفاده شده‌اند.

همچنین طبق گزارشی که وب‌سایت تحلیلی Glassnode منتشر کرده، طی ۱۲ الی ۲۴ ماه گذشته فقط حدود ۲۸ درصد اتر، در شبکه جابه‌جا شده است.

اتر

اطلاعات نشان می‌دهند که نهنگ‌ها از سال ۲۰۱۹، بیشتر اقدام به ذخیره اتر کرده‌اند و با راه‌اندازی فاز صفرِ اتریوم ۲، کاربران اقدام به استیک کردن اترهایشان در شبکه خواهند کرد.

اتر

به نظر می‌رسد که با نزدیک شدن به راه‌اندازی فاز صفر شبکه اتریوم ۲، تعداد تراکنش‌های روی زنجیره‌ای on-chain نیز افزایش یافته است؛ از ماه ژانویه (دی ۱۳۹۸) تا سپتامبر (شهریور ۱۳۹۹)، حجم اتر منتقل شده در معاملات در طول ۲۴ ساعت، از کمتر از ۰/۵ درصد به بیش از ۱ درصد افزایش یافت.

علاوه بر افزایش حجم معاملات روزانه اتر، معاملات هفتگی نیز در طول ۷ الی ۹ ماه از اوایل سال جاری میلادی، از ۱/۵ درصد به ۵ درصد افزایش یافت.

بر خلاف اتر، داده‌ها نشان می‌دهند که پس از پنج‌شنبه سیاه در اسفند ۱۳۹۸ و هاوینگ بیت کوین، حجم معاملات کوتاه‌مدت روی‌‌زنجیره‌ای این رمزارز از ۶ درصد تا ۳/۵ الی ۴ درصد کاهش یافته است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.