پلتفرم سوزاندن توکن NFT راه‌اندازی شد

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ خرداد ۱۴۰۰

با افزایش علاقه‌مندی به توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT، هنرمندان بسیاری آثارشان را در قالب توکن‌ NFT به مزایده گذاشتند. حراج آثار هنری تنها یکی از واکنش‌های هنرمندان نسبت به توکن‌های غیرقابل معاوضه بوده است. هنرمندان بسیاری با ماهیت توکن‌های NFT، مشکل دارند و معتقدند ارزش‌های هنری با این توکن‌ها از بین می‌رود. با این همه، هنرمندان دیجیتالی بر این باورند که توکن‌های NFT، علاوه بر کمک به پایداری و حفظ حقوق مولف، روشی برای توسعه بازاریابی و فروش محصولات فرهنگی است.

در این میان، هنرمندانی نیز پیدا شده‌اند که مسیر پیشرفت حرفه‌ای خود را با تکنولوژی ادغام کرده‌اند؛ پَک (Pak ) یکی از  این هنرمندان دیجیتالی است.

پَک، پلتفرمی را راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند توکن‌های NFT را در آن بسوزانند. پلتفرمی که توسط هنرمند دیجیتالی، پَک راه‌اندازی شده burn.art نام‌گذاری شده است.

یکی از دوستان این هنرمند ناشناس در گفتگو با سایت The Block می‌گوید اسم توکنی که در پلتفرم burn.art ایجاد می‌شود، ASH است. سخنگوی این هنرمند همچنین می‌گوید: «در آینده نزدیک توکن‌های NFT توسط پَک جمع‌آوری می‌شوند و در آینده تنها توکن ASH به عنوان استاندارد صرافی‌ها  در نظر گرفته خواهد شد.»

Burning یا توکن‌سوزی، فرایند نابودی یا حذف کامل یک توکن از چرخه گردش است. پلتفرم burn.art، این کار را درباره توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT انجام می‌دهد و در نهایت توکن ASH را صادر می‌کند.

توکن ASH، یک توکن استاندارد ERC-20 بر روی شبکه اتریوم است که در حال حاضر با استفاده از سوزاندن توکن‌های NFT در پلتفرم burn.art حاصل می‌شود.نرخ تبدیل NFT و ASH با توجه به یک منحنی پیوند تعیین می‌شود.  با این همه، در آینده نزدیک این نرخ با عرضه و تقاضا تغییر می‌کند.

ایده راه‌اندازی burn.art، پس از فروش مجموعه‌ای از آثار پَک به عنوان توکن غیرقابل تعویض به ذهن این هنرمند دیجیتالی آمد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.