تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های ADA ،ATOM ،FIL و EOS: رمزارزهایی که در صورت رشد BTC افزایش قیمت خواهند داشت

تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های ADA ،ATOM ،FIL و EOS: آلت‌کوین‌هایی که در صورت رشد BTC افزایش قیمت خواهند داشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: بازارهای سهام ایالات متحده تحت تاثیر اقدامات فدرال رزرو قرار گرفته و برای سومین هفته متوالی، افت کردند. به سبب همبستگی بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال با این بازارها، صنعت کریپتو نیز دچار افت قیمت شده است. قیمت اکثر آلت‌کوین‌ها کاهش یافته، اما پیش بینی شده که ۴ آلت‌کوین ADA ،ATOM ،FIL و EOS در هفته جاری رشد کنند. در ادامه به تحلیل قیمت آلت کوین های ADA ،ATOM ،FIL و EOS خواهیم پرداخت.

ضعف در بازارهای سهام ایالات متحده باعث شد بیت‌کوین (BTC) در ۲ سپتامبر به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کند. خرس‌ها کنترل بازار را در اختیار گرفته‌اند و تلاش‌های خریداران و گاوها برای افزایش قیمت تاکنون به نتیجه نرسیده است.

داده‌های CoinMarketCap نیز نشان می‌دهند که نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار در ۴ سپتامبر به کمتر از ۳۹ درصد رسیده است.

برای مشاهده تحلیل قیمت بیت‌کوین، به لینک زیر مراجعه کنید

تحلیل قیمت بیت‌کوین

از این رو آلت‌کوین‌های موجود در بازار نیز تحت تاثیر روند نزولی بیت‌کوین و بازارهای سهام آمریکا قرار گرفته‌اند و قیمت آن‌ها نیز کاهش یافته است. بر اساس داده‌های موجود، پیش بینی شده که در صورت بهبود قیمت بیت‌کوین، ۴ آلت‌کوین ADA ،ATOM ،FIL و EOS نیز بتوانند در هفته پیش رو وضعیت خود را بهبود بخشیده و رشد کنند.

در ادامه قصد داریم به تحلیل قیمت آلت کوین های ADA ،ATOM ،FIL و EOS بپردازیم و روندی که در هفته پیش رو خواهند داشت را بررسی کنیم.

تلاش ADA برای عبور از میانگین متحرک‌ها

کاردانو (ADA) در حال تثبیت قیمت خود بوده، اما در عین حال تلاش می‌کند تا از میانگین متحرک‌ها عبور کرده و به سطوح بالاتر برسد. تقاضا برای خرید در سطوح پایین افزایش یافته که همین امر شانس حرکت صعودی را بالا می‌برد.

متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۴۷ دلار) کاهش یافته و RSI در محدوده مثبتی قرار گرفته است که خبر از کاهش فشار فروش می‌دهند. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۵۰ دلار) رسانده و حفظ کنند، کاردانو خواهد توانست که روند صعودی جدیدی را آغاز نماید.

سطح ۰/۵۰ دلار به عنوان یک مقاومت عمل خواهد کرد و در صورت عبور از آن، احتمال این که ADA تا ۰/۷۰ دلار رشد کند، بسیار افزایش می‌یابد.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند موجبات افت قیمت تا سطح ۰/۴۰ دلار را نیز فراهم کند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار ۴ ساعته در حال افزایش است و RSI به منطقه بیش از حد خرید صعود کرده که نشان می‌دهند گاوها کنترل قیمت را در اختیار دارند.

تلاش ADA برای عبور از میانگین متحرک‌ها

اگر خریداران قیمت را بالای سطح ۰/۴۸ دلار یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، احساسات سرمایه‌گذاران از فروش به سمت خرید تغییر خواهد کرد. در این حالت ADA می‌تواند خود را به سطح ۰/۵۴ دلار و سپس خط روند نزولی برساند.

برای جلوگیری از عملی شدن این احتمال، خرس‌ها باید قیمت را به زیر ۰/۴۸ دلار بکشند. در صورت افت قیمت به ۰/۴۸ دلار، احتمال کاهش قیمت ADA تا ۰/۴۴ دلار و سپس ۰/۴۲ دلار نیز افزایش خواهد یافت.

معامله گران به دنبال کسب سود از ATOM

کازماس (ATOM) در چند روز گذشته، در نزدیکی مقاومت سربار خود با قیمت ۱۳/۴۵ دلار معامله می‌شد. این مورد نشان دهنده‌ی این است که معامله‌گران پوزیشن‌های خود را به دلیل احتمال افزایش قیمت نمی‌بندند.

معامله گران به دنبال کسب سود از ATOM

ATOM در ۲۹ آگوست به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱/۰۸ دلار) سقوط کرد، اما گاوها در سطوح پایین‌تر فشار خرید را بیشتر کردند که به موجب آن قیمت به مقاومت سربار ۱۳/۴۵ دلار بازگشت. رشد میانگین متحرک‌ها و صعود RSI به محدوده مثبت نشان می‌دهند که این رمزارز در مسیر رشد با کمترین میزان مقاومت روبه‌رو خواهد بود.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۳/۴۵ دلار برسانند، ATOM خواهد توانست تا سطح ۱۵/۳۰ دلار و سپس ۲۰ دلار نیز رشد کند.  اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر سطح حمایتی حساس ۱۰ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال افزایش است و گاوها به خرید ادامه می‌دهند. به دلیل وجود احساسات مثبت در بازار، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت ۱۳/۴۵ دلار برسانند. شکسته شدن این مقاومت می‌تواند موجب از سر گیری روند صعودی جدید شود.

معامله گران به دنبال کسب سود از ATOM

اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت سربار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان دهنده این است که خرس‌ها در سطوح بالا فعال هستند. احتمال داده می‌شود که ATOM برای مدتی بین ۱۰ تا ۱۳/۴۵ دلار در نوسان باشد.

احتمال ادامه یافتن روند صعودی FIL

فایل کوین (FIL) در ۳ سپتامبر روند صعودی داشت. انتظار می‌رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

احتمال ادامه یافتن روند صعودی FIL

FIL در ۳ سپتامبر به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶/۳۹ دلار) رسید. این افزایش قیمت نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا بتوانند روند صعودی جدیدی را آغاز کنند.
با این حال کمی بعید به نظر می‌رسد که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند و اجازه دهند FIL رشد کند. پیش بینی می‌شود که فروشندگان یک چالش بزرگ برای خریداران در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶/۹۲ دلار) ایجاد کنند.

خرس‌ها در ۴ سپتامبر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگرداندند. اگر قیمت را زیر این سطح حفظ کنند، احتمال سقوط FIL تا ۵/۵۰ دلار وجود دارد. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یافته و به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، فشار خرید افزایش یافته و این رمزارز می‌تواند تا ۹ دلار و پس از آن ۹/۵۰ دلار نیز رشد کند.

احتمال ادامه یافتن روند صعودی FIL

با این که قیمت FIL از ۶/۸۰ به ۶/۶۰ دلار کاهش پیدا کرد، اما گاوها اجازه ندادند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، پیش بینی صورت گرفته مبنی بر افزایش قیمت نیز در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

ناموفق بودن گاوها در حفظ سطوح قیمتی EOS

EOS توانسته به بالای میانگین متحرک‌ها برسد و در کوتاه مدت رشد خوبی داشته باشد.

ناموفق بودن گاوها در حفظ سطوح قیمتی EOS

EOS در ۲۱ آگوست الگوی کف گرد را تکمیل کرد، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. خرس‌ها با افزایش فشار فروش، قیمت را کاهش دادند.

با افزایش فشار فروش و افت قیمت، خریداران موفق شدند که با خریدهای خود مانع از شدت گرفتن روند نزولی شوند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۴۸ دلار) کاهش یافته و RSI در منطقه میانی قرار دارد که نشان از تعادل بین خریداران و فروشندگان است.

اگر گاوها قیمت را به بالای ۱/۶۰ دلار رسانده و حفظ کنند، این تعادل به نفع گاوها متمایل خواهد شد. در این حالت، رمزارز EOS به مقاومت سربار ۲ دلار صعود خواهد کرد. از طرف دیگر، شکسته شدن و تثبیت قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می‌تواند درها را برای کاهش احتمالی قیمت تا ۱/۱۵ دلار، باز کند.

خرس‌ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر سطح ۱/۴۶ دلار برگردانند. در صورت عملی شدن این اتفاق، قیمت تا خط روند صعودی کاهش خواهد یافت.

ناموفق بودن گاوها در حفظ سطوح قیمتی EOS

اگر قیمت از خط روند صعودی بازگشته و به بالای ۱/۶۰ دلار برسد، EOS می‌تواند شتاب بیشتری گرفته و تا ۱/۸۰ دلار و سپس ۲ دلار رشد کند. برعکس، شکسته شدن و تثبیت قیمت زیر خط روند صعودی نشان می‌دهد که روند رو به رشد پایان یافته و این رمزارز تا سطح ۱/۲۴ دلار کاهش خواهد یافت.

اگر گاوها قیمت را به بالای ۰/۲۶ دلار رسانده و حفظ کنند، روند صعودی بعدی می‌تواند آغاز شود.

برای مشاهده به روز‌ترین قیمت و معامله ADA ،ATOM ،FIL و EOS به لینک زیر مراجعه کنید

معامله ADA ،ATOM ،FIL و EOS

منبع: cointelegraph

فایل کوین کاردانو ایاس اتم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.