تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های ATOM ،APE ،CHZ و QNT: این ۴ آلت‌کوین تا چه سطحی رشد خواهند کرد؟

تحلیل قیمت آلت کوین های ATOM ،APE ،CHZ و QNT: این ۴ آلت‌کوین تا چه سطحی رشد خواهند کرد؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: در هفته گذشته، بازارهای سهام ایالات متحده رشد کردند و به روند نزولی ۳ هفته‌ای خود پایان دادند. بیت‌کوین نیز تحت تاثیر قرار گرفت و موفق شد دوباره به سطح ۲۲ هزار دلار باز گردد. در پی رشد بیت‌کوین، احتمال داده می‌شود که سایر آلت‌کوین‌ها نیز رشد داشته باشند. ATOM ،APE ،CHZ و QNT از جمله این رمزارزها هستند. در ادامه به تحلیل قیمت ATOM ،APE ،CHZ و QNT خواهیم پرداخت.

بازارهای سهام ایالات متحده در هفته گذشته به شدت رشد کردند و موفق شدند زنجیره روند نزولی ۳ هفته‌ای خود را پاره کنند. بیت‌کوین نیز همبستگی نزدیکی با بازارهای سهام ایالات متحده دارد؛ از این رو موفق شد از روند نزولی که در آن قرار داشت، خارج شود و به ۲۲ هزار دلار باز گردد.

برای مشاهده تحلیل قیمت بیت‌کوین، به لینک زیر مراجعه کنید

تحلیل قیمت بیت‌کوین

این رمزارز هفته گذشته را با رشد ۷ درصدی به پایان رساند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که رشد بیت‌کوین در کوتاه مدت تداوم داشته باشد. اگر روند رو به رشد این رمزارز تداوم پیدا کند، احتمال رشد آلت‌کوین‌های ATOM ،APE ،CHZ و QNT بسیار زیاد است. در ادامه به تحلیل قیمت این ۴ آلت‌کوین خواهیم پرداخت.

عبور ATOM از مقاومت سربار ۱۳/۴۵ دلار

کازماس (ATOM) در ۸ سپتامبر موفق شد از سد مقاومت سر بار ۱۳/۴۵ دلار عبور کند. دلیل اصلی رشد این رمزارز، تقاضای زیاد خریداران در سطوح بالاتر بود. در حال حاضر، این رمزارز با مقاومت ۲۰/۳۰ دلار رو به رو است و تلاش می‌کند که از آن عبور کند.

عبور ATOM از مقاومت سربار ۱۳/۴۵ دلار 

با این حال، اتم قبل از این که بتواند به مقاومت ۲۰ دلار نزدیک شده و از آن عبور کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۱۳/۴۵ دلار بکشند.

بالا رفتن قیمت از سطح فعلی، نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در دست دارند و با کاهش قیمت، فشار خرید را افزایش می‌دهند. اگر گاوها قیمت را به بالای ۱۷/۲۰ دلار برسانند، روند صعودی شتاب بیشتری گرفته و ممکن است به ۲۰/۳۰ دلار برسد.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که ATOM پس از شکستن مقاومت سربار ۱۳/۴۵ دلار، رشد چشمگیری داشت. این امر RSI را به منطقه خرید بیش از حد سوق داد و یک اصلاح قیمت را آغاز کرد، اما با این حال گاوها همچنان در بازار حضور دارند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عبور ATOM از مقاومت سربار ۱۳/۴۵ دلار 

اگر قیمت از سطح فعلی باز گردد، احتمال این که سطح ۱۷/۲۰ دلار شکسته شود، وجود دارد. در صورت عبور از این سطح، می‌توان انتظار داشت که قیمت تا سطح ۲۰/۳۰ دلار نیز رشد کند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل شود. در این حالت باید انتظار داشت که قیمت تا ۱۴/۳۶ دلار نیز سقوط کند.

بازگشت APE از سطح حمایتی ۴/۱۷ دلار

ApeCoin (APE) با قدرت از سطح حمایتی ۴/۱۷ دلار بازگشت و دلیل اصلی آن نیز افزایش فشار خرید در سطوح پایین‌تر بود. از این رو احتمال داده می‌شود که این رمزارز در کوتاه مدت بتواند رشد خوبی داشته باشد.

بازگشت APE از سطح حمایتی ۴/۱۷ دلار

خریداران در ۹ سپتامبر قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵ دلار) رساندند. این رمزارز در ۱۱ سپتامبر نیز تلاش کرد تا به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵/۸۵ دلار) برسد. احتمالا خرس‌ها تلاش کنند که روند صعودی را در این سطح متوقف کنند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، اما به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط نکند، نشان می‌دهد که احساسات در بازار مثبت است و معامله‌گران با کاهش قیمت، به خرید خود ادامه می‌دهند. در این حالت، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت آمیز بودن تلاش خریداران، APE می‌تواند به سمت مقاومت سربار ۷/۸۰ دلار حرکت کند.

بازگشت APE از سطح حمایتی ۴/۱۷ دلار

در صورت کاهش قیمت و افت آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. در صورت کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، ممکن است قیمت این رمزارز تا ۴/۱۷ دلار نیز سقوط کند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار ۴ ساعته شروع به افزایش و RSI نیز به منطقه خرید بیش از حد صعود کرده است. این دو عامل نشان می‌دهند که گاوها کنترل را در دست دارند.

اتمام روند نزولی CHZ

چیلیز (CHZ) در ۹ سپتامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۲۰ دلار) عبور کرد. این رشد به عنوان نشانه‌ای برای اتمام روند اصلاحی نیز محسوب می‌شود.

اتمام روند نزولی CHZ

خرس‌ها سعی کردند در ۱۰ سپتامبر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کرده‌اند. خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به سمت مقاومت سربار ۰/۲۶ دلار سوق دهند، اما این روند صعودی ممکن است در در سطح ۰/۲۳ دلار با مقاومت خرس‌ها مواجه شود.

اگر قیمت کاهش یابد، اما به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط نکند، احتمال افزایش قیمت تا سطح ۰/۲۶ دلار وجود دارد. بر خلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰/۲۰ دلار برسد، نشان می‌دهد خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در این حالت، احتمال سقوط تا سطح ۰/۱۸ دلار (میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه) وجود دارد.

اتمام روند نزولی CHZ

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها از خط روند نزولی دفاع می‌کنند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، اما از سطح میانگین  متحرک‌ها بازگردد، خبر از تلاش گاوها برای افزایش قیمت می‌دهند.

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. اگر موفق شوند، این رمزارز ممکن است به سمت ۰/۲۳ دلار و سپس ۰/۲۶ دلار حرکت کند.

افزایش فشار خرید QNT با کاهش قیمت این رمزارز

کوانت (QNT) به زیر سطح حمایتی ۸۷/۶۰ دلار سقوط نکرد، که نشان دهنده‌ی وجود احساسات مثبت در بازار است و گاوها با کاهش قیمت به خرید ادامه می‌دهند.

افزایش فشار خرید QNT با کاهش قیمت این رمزارز

بازگشت این رمزارز به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۰ دلار) در ۸ سپتامبر، اولین نشانه‌ای بود که خبر از پایان یافتن فاز اصلاحی است. خرس‌ها در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰۵ دلار) چالشی قوی ایجاد کردند، اما نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند.

خریداران قیمت QNT را در ۱۱ سپتامبر به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رساندند. اگر گاوها بتوانند سطوح بالاتر را حفظ کنند، این رمزارز می‌تواند تا ۱۱۷ دلار و سپس به ۱۲۴ دلار نیز رشد کند. عبور از این سطح می‌تواند راه را برای رسیدن به ۱۳۰ دلار هموار کند.

افزایش فشار خرید QNT با کاهش قیمت این رمزارز

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. در این حالت باید انتظار افت قیمت به ۸۷/۶۰ دلار را داشته باشید.

خریداران با حمایت خود موجب شدند قیمت به بالای مقاومت سربار ۱۰۸ دلار در حرکت باشد. در این حالت، QNT می‌تواند ابتدا به ۱۱۳ دلار و سپس ۱۱۷ دلار نیز صعود کند. برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، احتمال سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز وجود دارد.

برای مشاهده به روز‌ترین قیمت و معامله ATOM و CHZ به لینک زیر مراجعه کنید

معامله ATOM و CHZ

منبع: cointelegraph

چیلیز اتم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.