حجم بازار تتر با سرعت روبه‌رشد است

تتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آذر ۱۳۹۹

تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار است و در حال حاضر چهارمین رمزارز لیست شده در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ می‌باشد؛ به گزارش کوین‌تلگراف حجم بازار این رمزارز پایدار در طول ۹ روز حدود ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

مارکت‌کپ تتر که قیمت آن بر حسب دلار آمریکا محاسبه می‌شود در هفته‌های اخیر به صورت پیوسته رو به افزایش بوده و همین موضوع می‌تواند به رالی اخیر بیت کوین که این رمزارز را تا نزدیکی رکورد قیمتی‌اش برد، دامن زده باشد. بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، حجم بازار تتر از اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود چهار برابر افزایش یافته است.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری صرافی Bitfinex و Tether در روز پنجشنبه در توییتی اظهار داشت که موجودی تتر طی نه روز یک میلیارد دلار افزایش یافته و این دومین رشد سریع آن در طول عمرش است؛ پیش از این رکورد قبلی در تاریخ ۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) ثبت شد که در ۸ روز موجودی در گردش تتر یک میلیارد دلار افزایش یافت.

در زمان انتشار این خبر حجم بازار این استیبل کوین حدود ۱۹ میلیارد دلار می‌باشد که یعنی ۱۹ میلیارد دلار تتر با قیمت ۱ دلار در گردش بازار است. 

تتر

 

استیبل کوین‌ها رمزارزهایی هستند که در برابر نوسانات شدید بازار مقاومند و قیمت آن‌ها معمولا با پشتوانه یک دارایی با ارزش دیگر مانند طلا و یا ارزهای فیات محاسبه می‌شود.

 

در سال ۲۰۱۹، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد تتر کاملاً به دلار متصل نیست و موجودی در گردش آن تنها با ۷۴٪ پول نقد و اوراق بهادار کوتاه مدت پشتیبانی می‌شود. 

شایان ذکر است که این استیبل کوین توسط گروه مدیریتی صرافی Bitfinex که یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز در جهان است اداره می‌شود. شایعاتی وجود دارد مبنی بر این‌که Tether و Bitinex بازار گاوی سال ۲۰۱۷ را دستکاری کردند، هرچند اثبات چنین ادعایی به دلیل ماهیت پیچیده بازارهای غیر متمرکز رمزارزها دشوار است.

بنابراین در حال حاضر تتر با داشتن بیش از سه چهارم از حجم بازار استیبل کوین‌ها، بر بازار این دسته از رمزارزها تسلط دارد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.