تنیس‌باز معروف، بازوی خود را به عنوان NFT حراج گذاشت

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

اولکساندرا اولینیکووا (Oleksandra Oliynykova)، تنیس‌باز ۲۰ ساله اهل کرواسی در اقدامی عجیب بازوی خود را به حراج گذاشته است. این تنیس‌باز حرفه‌ای با افزایش علاقه به توکن‌های غیرقابل تعویض  یا همان  NFT این کار را انجام داده است.

در هفته گذشته هنرمندان سراسر جهان به توکن غیر قابل تعویض روی آورده‌اند. توکن غیر قابل تعویض NFT یا همان ارزهای رمزارزنگاری شده  خاص بر پایه بلاک‌چین، فرصتی را برای آهنگسازان، نقاشان و دیگر تولیدکنندگان آثار هنری فراهم آورده تا بتوانند آثار خود را توکنیزه کنند.

تاکنون تنها آثار هنری، به‌خصوص نقاشی‌ها به صورت توکن‌های غیرقابل تعویض فروخته می‌شدند.

 اولکساندرا اولینیکووا با حراج بازوی خود قوانین توکن‌های غیرقابل تعویض را تغییر داده است. اولینیکووا، هنرمند آثار دیجیتال یا موسیقیدان نیست و در دنیای دیجیتال کسی او را نمی‌شناسد. 

به گفته این تنیس‌باز اهل کرواسی، بازویش اولین و آخرین NFT اوست. اولینیکووا یکی از تنیس‌بازهای موفق در دنیاست. او  رتبه ۳۰ را در تور جهانی به دست آورده و رتبه‌اش در انجمن تنیس زنان ۶۴۹ است.

این تنیس‌باز، بخش بالایی بازوی راستش را از آرنج به حراج گذاشته است. برای کسی که با دنیای ورزش به‌ویژه تنیس آشنا نیست، مفهوم آن قسمت از بدن مشخص نیست. کسانی که اهل ورزش هستند حتما از اهمیت بخش بالایی بازو باخبر هستند. در دنیای تنیس بازوی ورزشکار مانند بیلبورد می‌ماند. برنده حراجی اولینیکووا می‌تواند بازوی او را دوباره بفروشد یا روی آن تتو انجام دهد.

 

NFT ، طوفانی در ورزش‌ها

 

توکن غیر قابل تعویض در دنیای ورزش مولفه تازه‌ای است. برخی از تیم‌های موفق ورزشی به توکن‌های NFT علاقه نشان داده‌اند. بعضی از تیم‌های بسکتبال ملی انجمنی در این رابطه تشکیل داده‌اند. 

همچنین بسیاری از ستاره‌های فوتبال  به دنبال ضرب توکن NFT  هستند. اولینیکووا در گفتگو با سایت دی‌کریپ درباره حراج بازویش گفت: «رویای من فرآیندی بود که توسط ورزشکار هدایت شود نه شرکت‌های ورزشی.» این تنیس‌باز امیدوار است با ضرب توکن NFT، انگیزه‌ای برای ورزشکاران مستقل فراهم کند.

به نظر شما NFT ها تا کجا پیش می‌روند؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “تنیس‌باز معروف، بازوی خود را به عنوان NFT حراج گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.