نهنگ‌های بیت کوین همچنان در حال جمع‌آوری این رمزارز هستند!

بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۳۹۹

براساس گزارش وب‌سایت کوین تلگراف، صد آدرس برتر بیت کوین که دارای میزان سرمایه زیادی از این رمزارز هستند، با وجود اصلاح قیمت قابل توجه روزهای اخیر، همچنان در حال جمع‌آوری بیت کوین هستند. دارندگانِ این آدرس‌ها در یک ماه گذشته ۳۳۴,۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۱ میلیارد دلار را به کیف پول‌های خود اضافه کرده‌اند.

شایان ذکر است که در کاهش قیمت اخیر و رسیدن بیت کوین از سطح ۴۲,۰۰۰ به ۳۳,۰۰۰ دلار، آدرس‌های کمی اقدام به خارج کردن دارایی از کیف پول خود کردند؛ می‌توان گفت که تنها هفت عدد از این آدرس‌ها در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۱ دی) که بیتکوین رکورد بالاترین قیمتش را ثبت کرد، دست به انتقال BTC های خود زدند. 

به نظر می‌رسد که دارندگان بزرگ بیت کوین انتظار یک روند صعودی برای این رمزارز دارند؛ هشت عدد از ده آدرس برتر، اولین معامله خود را قبل از سپتامبر سال ۲۰۱۸ (شهریور ۱۳۹۷) انجام دادند. از طرفی نیز جدیدترین تراکنش ثبت شده در بین ۱۰۰ آدرس برتر، فقط دو ماه قبل بوده است. 

نمی‌توان گفت که همه‌ی این آدرس‌ها به نهنگ‌های جداگانه‌ای تعلق دارند. حداقل ده عدد از این آدرس‌ها توسط صرافی‌هایی مانند Huobi ،Binance ،Bittrex و Kraken کنترل می‌شوند. ممکن است بقیه آن‌ها به سرمایه‌گذاران موسسه‌ای و دارندگان ثروتمند تعلق داشته باشند و نمی‌توان به صورت دقیقی بین این دو جامعه تمایز قائل شد. آن‌چه می‌توان از اتفاقات اخیر برداشت کرد این است که دارندگان و سرمایه‌گذاران بزرگ تحت تاثیر قیمت و احساسات گذرای بازار قرار نمی‌گیرند.

 

نکته‌ی جالب این است که برای تبدیل شدن به یکی از آدرس‌های بزرگ بیت کوین باید بیش از ۳۳۶ میلیون دلار BTC داشته باشید و برای قرار گرفتن در لیست ده آدرس برتر باید حدود ۲/۲ میلیارد دلار سرمایه داشته باشید.

سومین آدرس موجود در این لیست ۹۴,۵۰۶ بیتکوین دست نخورده در اختیار دارد. این آدرس در سال ۲۰۱۹ هنگامی‌که پلتفرم تحلیلی Glassnode گزارشی مبنی بر انتقال ۷۳,۰۰۰ بیتکوین از یک کیف  پول Huobi منتشر کرد، خبرساز شد. در آن زمان همه تصور می‌کردند که این بزرگ‌ترین آدرس بیتکوین است که در یک صرافی قرار ندارد.

از طرفی نیز وب‌سایت BitInfoCharts گزارش داده که ۶۴ آدرس از این لیست صدتایی، تاکنون حتی یک ساتوشی هم از حساب خود خارج نکرده‌اند.

این آدرس‌ها در حال حاضر بیش از ۲/۵ میلیون BTC (حدود ۱۶ درصد از موجودی در گردش این رمزارز) و با ارزش تقریبا ۸۵میلیارد دلار را در دست دارند. ۱۵ عدد از این آدرس‌ها، بدون فعالیت (اصطلاحا خاموش) بوده‌اند و ۱۱ تای آن‌ها بیشتر از ۹ سال است که ایجاد شده‌اند. با این‌که اکثر افراد اعتقاد دارند ۳۰۰,۰۰۰ بیتکوین موجود در این آدرس‌ها از بین رفته‌اند، اما این موضوع را نمی‌توان ثابت کرد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.