عرضه تتر (USDT) به ۷۴ میلیارد دلار کاهش یافت: فشار فروش روی USDT نیز اثر گذاشته است؟

کاهش شدید عرضه‌ی USDT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: عرضه تتر (USDT) به ۷۴ میلیارد دلار کاهش می‌یابد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، دلیل اصلی کاهش شدید عرضه‌ی USDT، مبادله‌ی بالای این رمزارز با دلار آمریکا توسط سرمایه‌گذاران است.

نگرانی‌ها در مورد ترا و سقوط این شبکه باعث شد که تتر برای مدت کوتاهی به ۰/۹۵ دلار کاهش یابد که پایین‌ترین سطح در ۵ سال گذشته بود. در این حال، سرمایه‌گذاران شروع به مبادله‌ی این رمزارز با دلار کردند که در نتیجه موجب شد تا عرضه‌ی USDT به شدت کاهش یابد و به ۷۴ میلیارد دلار برسد.

به نظر می‌رسد که این توکن نیز مانند سایر رمزارزها تحت فشار فروش ناشی از سقوط بازار فرار گرفته است.

افزایش نگرانی‌ها در مورد ذخایر USDT

با توجه به سقوط UST که موجب شد تا دیدگاه سرمایه‌گذاران به بازار استیبل‌کوین‌ها تغییر کند، درخواست‌ها از Bitfinex ( اداره کننده‌ی USDT) افزایش یافت تا جزئیات بیشتری در مورد ذخایر خود که پشتوانه این استیبل‌کوین هستند، ارائه دهد.

در همین راستا مشخص شد که بخش عمده‌ی ذخایر USDT را در حال حاضر، اوراق تجاری بهادار تشکیل می‌دهند؛ اما این سازمان از افشای دقیق میزان اوراق خودداری کرد. از طرفی هم Bitfinex هنوز حسابرسی کاملی از ذخایر USDT خود انجام نداده است.

طبق گفته‌ی مدیر ارشد فناوری Bitfinex، زمانی که USDT تحت فشار فروش بازار قرار گرفت، این شرکت ۷ میلیارد دلار USDT را در ۴۸ ساعت بازخرید کرد.

در نظر داشته باشید که USDT از زمان آغاز به کار خود، از چندین فشار شدید بازار جان سالم به در برده، مثل: شکست بزرگ کریپتو در سال ۲۰۱۸ و همچنین سقوط ناشی از همه گیری در سال ۲۰۲۰

اتفاقات رخ داده در بازار ارزهای دیجیتال نگرانی‌ها در مورد ذخایر دیگر استیبل‌کوین‌ها مانند BinanceUSD و Circle را افزایش داده است.

منبع: coingape

تتر
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.