قیمت UST به ۶۵ سنت سقوط کرد: LUNA نیز در سیر نزولی پیدا کرده است

قیمت UST به ۶۵ سنت سقوط کرد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: استیبل‌کوین اختصاصی شبکه ترا، UST روز دوشنبه پیوند دلاری خود را دوباره از دست داد و به سطح ۶۵ سنت رسید. با سقوط قیمت UST به ۰/۶۵ دلار، قیمت توکن اختصاصی شبکه ترا، لونا نیز با ۵۰ درصد افت قیمت، به سطح ۳۰ دلار سقوط کرد. بنیاد لونا نیز برای حفظ ارزش استیبل‌کوین UST اقدام به تخلیه ذخایر بیت‌کوین خود کرد که فشار فروش این ارز دیجیتال را به شدت افزایش داد.

سقوط قیمت UST به ۰/۶۵ دلار

استیبل کوین الگوریتمی UST برای دومین بار در سه روز گذشته به کمتر از ۱ دلار سقوط کرد. طبق داده‌های موجود در CoinMarketCap، قیمت این توکن حتی به ۰/۶۵ دلار نیز رسیده است.

طبق گزارش CoinMarketCap، قیمت LUNA نیز در پی افت شدید ارزش این استیبل‌کوین، ۴۵ درصد کاهش یافته و به ۳۳ دلار در ۲۴ ساعت گذشته سقوط کرده است.

این افت قیمت‌ها موجب شد تا بنیاد لونا (LFG) 28,205 بیت‌کوین ذخیره شده را به کار بگیرد تا ارزش UST افزایش پیدا کند. در همین حین، قیمت این استیبل‌کوین از ۰/۶۵ دلار به ۰/۷۸ دلار افزایش یافت.

از آنجایی که قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه، ۱۰ درصد کاهش یافته بود، کاربران صنعت ارزهای دیجیتال و موافقان و مخالفان UST همگی اتفاق نظر داشتند که تلاش‌های LFG باعث تشدید فروش بزرگ‌ترین ارز دیجیتال شده و قیمت آن را به پایین‌ترین سطح از جولای ۲۰۲۱ رسانده است.

خوزه ماریا ماسدو، یکی از اعضای شورای LFG، در اوایل روز به کوین دسک گفت:

هنوز ذخایر کافی برای پشتیبانی از UST و حفظ پیوند دلاری این استیبل‌کوین وجود دارد.

آغاز افت قیمت UST

افت قیمت این استیبل‌کوین از هفته گذشته آغاز شد، زمانی که یکی از نهنگ‌های بزرگ ترا اقدام به فروش UST در مقادیر زیادی کرد و موجب شد تا ارزش آن به ۰/۹۸۵ دلار برسد.

منبع: coindesk

ترا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.