دلایل سقوط قیمت بیت کوین در روز جمعه چه بود؟

سقوط قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین در روز جمعه به زیر سطح حمایت ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد و ترس تریدرها را برانگیخت؛ با این حال اکثر تحلیل‌گران معتقدند که این اصلاح قیمت موقتی است و در واقع زمینه را برای روند صعودی بعدی این رمزارز فراهم می‌کند.

عوامل مختلفی را می‌توان در کاهش قیمت برترین رمزارز بازار دخیل دانست، از جمله شلوغ بودن بازار آتی در روز جمعه و فروش گسترده توسط نهنگ‌های کوچک و بزرگ. اما علاوه بر فعالیت نهنگ‌ها در بازار کریپتوکارنسی‌ها، پیشنهادِ دولت رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، مبنی بر افزایش مالیات بر سود سرمایه افراد با درآمد بیش از یک میلیون دلار در سال را می‌توان مهم‌ترین دلیل تاثیرگذار بر این اتفاق دانست.

اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت‌های Cointelegraph و TradingView نشان می‌دهد که موج سنگین فروش منجر به شکست سطح حمایت ۵۰ دلاری بیت کوین در روز جمعه و رسیدن به سطح ۴۷ هزار دلار شد و بعد از آن چند خریدار توانستند قیمت این رمزارز را به بالای سطح ۴۹ هزار دلار بکشانند.

دلایل سقوط قیمت بیت کوین

سقوط قیمت اخیر بیتکوین در واقع یک ریزش ۲۵ درصدی نسبت به بیشترین قیمت ثبت شده‌ی این رمزارز بوده است.

جریان ورود بیت کوین به صرافی‌ها عامل سقوط قیمت!

میکا اسپرویل (Micah Spruill)، مدیرعامل و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت S2F Capital، اظهار داشت که به نظر می‌رسد فروش گسترده در واقع تلاشی برای نگه داشتن قیمت زیر سطح حمایت اصلی ۵۰ هزار دلار بوده یعنی سطحی که تعداد قابل توجهی از قراردادهای آپشن بیتکوین منقضی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد که جریان خرسی ورود بیت کوین به صرافی‌ها احتمالاً کاتالیزوری بود که این رمزارز را به سطح حمایت ۴۷,۵۰۰ دلاری رساند.

دلایل سقوط قیمت بیت کوین

الی لو رست (Élie Le Rest)، شریک شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال ExoAlpha، نیز خاطرنشان کرد که نگه داشتن بیت کوین توسط موسسات و سرمایه‌گذاران نهادی، با وجود رسیدن آن به زیر سطح ۵۰ هزار دلار، می‌تواند نویدی بر رشد بیت کوین در هفته‌ها و ماه‌های آینده باشد.

وی با توجه به روند بعدی بیت کوین دو پیش‌بینی برای آلت کوین‌ها کرده است:

  • اگر قیمت برترین رمزارز بازار بیش از این کاهش یابد، حمایت بعدی سطح ۴۳ هزار دلار خواهد بود. در این صورت رشد چشمگیر آل کوین‌ها آغاز خواهد شد و وقت شکوفایی آن‌ها می‌رسد.
  • بازگشت بیت کوین از این سطح نیز ممکن است برای آلتکوین‌ها گران تمام شود و تسلط بیت کوین بر بازار را به ۶۰٪ خواهد رساند.

رست درباره این پول‌بک احتمالی آلت کوین‌ها اظهار داشته:

این پول‌بک در بازار بسیار سالم است زیرا به کاهش قدرت فعالان بازار کمک می‌کند و زمینه را برای رشد پایدارتر ایجاد می‌کند.

خروج تریدرها از پوزیشن‌های خود!

شرکت تحلیل‌گر Whalemap، درباره عجیب بودن سرعت فروش در بازار این توییت را منتشر کرد:

سطح ۵۵ هزار دلار باید پایین‌ترین نقطه بازار باشد؛ ۲۶۳ هزار بیت کوین در این سطح به کیف پول نهنگ‌ها وارد شده است. این سطح در بازار فیوچرز می‌تواند برای بیتکوین یک منطقه دردسرساز باشد، اما باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

این شرکت همچنین درباره این اتفاق نوشت:

کاهش قیمت در چارت ساعتی بیشتر از افزایش بوده و از نظر تاریخی این یک موقعیت خوب برای خرید است.

دلایل سقوط قیمت بیت کوین

اکنون همه با نگرانی منتظر حرکت بعدی بیت کوین هستند تا ببیند آیا این ریزش یک اصلاح قیمت موقتی بوده که منجر به ادامه روند گاوی بازار می‌شود، یا در واقع مقدمه‌ای برای روند نزولی بعدی بازار است.

سقوط قیمت آلت کوین‌ها

سقوط بیت کوین بازار آلتکوین‌ها را هم تحت تاثیر قرار داد و منجر به ریزش قیمت دو رقمی اکثر ۱۰۰ توکن برتر بازار شد.

دلایل سقوط قیمت بیت کوین

اتر برترین آلت کوین بازار نیز ریزش داشت و در زمان نوشتن این مقاله بیش از ۱۲ درصد با بالاترین قیمت خود یعنی ۲,۴۶۰ دلار فاصله دارد. همچنین ریپل و دوج کوین با سقوط بیش از ۲۰ درصدی، آلت کوین‌هایی بودند که از میان ده رمزارز برتر بیشترین سقوط را تجربه کردند.

با این حال در روز قرمز بازار کریپتوکارنسی‌ها، رمزارزهای WAVES ،COMP و HNT استثناهایی بودند که با رشد ۱۳ درصدی، ۹ درصدی و ۸ درصدی توانستند در برابر فروش گسترده و ریزش بازار مقاومت کنند.

در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۱/۸۶۲ تریلیون دلار بوه و نرخ تسلط بیت کوین نیز ۵۰/۷٪ است.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.