چرا باید منتظر ۱ دلاری شدن XRP باشیم؟

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

XRP، توکن شرکت ریپل که در پایان سال ۲۰۲۰ با مشکلات بسیاری مواجه شد، به تازگی رشد غیرمنتظره‌ای داشته است. این رمزارز، پیش از سال نو میلادی با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تا مرز نابودی پیش رفت. کاهش قیمت XRP پس از شکایت این سازمان دولتی، تنها یکی از مسائلی بود که برای ریپل اتفاق افتاد. به تدریج صرافی‌های کوچک و بزرگ حوزه ارزهای دیجیتال تصمیم به حذف توکن XRP گرفتند که خود عاملی برای کاهش قیمت این رمزارز شد. با این همه، تقاضا برای خرید توکن‌ XRP همچنان ادامه داشت و به دلیل ارزان شدن این رمزارز توجه بسیاری از خریداران به سمتش جلب شد. در روزهای گذشته، ریپل شاهد تحولات مثبتی در قیمت توکن خود بود. ریپل توانست سطح مقاومت ۰/۳ دلار را بشکند و به ۰/۶۲ دلار برسد؛ هر چند که این افزایش قیمت، دوام زیادی نداشت و توکن شرکت ریپل بار دیگر با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

رشد بی‌سابقه توکن XRP  احتمال ۱ دلاری شدن آن را افزایش داده بود و با وجود کاهش قیمت دوباره این رمزارز، محققان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که به زودی شاهد XRP  یک دلاری خواهیم بود. 

سوالی که در این‌جا ذهنمان را درگیر می‌کند این است که چرا باید این پیش‌بینی را باور کنیم؟ و چرا باید منتظر ۱ دلاری شدن XRP  باشیم؟

یکی از مهمترین دلایلی که نشان می‌دهد شرکت ریپل از دور رقابت‌ها خارج نشده، حضور نام این شرکت در  لیست شرکت‌هایی است که رشد سریعی دارند. حتما می‌دانید که ریپل، شرکتی متخصص در زمینه بلاک‌چین است که یکی از بزرگترین رمزارزها را به خود اختصاص داده است. این شرکت همچنین در لیست INC5000 قرار دارد که شرکت‌های آمریکایی با بالاترین رشد را نشان می‌دهد. در ماه آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۹۹)، ریپل در این لیست رتبه صد و بیست و سوم را داشت. توکن XRP نیز عنوان سومین رمزارز برتر بازار را به دوش می‌کشید. با وجود تمام اتفاقاتی که برای مدیران شرکت ریپل افتاده و کاهش قیمتی در چند ماه گذشته، به نظر می‌رسد این شرکت کماکان به راه خود ادامه می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل باورپذیری پیش‌بینی ۱ دلاری شدن ریپل، حضور بانک آمریکا در لیست مشتریان شبکه ریپل است.

ریپل در وب‌سایت خود از همکاری با بانک آمریکا خبر داده و اعلام کرده این بانک یکی از مشتریان اصلی آن است. از سوی دیگر استعفای رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، فقط سه روز  بعد شکایت از شرکت ریپل و مدیرانش، نشان می‌دهد که هنوز نقطه‌های روشنی برای ریپل وجود دارد.

از سوی دیگر، افزایش نرخ تسویه‌پذیری بر مبنای تقاضا در ریپل، می‌تواند عاملی برای پیشرفت این شرکت و افزایش قیمت توکن XRP  باشد.

تسویه‌پذیری بر مبنای تقاضا در ریپل (ODL) که به xRapid شناخته می‌شود، یک سرویس پرداختی است که باعث انجام بهتر خدمات پرداخت در ریپل می‌شود. این سرویس، سالیانه  ۱۱ برابر رشد را تجربه می‌کند و از زمان راه‌اندازی‌اش بیش از ۲ میلیارد تراکنش داشته است.  این سیستم  همچنین مشتریان زیادی مانند مانی‌گرام، goLance Viamericas ، FlashFX و Azimo دارد. ریپل قصد دارد این برنامه را در هندوستان نیز پیاده‌سازی کند.

تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال، با توجه به نمودارهای قبلی  XRP، شرایط اجتماعی، اقتصادی و موقعیتی که شرکت ریپل در اذهان عمومی دارد، به این فکر می‌کنند که به زودی شاهد XRP  یک دلاری خواهیم بود. لازم به ذکر است این رمزارز ضعف‌های بزرگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها  متمرکز بودن ریپل است. با همه‌ی این تفاسیر،  نظر شما در این باره چیست؟ آیا باید منتظر XRP یک دلاری باشیم؟ 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.