آیا اتر تا سال ۲۰۲۵ به ۱۹ هزار دلار می‌رسد؟!

اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ خرداد ۱۴۰۰

سی و پنج متخصص حوزه ارزهای دیجیتال گرد هم آمدند و درباره قیمت اتر بحث کردند. این افراد بر این باور هستند که قیمت دومین رمزارز برتر بازار تا سال ۲۰۲۵ به طور متوسط ۱۹,۸۴۲ دلار خواهد بود. رمزارز شبکه اتریوم در روزهای اخیر یکی از خبرسازترین دارایی‌های دیجیتال بوده و در مسیر صعود قرار دارد. 

 

اتر، در یک هفته اخیر بارها به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسیده و رکوردهای قیمتی پیش از خود را باطل کرده است. 

 

اکنون که ETH در مرز ۴۵۰۰ دلاری شدن است، نگاه‌ها به سمت آن جلب شده و تحلیلگران با تحلیل نمودارهای آن به این نتیجه رسیده‌اند که در مدت چهار سال، اتر ۵ برابر خواهد شد.

 

اتر ۲۰ هزار دلاری در سال ۲۰۲۵

 

براساس گزارش پیش‌بینی قیمت رمزارزها در سال ۲۰۲۱،  بیش از ۳۵ متخصص حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که اتر در چهار سال آینده ۵ برابر می‌شود.  گفته می‌شود دومین رمزارز برتر از نظر حجم بازار در سال ۲۰۲۵، حدود ۲۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

سارا برگستراند (Sarah Bergstrand)، مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری Bitbull بر این باور است که قیمت ETH رشد بیشتری خواهد داشت. برگستراند پیش‌بینی کرده طی چهار سال آینده، اتر به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

این مدیر اجرایی پیش‌بینی خود را این‌گونه توضیح می‌دهد: «امسال پیشرفت‌های بزرگی را در شبکه اتریوم شاهد هستیم و این تحولات می‌توانند قیمت اتر را بالاتر از حد انتظار ببرند.»

 

خرس‌ها قیمت ETH را پایین نگه می‌دارند؟

 

در حالی که بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و تحلیل‌گران رمزارز معتقدند ETH در چهار سال آینده پیشرفت خوبی خواهد داشت، برخی از تحلیل‌گران دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌کنند. از سوی دیگر، اهدای رمزارز شیبا اینو برای کمک به قطع زنجیره کرونا در هند توسط ویتالیک بوترین، موسس اتریوم، قیمت ETH را کاهش داده است.

الویرا سوجلی (Elvira Sojli)، تحلیل‌گر حوزه ارزهای دیجیتال و پروفسور دانشگاه UNSW در استرالیا، معتقد است قیمت ETH در پایان سال ۲۰۲۵ نه تنها صعود نخواهد داشت، بلکه بیشتر از ۱۸۵۰ دلار است.

۵۹ ٪ از مختصصان حوزه رمزارزها بر این باورند که اکنون زمان خرید ETH است. ۲۸٪ از این متخصصان می‌گویند که وقت ذخیره اتر «hodl» شده  و ۱۳٪ معتقدند باید اترها را فروخت.

 

با توجه به تغییرات قیمت ETH در سال ۲۰۲۱ و شکست رکوردهای قیمتی این رمزارز، تحلیل‌گران کمی معتقدند ETH کاهش قیمت خواهد داشت. اتر از اواخر پاییز سال ۹۹ (دسامبر ۲۰۲۰) تاکنون بیش از ۲۳۴٪ رشد داشته و از قیمت ۱۳۵۱ دلار به ۴۳۶۲ دلار رسیده است.

 

اتر ۱۰ هزار دلاری تا پایان سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد؟

 

یکی از پیش‌بینی‌هایی که درباره قیمت اتر انجام شده، متعلق به موسس و مدیرعامل شرکت YAP Global است. سامانتا یاپ (Samantha Yap)، بنیان‌گذار  YAP Global در یادداشتی اعلام کرده که قیمت اتر تا پایان سال ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰) به ۱۰ هزار دلار می‌رسد. پاول انیس (Paul Ennis)، پروفسور دانشگاه دوبلین نیز پیش‌بینی مشابهی را انجام داده است.

پروفسور دانشگاه دوبلین بر این باور است که قیمت ETH در سال جاری به ۱۰ هزار دلار می‌رسد و بیشتر از آن استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه بسیاری از متخصصان و تحلیل‌گران نسبت به اتر دیدگاه مثبتی دارند، هنوز هم نگاه‌های منفی نسبت به دومین رمزارز برتر بازار وجود دارد. به همین خاطر عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند قیمت ETH افزایش قابل توجهی نخواهند داشت.

 

به نظر شما اتر در ۴ سال آینده به چه قیمتی خواهد رسید؟

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.