افزایش سرمایه قفل شده در کاردانو و پیشی گرفتن این شبکه از پولکادات

کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

در حالی‌که میزان استیکینگ در شبکه‌های کاردانو و پولکادات رو به افزایش است، کاردانو از پولکادات از نظر میزان سرمایه‌ استیک شده پیشی گرفته و تزوس نیز که زمانی پادشاه استیکینگ بود از ده رتبه برتر به جایگاه یازدهم سقوط کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت تحلیلی StakingRewards، در حال حاضر شبکه کاردانو با بیش از ۲۶/۴ میلیارد دلار رمزارز آدا (ADA) برای تامین امنیت شبکه، در لیست ده بلاک چین برتر از نظر میزان سرمایه استیک شده قرار دارد. شایان ذکر است که مارکت‌کپ آدا در حال حاضر به ۳۷ میلیارد دلار رسیده و می‌توان گفت که ۷۳٪ از موجودی در گردش این رمزارز، استیک شده است. StakingRewards تخمین زده که سود سالانه استیک‌کنندگان کاردانو حدود ۷/۲۲٪ است.

بعد از کاردانو شبکه پولکادات با ۲۲/۷ میلیارد دلار رمزارز DOT قفل شده در شبکه (۶۴٪ از موجودی در گردش DOT)، در رتبه دوم قرار دارد. شایان ذکر است که پاداش سالانه سهام‌گذاران شبکه پولکادات نیز ۱۳٪ است.

به صورت کلی می‌توان گفت که بلاک چین‌های کاردانو و پولکادات، ۷/۹٪ از ۶۲۰ میلیارد دلار دارایی قفل شده برای استیکینگ در حوزه دارایی‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر کاردانو و پولکادات، رتبه‌ی سایر دارایی‌ها نیز اخیرا تغییرات قابل توجهی داشته‌ است. در این بین می‌توان به شبکه سولانا اشاره کرد که با پیشی گرفتن از اتریوم ۲ به جایگاه سوم رسیده است. در حال حاضر ارزش کل سرمایه قفل شده در این شبکه ۹/۴ است و سرمایه‌گذاران SOL سالانه ۱۱٪ سود دریافت می‌کنند.

پولکادات

متاسفانه شرایط برای تزوس (Tezos)، پادشاه پیشین استکینگ خوش‌آیند نبود و این شبکه به رتبه یازدهم سقوط کرده است؛ پیش از این در اواسط دسامبر سال ۲۰۲۰، تزوس در رده چهارم قرار داشت. در حال حاضر اتریوم ۲ با ۸/۲ میلیارد دلار اتر استیک شده در جایگاه چهارم قرار دارد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.