پیش‌نویس قانون بیت کوین در پاراگوئه فاش شد

قانون بیت‌ کوین در پاراگوئه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ تیر ۱۴۰۰

قانونی شدن بیت کوین رویایی بود که بسیاری از علاقه‌مندان این رمزارز منتظر آن بودند. مدتی قبل، السالوادور این رویا را به حقیقت بدل کرد. دلیل اصلی السالوادور برای قانونی و رسمی اعلام کردن بیت‌کوین، عدم ارز فیات اختصاصی بود. در حقیقت، پول رایج السالوادور که یکی از کشورهای آمریکای مرکزی به حساب می‌آید، دلار آمریکاست. 

نبود یک ارز رایج اختصاصی السالوادور را به آمریکا وابسته‌تر می‌کرد. رییس‌جمهور جوان السالوادور، نایب بوکیلی با ارائه پیش‌نویسی از مجلس این کشور خواست بیت کوین را قانونی اعلام کنند.

پس از رسمی اعلام شدن بیت‌کوین در السالوادور، موجی در آمریکای مرکزی به راه افتاد که در ادامه‌ی آن کشورهای دیگری از جمله پاراگوئه اقداماتی را در راستای قانونی کردن بیت کوین انجام دادند.

بیت کوین پول رسمی پاراگوئه می‌شود؟

کارلوس رجالا (Carlos Rejala)، یکی از نمایندگان جوان مجلس پاراگوئه درخواست قانونی‌شدن بیت‌کوین را مطرح کرده است. او به همراه یکی دیگر از نمایندگان مجلس پاراگوئه قصد دارند راهی را پیدا کنند که بیت کوین در پاراگوئه نیز مانند السالوادور پول رسمی شود.

پیش‌نویس تقاضای این نمایندگان مجلس فردا در مجلس پاراگوئه ارائه خواهد شد. این در حالی است که پیش‌نویس درخواست قانونی شدن بیت‌کوین منتشر شده و به دست رسانه‌های مرتبط با این حوزه رسیده است.

فرناندو سیلوا فاستی (Fernando Silva Facetti) و کارلوس رجالا این پیش‌نویس را آماده کرده‌اند. براساس این لایحه، ارزهای دیجیتال مشمول مالیات خواهند شد. همچنین استخراج‌کنندگان رمزارزها و تریدرهایی که از طریق صرافی‌های رمزارز یا بازارهای نظیر به نظیر (peer-to-peer) معامله می‌کنند،‌ موظف به ثبت‌نام در سامانه‌ی دولت هستند.

برخلاف السالوادور، قانون‌گذاران پاراگوئه سخت‌گیری‌هایی را نسبت به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال اعمال خواهند کرد. مسیر توسعه این لایحه تاکنون پیچیده بوده است. 

شروع این مسیر از زمانی شروع شد که رجالا از رییس‌جمهور السالوادور الهام گرفت و عکس خود را با چشم‌های لیزری منتشر کرد. چشم‌های لیزری،‌ نشان‌دهنده طرفداری از بیت‌کوین است.

نکته قابل توجه درباره پیش‌نویس قانونی‌ شدن بیت‌کوین در پاراگوئه این است که نمایندگانی از دو حزب متفاوت با رویکردهای مختلف آن را آماده کرده‌اند. در ابتدا رجالا و فاستی در حال آماده‌سازی پروپوزال‌های خود به طور مجزا بودند؛ اما در ادامه مسیر با اعمال تغییراتی، پیش‌نویس نهایی آماده شد.

این دو نماینده مجلس پارائوگه علاوه بر اینکه بیت‌کوین را یک نوآوری می‌دانند، آن را نقد می‌کنند.

آمریکای لاتین، پیشرو در قانونی کردن رمزارزها

کشورهای آمریکای لاتین، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی در ماه‌های اخیر به توسعه رمزارزها علاقه نشان داده‌اند. مکزیک این روزها در تلاش است ماینرهای بیت‌کوین را جذب کند و به قطب استخراج رمزارزها تبدیل شود. آرژانتین، کلمبیا و دیگر کشورهای این منطقه نیز به استفاده از رمزارزها و بهره‌مندی از مزایای آن‌ها گرویده‌اند.

گفتنی است کوبا نیز به دلیل تحریم‌های سخت آمریکا، با بهره‌گیری از ارزهای دیجیتال اقتصادش را کنترل می‌کند. باید منتظر ارائه پیش‌نویس لایحه قانونی‌شدن بیت‌کوین در پاراگوئه ماند. ممکن است پاراگوئه هم مانند السالوادور بیت‌کوین را قانونی اعلام کند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.