تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر بازار در هفته پیش رو

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 9 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ آذر ۱۳۹۹

برترین رمزارز بازار پس از سقوط دلخراشی که در اسفند سال ۱۳۹۸ تجربه کرد، در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) بسیار عالی عمل کرد و توجه سرمایه‌گذاران موسسه‌ای را به خود جلب کرد. عملکرد قوی این رمزارز باعث شد که عده‌ای اظهار کنند بیت کوین می‌تواند جای طلا را بگیرد؛ چنین نظراتی درباره بیت کوین نشان‌دهنده گسترش محبوبیت این رمزارز حتی بین سرمایه‌گذاران سنتی است.

در ادامه پیش از مرور تحلیل قیمت هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف، به چند خبر مهم درباره بیت کوین نگاهی خواهیم انداخت:

  • اخیرا گزارشی توسط شرکت سرمایه‌گذاری Pantera Capital منتشر شده که نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از ذخیره بیت کوین‌های تازه استخراج شده در اختیار PayPal قرار دارد و این اتفاق منجر به کمیابی این رمزارز و افزایش قیمت آن شده است.
  • هرچند که اکثر افراد فکر می‌کنند دارایی‌های دیجیتال به خصوص بیت کوین به دلیل نوسانات زیاد بسیار بی‌ثبات هستند، اخیرا شرکت Van Eck گزارشی منتشر کرد و نشان داد که این رمزارز از حدود ۵۱ درصد از سهم‌های S&P 500 با ثبات‌تر است.
  • نمودار بیت کوین در روز گذشته یک سایه‌ی بلند قرمز ثبت کرد؛ با این‌حال این رمزارز از سطح پایین یک جهش انجام داد. با توجه به بسته شدنِ نهاییِ قیمت بالاتر از این سطح، می‌توان احتمال داد که بیت کوین در یک روند صعودی قرار بگیرد و بتواند خودش را به بالاترین قیمتی که تاکنون داشته برساند. خبر نویدبخش این که ممکن است آلت کوین‌های برتر بازار هم به بیت کوین بپیوندند و در روند صعودی قرار بگیرند.

 

 

اکنون سرمایه‌گذاران در این فکر هستند که آیا برترین رمزارز بازار در هفته آینده به بالاترین قیمت تاریخی خود (حدود ۲۰,۰۰۰ دلار) می‌رسد یا خیر؟

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در ۲۱ نوامبر (۱ آذر) یک الگوی کندل استک دوجی (Doji) تشکیل داد که منجر به حرکت نزولی این رمزارز در روز گذشته شد؛ با این‌حال این اتفاق قابل انتظار بود زیرا معمولا پس از روندهای صعودی قوی، شاهد اصلاح قیمت‌های یک تا سه روزه خواهیم بود که پس از آن روند صعودی قبلی دوباره برمی‌گردد.

قیمت بیتکوین

در نمودار روزانه تحلیل قیمت بیت کوین می‌بینیم که نمودار کندل استکِ این رمزارز پس از ثبتِ یک سایه‌ی قرمز بلند دوباره جهش کرده است و این نشان‌دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است. اگر گاوها بتوانند قیمت بیت کوین را به بالای سطح

 ۱۸,۶۹۵/۷۵ دلار برسانند، این رمزارز در مسیر رسیدن به بالاترین قیمت خود (یعنی حدود ۲۰٫۰۰۰ دلار) قرار خواهد گرفت.

نکته‌ای که وجود دارد این است که بیت کوین پس از گذشتن از سطح ۱۰٫۵۰۰ دلار و قرار گرفتن در یک روند صعودی، هنوز اصلاح قیمت قابل توجهی انجام نداده است؛ علاوه بر این نمودارِ بیتکوین پس از ۸ اکتبر (۱۷ مهر) از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش (۱۶٫۴۹۳ دلار) پایین‌تر نیامده و این موضوع نشان‌دهنده برتری خریداران بر فروشندگان در بازارِ این رمزارز است.

در صورتی‌که بیتکوین یک اصلاح قیمتی انجام دهد و از سطح ۱۷٫۶۲۹ دلار پایین‌تر بیاید، احتمالا شاهد سقوط این رمزارز تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش باشیم و بعد از آن ممکن است خریداران در این سطح حمایتی اقدام به خرید کنند و دوباره روند صعودی را برگردانند.

بیت کوین

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت بیت کوین می‌بینیم که شاخص RSI یک الگوی واگرایی خرسی (bearish divergence) تشکیل داده که سیگنالِ یک روند نزولی است. با این‌حال از آن‌جا که خرس‌ها نتوانستند قیمت بیت کوین را زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، می‌توان گفت خریداران در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند.

با مشاهده نمودار چهار ساعته‌ی بیت کوین انتظار داریم که عملکرد این رمزارز در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت بیتکوین را بالای خط روند نزولی‌اش (downtrend line) نگه دارند، ممکن است که این رمزارز مجددا خودش را به سطح مقاومت بالاتر، یعنی ۱۸٫۹۶۵/۷۵ دلار برساند.
  • از طرفی نیز اگر قیمت بیتکوین از سطح کنونی‌اش ریزش کند و از سطح حمایت ۱۷٫۶۰۰ دلار‌ هم بگذرد، قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۱۷٫۲۰۰ دلار‌ کاهش یابد.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر در ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) بعد از این‌که توانست سطح مقاومت بالاتر، یعنی ۴۸۸/۱۳۴ دلار را رد کند، وارد یک روند صعودی شد. در روز گذشته برترین آلت کوین بازار توانست خودش را به ۵۶۱/۲۲۳ دلار برساند.

قیمت اتر

اصلاح قیمتی که بیت کوین انجام داد بر روی اتر نیز بی تاثیر نبود، با این حال همان‌طور که در نمودار روزانه این رمزارز سایه‌های سبز بلند را مشاهده می‌کنید، می‌توان نتیجه گرفت که خریداران در سطوح پایین قیمتی هجوم اقدام به خرید کرده‌اند.

 

با مشاهده نمودار روزانه‌ی بالا دو پیش‌بینی برای روزهای آتی اتر داریم:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت کوین را به بالای ۵۶۱/۲۲۳ دلار برسانند، شاهد یک روند صعودی با تارگت ۶۲۵ دلار خواهیم بود. در حال حاضر در نمودار روزانه‌ی اتر شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد فعلا گاوها بازار این رمزارز را در دست دارند.
  • با این‌حال اگر خرس‌ها بتوانند نمودار قیمتی اتر را به زیر سطح ۵۱۱/۷۶۹ دلار برسانند، این روند گاوی رخ نخواهد داد؛ پس از آن فروشندگان با اقدام به فروش گسترده قیمت این رمزارز را تا سطح حمایت بحرانی ۴۸۸/۱۳۴ دلاری کاهش می‌دهند.

اتر

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت اتر می‌بینیم که گاوها در سطح پایین قیمتی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اقدام به خرید کرده‌اند و نمودار اتر را دوباره به بالا سوق داده‌اند، بنابراین انتظاری که داریم این است که:

  • احتمالا گاوها تلاش خواهند کرد که قیمت اتر را تا بالای مقاومت بالاتر افزایش دهند و اگر موفق شوند روند صعودی مجددا آغاز خواهد شد.
  • از طرفی نیز اگر نمودار اتر از سطح کنونی‌اش یا سطح مقاومت بالاتر برگردد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و پس از آن اتر احتمالا تا سطح حمایت بحرانی ۴۸۸/۱۳۴ دلاری سقوط خواهد کرد.

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

ریپل در ۲۱ نوامبر (۱ آذر) یک افزایش قیمت ۴۰/۴۸ درصدی داشت؛ این صعود ناگهانی می‌تواند نشان‌دهنده پانیک تریدرها و اقدام به خرید در اثر احساس FOMO باشد. معمولا وقتی شاهد چنین سایه‌ی سبز بلند و روند صعودی ناگهانی هستیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که روند صعودی یا گاوی رو به اتمام است.

ریپل

نزدیک شدن ریپل به سطح مقاومت روانی‌اش یعنی ۰/۵۰ دلار باعث شد تا بسیاری از تریدرها برای کسب سود اقدام به فروش کنند و منجر به پول‌بک این رمزارز تا نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ ٪ و سطح ۰/۳۹۳۳۴۴ دلار شوند؛ با این‌حال سایه‌ی سبز بلندی که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید نشان‌دهنده خرید گسترده در سطوح پایین قیمتی است.

اگر ریپل بتواند خودش را به بالای سطح ۰/۴۶ دلار برساند گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای سطح قیمتی ۰/۵۰ دلار سوق دهند و در صورتی‌که موفق شوند این رمزارز وارد یک روند صعودی با تارگت‌های ۰/۶۰ دلار و سپس ۰/۷۵ دلار خواهد شد. با این‌حال همان‌طور که در نمودار روزانه‌ی ریپل می‌بینید شاخص قدرت نسبی (RSI) کاملا در منطقه اشباع خرید قرار دارد، بنابراین احتمالا ریپل قبل از قرار گرفتن در این روند صعودی برای چند روز در یک محدوده به دام بیفتد و تثبیت شود.

در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت ریپل را به کمتر از ۰/۳۹ دلار برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و این رمزارز وارد یک روند نزولی با سطح حمایت فیبوناچی اصلاحی ۵۰ ٪ یا ۰/۳۶۱۷۳۸ دلار خواهد شد.

ریپل

در نمودار چهار ساعته‌ی قیمت ریپل می‌بینیم گاوها در سطح ۰/۴۰ دلار اقدام به خرید کرده‌اند و نمودار کندل استک ریپل را به بالا رسانده‌اند؛ آن‌ها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت این رمزارز را بالای سطح ۰/۴۶ دلار نگه دارند و این نشان می‌دهد که تریدرها حتی در رالی‌های کوچک هم برای کسب سود اقدام به فروش می‌کنند. با مشاهده‌ی این نمودار انتظار داریم که روند ریپل در کوتاه‌مدت به دو صورت باشد: 

  • اگر گاوها بتوانند قیمت ریپل را به بالای سطح ۰/۴۶ دلار سوق دهند، ممکن است این رمزارز دوباره سطح ۰/۴۹۵۶۶۳ دلار را تست کند و اگر بتواند این سطح مقاومت را رد کند روند صعودی‌اش از سر گرفته خواهد شد. 
  • در مقابل نیز اگر نمودار قیمت ریپل از سطح کنونی‌اش یعنی ۰/۴۶ دلار برگردد، ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم.

 

تحلیل قیمت لایت کوین (LTC)

لایت کوین در یک روند صعودی قوی قرار دارد و گاوها در ۲۱ نوامبر (۱ آذر) قیمت آن را به بالای سطح مقاومت بالاتر یعنی ۸۴/۳۳۷۴ دلار رساندند. با این‌حال خریداران نتوانستند قیمت این رمزارز را در این سطح نگه دارند که نشان می‌دهد تریدرها برای کسب سود در سطوح بالای قیمتی اقدام به فروش کرده‌اند. 

قیمت لایت کوین

روز گذشته خرس‌ها قیمت لایت کوین را به زیر سطح ۸۴/۳۳۷۴ دلار رساندند، با این‌حال کندل سبز بلندی که در نمودار بالا می‌بینم نشان‌دهنده‌ی خرید در سطوح پایین قیمتی است. با مشاهده نمودار روزانه قیمت لایت کوین انتظار داریم که این رمزارز به دو صورت عمل کند:

  • اگر گاوها بتوانند نمودار قیمت LTC را به بالای سطح ۸۴/۳۳۷۴ دلار برسانند و این جایگاه را حفظ کنند، این آلت کوین می‌تواند وارد یک رالی با تارگت ۱۰۰ دلار شود.
  • با این‌حال اگر خرس‌ها موفق شوند که از سطح مقاومت ۸۴/۳۳۷۴ دلار دفاع کنند و نگذارند که قیمت لایت کوین از این سطح فراتر رود، این رمزارز ممکن است تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ ٪، یعنی ۷۲/۵۵۲۱ دلار سقوط کند. این سطح حمایت فقط کمی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۹ دلار) قرار دارد، بنابراین گاوها با تمام قوا از این سطح حمایت دفاع خواهند کرد و در نهایت اگر خرس‌ها پیروز شوند قیمت لایت کوین می‌تواند تا زیر سطح ۶۷ دلار ریزش کند.

لایت کوین

در نمودار چهار ساعته‌ی لایت کوین می‌بینیم که پس از رسیدن قیمت این رمزارز به زیر سطح ۸۴/۳۳۷۴ دلار، فشار فروش افزایش یافته اما فروشندگان نتوانستند نمودار قیمت را زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند؛ لایت کوین از این سطح یک جهش ناگهانی انجام داده و توانست خودش را به بالای سطح مقاومت بالاتر برساند.

انتظار داریم که روند لایت کوین در کوتاه‌مدت به دو صورت پیش برود:

  • اگر گاوها بتوانند قیمت لایت کوین را بالای سطح ۸۴/۳۳۷۴ دلار نگه دارند، ممکن است روند صعودی برگردد. 
  • در مقابل نیز اگر قیمت این رمزارز از سطح کنونی‌اش تا زیر سطح قیمتی ۷۸ دلار ریزش کند، احتمالا شاهد یک اصلاح قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷۵ دلار) خواهیم بود.

تحلیل قیمت دش (DASH)

نمودار کندلِ قیمت دش در ۲۱ نوامبر (‍۱ آذر) توانست بالای سطح مقاومت ۹۴/۱۸۱۳ بسته شود و پس از آن گاوها تلاش کردند تا روند صعودی را برگردانند اما موفق نشدند و قیمت دش پس از رسیدن به سطح ۹۵/۴۵۹۴ دلار سقوط کرد. 

دش

شکستِ گاوها در نگه داشتن قیمت این رمزارز بالای سطح ۹۴/۱۸۱۳ دلار، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فروش تریدرها برای سود بردن از سطوح بالای قیمتی باشد. در نمودار روزانه دش می‌بینیم که اولین سطح حمایت این روند نزولی، سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲ ٪، یعنی ۸۲/۷۷۶۱ دلار است و دو پیش‌بینی برای حرکت بعدی این رمزارز داریم:

  • اگر نمودار قیمت از این سطح یک جهش انجام دهد، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت دش را به بالای سطح ۹۵/۴۵۴۹ دلار سوق دهند و روند صعودی را برگردانند و اگر در صورتی‌که شوند تارگت بعدی این روند صعودی سطح ۱۰۴ دلار و سپس ۱۱۰ دلار خواهد بود.
  • با این حال اگر خرس‌ها قیمت دش را تا زیر سطح ۸۲/۷۷۶۱ دلار کاهش دهند، ممکن است شاهد یک اصلاح قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۸ دلار) باشیم.

رمزارز دش

در نمودار چهار ساعته‌ی دش می‌بینیم که این رمزارز از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش یک جهش داشته است و دو پیش‌بینی برای روند کوتاه‌مدت آن داریم:

  • اگر دش پس از این جهش قیمت سقوط نکند و بتواند خودش را بالای سطح قیمتی ۹۱ دلار حفظ کند، گاوها با سوق دادن قیمت این رمزارز به بالای سطح ۹۵/۴۵۴۹ دلار تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را برگردانند.
  • از طرفی نیز اگر قیمت این رمزارز از سطح کنونی‌اش تا زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، گاوها تلاش خواهند کرد تا این روند نزولی را در سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه متوقف کنند؛ اگر آن‌ها شکست بخورند شاهد سقوط قیمت این رمزارز تا سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی، یعنی ۷۸/۸۵۹۶ دلار خواهیم بود و در صورتی‌که این سطح حمایت شکسته شود و دش بیش از این ریزش کند، سطح حمایت بعدی فیبوناچی اصلاحی ۶۱/۸ درصد (۷۴/۹۴۱۳ دلار) خواهد بود.

 

 

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.